logo
Karta przedmiotu
logo

Historia architektury powszechnej II

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2016/2017

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Architektura

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków

Kod zajęć: 10307

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C15 / 3 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. Agata Mikrut-Kusy

Imię i nazwisko koordynatora 3: dr prof. PRz Tomasz Tomaszek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z przemianami w architekturze powszechnej od czasów renesansu do początku XX wieku. Charakterystyka wybranych obiektów, reprezentujących poszczególne epoki. Przybliżenie podstawowych pojęć z zakresu architektury.

Ogólne informacje o zajęciach: Program obejmuje dzieje architektury powszechnej w czasach nowożytnych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Broniewski T. Historia architektury dla wszystkich Wrocław. 1969
2 Koch W. Style w architekturze Warszawa. 1996
3 Mączeński Z. Elementy i detale architektoniczne w rozwoju historycznym Warszawa. 1956
4 Watkin D. Historia architektury zachodniej Warszawa. 2006
5 red. R. Toman Sztuka baroku Konemann . 2000
6 Pevsner N. Historia architektury europejskiej, T. 1-2 Warszawa. 1979
7 Alfonso E. Sames D. Historia architektury Warszawa. 1997
8 red. S. Kozakiewicz Słownik terminologiczny sztuk pięknych Warszawa. 1969
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 red. S. Kozakiewicz Słownik terminologiczny sztuk pięknych Warszawa . 1969,
2 Koch W. Style w architekturze Warszawa. 1996
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Jak wyżej .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Znajomość zagadnień związanych z historią architektury powszechnej.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Umiejętność rozpoznania cech obiektu architektonicznego z poszczególnych epok nowożytności.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność stosowania terminologii architektonicznej oraz przypisania cech poszczególnych epok w dziejach architektury.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność samodzielnego rozpoznawania styli w architekturze powszechnej.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Egzamin (sem. 2)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie