Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych, 4. Logistyka lotnicza
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 5241
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W18 C18 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Lucyna Witek
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 17.30-18.30 Teams środa 14.00-15.00 Teams
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura
semestr 3: mgr Ewelina Nycz
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest dostarczenie wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie logistyki, organizacji i marketingu wydarzeń: kongresów, konferencji, eventów biznesowych, targów oraz nabycie umiejętności planowania, przygotowywania, realizowania, koordynowania oraz ewaluacji wydarzeń.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 4 semestru.
1 | Alllen J. | Organizacja imprez | Wydawnictwo IPS, Warszawa. | 2009 |
2 | Sójka A., Fruga B. | Eventworking. Czyli jak efektywnie korzystać z potencjału konferencji, targów i innych wydarzeń biznesowych | MT Biznes. | 2023 |
3 | Gębarowski M. | Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej | Wyd. Regan Press, Gdańsk . | 2010 |
4 | Bączek J.B., Psychologia eventów | Psychologia eventów. Pierwszy w Polsce praktyczny podręcznik | Stageman Polska, Warszawa . | 2011 |
5 | Borodako K., Berbeka J., Rudnicki M. | Zarządzanie innowacjami w przemyśle spotkań | C.H. Beck, Warszawa . | 2015 |
6 | Jaworowicz M., Jaworowicz P. | Event Marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej | Difin, Warszawa . | 2016 |
1 | Gębarowski M. | Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej | Wyd.Regan Press, Gdańsk. | 2010 |
2 | Grzegorczyk A. (red.) | Event marketing jako nowa forma organizacji procesów komunikacyjnych | Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa . | 2009 |
3 | Sójka A., Fruga B. | Eventworking. Czyli jak efektywnie korzystać z potencjału konferencji, targów i innych wydarzeń biznesowych | MT Biznes. | 2023 |
1 | Leicher R. | Jak wystawiać i sprzedawać na targach | Agencja Wydaw."Placet", Warszawa. | 1996 |
2 | Celuch K. | Leksykon przemysłu spotkań | Biblioteka Meeting Plannera, Warszawa . | 2015 |
3 | Moran J.S. | Jak założyć i prowadzić firmę eventową | Biznes Plate, Kraków . | 2013 |
4 | Preston Ch. | Event Marketing - How to Successfully Promote s, Festivals, Conventions, and Expositions | John Wiley & Sons Inc. | 2022 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie istotę współczesnych eventów oraz ich znaczenia dla przedsiębiorstwa, gospodarki i rozwoju lokalnego | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja, analiza przypadków |
K_W01+ |
P7S_WG |
02 | Umie wdrożyć w praktyce wszystkie etapy procesu przygotowania i realizacji wydarzenia | wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | zaliczenie pisemne z wykładów, prezentacja projektu |
K_W08+ K_K01++ K_K02++ |
P7S_KK P7S_KO P7S_WG P7S_WK |
03 | Potrafi identyfikować błędy popełniane w branży eventowej | wykład/wykład multimedialny, ćwiczenia | zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja, analiza przypadków |
K_W08+ K_U06++ |
P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
04 | Zna podmioty (organizacje) funkcjonujące w branży eventowej i ich zakres działań | wykład/wykład multimedialny | zaliczenie pisemne z wykładów, konwersatorium |
K_W08+ K_U06+ |
P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
05 | Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście przygotowania wydarzenia | ćwiczenia/projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_U06+ K_U10+++ |
P7S_UO P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01, C01 | MEK01 | |
3 | TK02 | W02, C02 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
3 | TK03 | W03-W05, C03-C05 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 | |
3 | TK04 | W06-W08, C06-C08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK05 | W09, C09 | MEK02 MEK04 | |
3 | TK06 | W10-W11, C10-C11 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK07 | W12 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
3 | TK08 | W13-14, C12- C13 | MEK02 MEK04 | |
3 | TK09 | W15-W16, C14 | MEK02 MEK03 | |
3 | TK10 | W17, C15, C16 | MEK02 MEK03 | |
3 | TK11 | W18, C17, C18 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z zaliczenia pisemnego z wykładów |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena z wykonanego projektu zespołowego i innych aktywności |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich form zajęć |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | W. Kuźniar; L. Witek | Green Purchase Behaviour Gap: The Effect of Past Behaviour on Green Food Product Purchase Intentions among Individual Consumers | 2024 |
2 | A. Andrejovska; A. Korombel; W. Kuźniar; L. Witek | Green marketing: perceived green purchase control and its role in explaining green purchase intentions: the emerging market perspective | 2023 |
3 | A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura | The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model | 2023 |
4 | G. Kędzia; I. Staniec; L. Witek | Towards sustainable purchase: the effect of social responsibility, innovativeness and knowledge of natural cosmetics purchasing consumers’ intentions | 2023 |
5 | K. Chudy-Laskowska; B. Kusz; D. Kusz; P. Ostyńska; A. Walenia; L. Witek | The Effect of COVID-19 on Food Consumers’ Channel Purchasing Behaviors: An Empirical Study from Poland | 2023 |
6 | K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon | Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study | 2023 |
7 | R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura | Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z | 2022 |
8 | B. Zatwarnicka-Madura | Kreowanie wizerunku w administracji publicznej | 2021 |
9 | K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon | The effect of lenient return policy on brand recognition | 2021 |
10 | L. Witek | Ekoetykietowanie i jego rola w rozwoju zachowań nabywczych na rynku produktów ekologicznych | 2021 |
11 | L. Witek | Niespójność między postawami a zachowaniem nabywców na rynku produktów ekologicznych | 2021 |
12 | L. Witek | Winiarstwo organiczne | 2021 |
13 | T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura | Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe | 2021 |
14 | W. Kuźniar; L. Witek | Green Purchase Behavior: The Effectiveness of Sociodemographic Variables for Explaining Green Purchases in Emerging Market | 2021 |
15 | W. Kuźniar; T. Surmacz; B. Wierzbiński; L. Witek | The Role of the Ecological Awareness and the Influence on Food Preferences in Shaping Pro-Ecological Behavior of Young Consumers | 2021 |
16 | L. Witek | Green Marketing: The Environmentally-Friendly Attributes of Products and Decision to Purchase | 2020 |
17 | B. Zatwarnicka-Madura | Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym | 2019 |
18 | E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura | Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh | 2019 |
19 | K. Szalonka; L. Witek | Ocena satysfakcji pracowników handlu detalicznego w kontekście koncepcji Work-Life Balance | 2019 |
20 | L. Witek | Attitude-Behaviour Gap Among Polish Consumers Regarding Green Purchases | 2019 |
21 | L. Witek | Zachowania nabywców wobec produktów ekologicznych: determinanty, model i implikacje dla marketingu | 2019 |