Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków
Kod zajęć: 10307
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C15 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła
semestr 2: dr prof. PRz Tomasz Tomaszek
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z przemianami w architekturze powszechnej od czasów renesansu do początku XX wieku. Charakterystyka wybranych obiektów, reprezentujących poszczególne epoki. Przybliżenie podstawowych pojęć z zakresu architektury.
Ogólne informacje o zajęciach: Program obejmuje dzieje architektury powszechnej w czasach nowożytnych.
1 | Broniewski T. | Historia architektury dla wszystkich | Wrocław. | 1969 |
2 | Koch W. | Style w architekturze | Warszawa. | 1996 |
3 | Mączeński Z. | Elementy i detale architektoniczne w rozwoju historycznym | Warszawa. | 1956 |
4 | Watkin D. | Historia architektury zachodniej | Warszawa. | 2006 |
5 | red. R. Toman | Sztuka baroku | Konemann . | 2000 |
6 | Pevsner N. | Historia architektury europejskiej, T. 1-2 | Warszawa. | 1979 |
7 | Alfonso E. Sames D. | Historia architektury | Warszawa. | 1997 |
8 | red. S. Kozakiewicz | Słownik terminologiczny sztuk pięknych | Warszawa. | 1969 |
1 | red. S. Kozakiewicz | Słownik terminologiczny sztuk pięknych | Warszawa . | 1969, |
2 | Koch W. | Style w architekturze | Warszawa. | 1996 |
1 | Jak wyżej | . |
Wymagania formalne: Znajomość zagadnień związanych z historią architektury powszechnej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Umiejętność rozpoznania cech obiektu architektonicznego z poszczególnych epok nowożytności.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność stosowania terminologii architektonicznej oraz przypisania cech poszczególnych epok w dziejach architektury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność samodzielnego rozpoznawania styli w architekturze powszechnej.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma ogólną wiedzę w zakresie historii architektury powszechnej od renesansu do początku XX wieku. | wykład, ćwiczenia problemowe | egzamin cz. pisemna, referat ustny |
K_W15++ K_W41+++ K_W42++ |
P6S_WK |
02 | Potrafi dokonać klasyfikacji stylistycznej obiektów architektonicznych. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe | egzamin cz. pisemna |
K_W15+ K_W41+++ |
P6S_WK |
03 | Student posiada znajomość podstawowych historycznych terminów architektonicznych. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe | egzamin cz. pisemna |
K_W15+++ K_W41++ |
P6S_WK |
04 | Student zna przykłady reprezentatywnych obiektów historycznych. | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe | egzamin cz. pisemna |
K_W41+++ |
P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, C01 | MEK01 | |
2 | TK02 | W02, W03, C02, C03 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
2 | TK03 | W04, W05, C04, C05 | MEK02 MEK04 | |
2 | TK04 | W06, W07, C06, C07 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK05 | W08, C08 | MEK01 | |
2 | TK06 | W09, C09 | MEK01 | |
2 | TK07 | W10, W11, C10, C11 | MEK02 MEK04 | |
2 | TK08 | W12, W13, C12, C13 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK09 | W14, W15, C14, C15 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 6.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
12.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z rysunków oraz referatów prezentowanych podczas ćwiczeń. |
Ocena końcowa | Średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń oraz egzaminu pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Bryl; M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Leś; K. Sikorski | Problematyka konserwatorska murów Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie w świetle ostatnich badań stopnia zawilgocenia i zasolenia ścian piwnic | 2023 |
2 | K. Gołąbek; M. Gosztyła; A. Mikrut-Kusy | Rzeszow Castle: History and Contemporaneity - proposal for a new interior adaptation | 2023 |
3 | M. Gosztyła; B. Motyl | Historyczne centra logistyczne Podkarpacia od XVI do XVII wieku | 2021 |
4 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Rotunda św. Mikołaja w Przemyślu — badanie struktur materiału budowli | 2021 |
5 | M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Łukasik | Therapeutic Facility for Individuals with Autism Spectrum Disorder | 2021 |
6 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Badania i renowacja murów kościoła i klasztoru Karmelitów Bosych w Przemyślu | 2020 |
7 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Problematika zachovávania konzervátorskej substancie na príklade obnovy múrov ZÁMKU LIGĘZOVCOV V PRZECŁAWI | 2020 |
8 | M. Gosztyła; A. Mikrut | Badania dawnej dzielnicy żydowskiej w Przemyślu | 2019 |
9 | M. Gosztyła; B. Motyl | Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic | 2019 |
10 | M. Gosztyła; M. Janda | Problematyka budowy średniowiecznych miast Podkarpacia – ze stanu badań (State of research on the construction of medieval cities in the Podkarpacie region) | 2019 |
11 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |
12 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Obnova priečeli paláca Jablonowských v Podhorciach na Ukrajine | 2019 |
13 | M. Gosztyła; T. Gosztyła | Parish church as an element of cultural heritage, social identity and landmark of local space | 2019 |