logo PRZ
Karta przedmiotu
logo WYDZ

Optymalizacja procesu wtrysku - dobór tworzyw do określonych wymagań, systemy gorącokanałowe


Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia:
2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia:
Wydział Chemiczny
Nazwa kierunku studiów:
Technologia chemiczna
Obszar kształcenia:
nauki techniczne
Profil studiów:
Poziom studiów:
kursy
Forma studiów:
stacjonarne
Specjalności na kierunku:
dla wszystkich specjalności
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia:
Katedra Kompozytów Polimerowych
Kod zajęć:
10337
Status zajęć:
fakultatywny dla wszystkich specjalności
Układ zajęć w planie studiów:
sem: 6 / C24 / 0 ECTS / Z
Język wykładowy:
polski
Imię i nazwisko koordynatora 1:
dr hab. inż. prof. PRz Maciej Heneczkowski
Imię i nazwisko koordynatora 2:
dr hab. inż. prof. PRz Rafał Oliwa
Imię i nazwisko koordynatora 3:
prof. dr hab. inż. Mariusz Oleksy
Imię i nazwisko koordynatora 4:
dr inż. Justyna Czech-Polak

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia:
Zapoznanie się ze sposobami optymalizacji wtrysku tworzyw termoplastycznych

Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł podzielony jest na część wykładową oraz zajęcia praktyczne. Studenci pracują w grupach 7-8 osobowych.

Inne:
karty katalogowe charakteryzujące wtryskarki, urządzenia peryferyjne takie jak podajniki, roboty, suszarki itp.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy / umiejętności / kompetencji społecznych

Wymagania formalne:
Zaliczenie przedmiotów technologicznych poprzedzających moduł, które są realizowane w ramach obowiązkowego programu kształcenia.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Znajomość aparatury stosowanej w technologii chemicznej i podstaw technologii chemicznej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność prowadzenia notatek i obserwacji eksperymentów laboratoryjnych, obsługi komputera i znajomość podstawowa znajomość angielskiego

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
umiejętność pracy w zespole i koordynacji prac

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
MEK01 Zna technologie wtrysku z zastosowaniem systemów gorących kanałów wykład, warsztaty uzyskanie certyfikatu K-W01++
K-W02+++
K-U02+++
K-K02+++
W01+++
W02+++
U01++
U02+++
U03+++
U04+++
K01++
K02+++
MEK02 Potrafi określić optymalne parametry przetwórcze. Potrafi dobrać odpowiedni system gorących kanałów oraz rodzaj dyszy optymalny dla prowadzonego procesu wtrysku. wykład problemowy, warsztaty uzyskanie certyfikatu K-W01++
K-W02+++
K-U02+
K-K02++
W01+++
W02+++
U01+++
U02+++
U03+++
U04+++
K01+
K02+++
MEK03 Potrafi określić wady wyprasek spowodowane nieprawidłowym systemem gorących kanałów wykład interaktywny, warsztaty, studium przypadku uzyskanie certyfikatu K-U02+++
K-K02+
U01+++
U02+++
U03+++
U04+++
K01+
K02++

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Wybrane właściwości tworzyw z punktu widzenia ich stosowania. W01, L01 MEK01
6 TK02 Budowa układów gorącokanałowych; przegląd rozwiązań systemów gorących kanałów; najczęściej popełniane błędy w budowie układów gorącokanałowych W02, L02 MEK02
6 TK03 Typowe wady wyprasek spowodowane nieprawidłowym systemem; rodzaje dysz i ich dobór do produktów - diagnostyka i procedury ich usuwania. W03, L03 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Godziny kontaktowe: 24.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi nie