logo
Karta przedmiotu
logo

Event manager

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2024/2025

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych, 4. Logistyka lotnicza

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 5241

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W18 C18 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Lucyna Witek

Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 17.30-18.30 Teams środa 14.00-15.00 Teams

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura

semestr 3: mgr Ewelina Nycz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest dostarczenie wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie logistyki, organizacji i marketingu wydarzeń: kongresów, konferencji, eventów biznesowych, targów oraz nabycie umiejętności planowania, przygotowywania, realizowania, koordynowania oraz ewaluacji wydarzeń.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 4 semestru.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Alllen J. Organizacja imprez Wydawnictwo IPS, Warszawa. 2009
2 Sójka A., Fruga B. Eventworking. Czyli jak efektywnie korzystać z potencjału konferencji, targów i innych wydarzeń biznesowych MT Biznes. 2023
3 Gębarowski M. Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej Wyd. Regan Press, Gdańsk . 2010
4 Bączek J.B., Psychologia eventów Psychologia eventów. Pierwszy w Polsce praktyczny podręcznik Stageman Polska, Warszawa . 2011
5 Borodako K., Berbeka J., Rudnicki M. Zarządzanie innowacjami w przemyśle spotkań C.H. Beck, Warszawa . 2015
6 Jaworowicz M., Jaworowicz P. Event Marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej Difin, Warszawa . 2016
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Gębarowski M. Współczesne targi. Skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej Wyd.Regan Press, Gdańsk. 2010
2 Grzegorczyk A. (red.) Event marketing jako nowa forma organizacji procesów komunikacyjnych Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa . 2009
3 Sójka A., Fruga B. Eventworking. Czyli jak efektywnie korzystać z potencjału konferencji, targów i innych wydarzeń biznesowych MT Biznes. 2023
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Leicher R. Jak wystawiać i sprzedawać na targach Agencja Wydaw."Placet", Warszawa. 1996
2 Celuch K. Leksykon przemysłu spotkań Biblioteka Meeting Plannera, Warszawa . 2015
3 Moran J.S. Jak założyć i prowadzić firmę eventową Biznes Plate, Kraków . 2013
4 Preston Ch. Event Marketing - How to Successfully Promote s, Festivals, Conventions, and Expositions John Wiley & Sons Inc. 2022

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozumie istotę współczesnych eventów oraz ich znaczenia dla przedsiębiorstwa, gospodarki i rozwoju lokalnego wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja, analiza przypadków K_W01+
P7S_WG
02 Umie wdrożyć w praktyce wszystkie etapy procesu przygotowania i realizacji wydarzenia wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie pisemne z wykładów, prezentacja projektu K_W08+
K_K01++
K_K02++
P7S_KK
P7S_KO
P7S_WG
P7S_WK
03 Potrafi identyfikować błędy popełniane w branży eventowej wykład/wykład multimedialny, ćwiczenia zaliczenie pisemne z wykładów, dyskusja, analiza przypadków K_W08+
K_U06++
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
04 Zna podmioty (organizacje) funkcjonujące w branży eventowej i ich zakres działań wykład/wykład multimedialny zaliczenie pisemne z wykładów, konwersatorium K_W08+
K_U06+
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
05 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście przygotowania wydarzenia ćwiczenia/projekt zespołowy prezentacja projektu K_U06+
K_U10+++
P7S_UO
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Istota, typy i rola eventów w organizacji. Charakterystyka branży eventowej. Event manager- wyzwania i perspektywy pracy W01, C01 MEK01
3 TK02 Budowanie atrakcyjności eventu. Promocja wydarzenia W02, C02 MEK01 MEK02 MEK04
3 TK03 Proces planowania eventu. Kryteria wyboru eventu oraz określenie celów wydarzenia. Konstruowanie budżetu wydarzenia W03-W05, C03-C05 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
3 TK04 Organizowanie i koordynowanie eventów W06-W08, C06-C08 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
3 TK05 Pozyskanie partnerów do organizacji eventu. Współpraca ze sponsorami, patronami i mediami W09, C09 MEK02 MEK04
3 TK06 Targi jako szczególny rodzaj eventu. Organizowanie przestrzeni wystawienniczej oraz projektowanie stoiska. Praca stoiska podczas targów W10-W11, C10-C11 MEK01 MEK02
3 TK07 Organizacja imprez korporacyjnych, masowych i sportowo-kulturalnych W12 MEK01 MEK02 MEK04
3 TK08 Nowoczesne narzędzia komunikacji i ich wykorzystanie w branży eventowej. Media społecznościowe i przygotowanie materiałów promocyjnych W13-14, C12- C13 MEK02 MEK04
3 TK09 Ocena efektów eventu. Ocena skuteczności wydarzenia oraz podtrzymywanie kontaktów po zakończeniu wydarzenia W15-W16, C14 MEK02 MEK03
3 TK10 Błędy popełniane w branży eventowej W17, C15, C16 MEK02 MEK03
3 TK11 Zaliczenie przedmiotu W18, C17, C18 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Inne: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 18.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Ocena z zaliczenia pisemnego z wykładów
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z wykonanego projektu zespołowego i innych aktywności
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich form zajęć

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 W. Kuźniar; L. Witek Green Purchase Behaviour Gap: The Effect of Past Behaviour on Green Food Product Purchase Intentions among Individual Consumers 2024
2 A. Andrejovska; A. Korombel; W. Kuźniar; L. Witek Green marketing: perceived green purchase control and its role in explaining green purchase intentions: the emerging market perspective 2023
3 A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model 2023
4 G. Kędzia; I. Staniec; L. Witek Towards sustainable purchase: the effect of social responsibility, innovativeness and knowledge of natural cosmetics purchasing consumers’ intentions 2023
5 K. Chudy-Laskowska; B. Kusz; D. Kusz; P. Ostyńska; A. Walenia; L. Witek The Effect of COVID-19 on Food Consumers’ Channel Purchasing Behaviors: An Empirical Study from Poland 2023
6 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study 2023
7 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
8 B. Zatwarnicka-Madura Kreowanie wizerunku w administracji publicznej 2021
9 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon The effect of lenient return policy on brand recognition 2021
10 L. Witek Ekoetykietowanie i jego rola w rozwoju zachowań nabywczych na rynku produktów ekologicznych 2021
11 L. Witek Niespójność między postawami a zachowaniem nabywców na rynku produktów ekologicznych 2021
12 L. Witek Winiarstwo organiczne 2021
13 T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe 2021
14 W. Kuźniar; L. Witek Green Purchase Behavior: The Effectiveness of Sociodemographic Variables for Explaining Green Purchases in Emerging Market 2021
15 W. Kuźniar; T. Surmacz; B. Wierzbiński; L. Witek The Role of the Ecological Awareness and the Influence on Food Preferences in Shaping Pro-Ecological Behavior of Young Consumers 2021
16 L. Witek Green Marketing: The Environmentally-Friendly Attributes of Products and Decision to Purchase 2020
17 B. Zatwarnicka-Madura Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym 2019
18 E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh 2019
19 K. Szalonka; L. Witek Ocena satysfakcji pracowników handlu detalicznego w kontekście koncepcji Work-Life Balance 2019
20 L. Witek Attitude-Behaviour Gap Among Polish Consumers Regarding Green Purchases 2019
21 L. Witek Zachowania nabywców wobec produktów ekologicznych: determinanty, model i implikacje dla marketingu 2019