logo
Karta przedmiotu
logo

Organizacja i logistyczna obsługa wydarzeń

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2024/2025

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych, 4. Logistyka lotnicza

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Zarządzania i Logistyki

Kod zajęć: 16750

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W9 C9 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Joanna Woźniak

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Kształcenie umiejętności z zakresu organizacji i logistycznej obsługi wydarzeń.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 1 semestru. W ramach przedmiotu student zdobywa wiedzę dotyczącą umiejętności: klasyfikacji wydarzeń, organizowania i zabezpieczania wydarzeń, przewidywania zagrożeń, działań alternatywnych oraz planowania logistycznej obsługi wydarzeń.

Materiały dydaktyczne: Artykuły, wzory pism, dokumentów i formularzy dostępne na stronie domowej prowadzącego zajęcia./ Articles, templates of official letters, documents and form available at the webpage of a staff member

Inne: Źródła internetowe./ Internet sources.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Parszowski Sergiusz, Kruczyński Andrzej Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki Warszawa: Difin. 2015
2 Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2139) .
3 Jurgilewicz Marcin (red.) Bezpieczeństwo zgromadzeń i imprez masowych w Polsce: teoria i praktyka Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR. 2021
4 Jaworowicz Piotr, Jaworowicz Magdalena Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej Warszawa: Difin. 2016
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2139) .
2 Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących zabezpieczenia pod względem medycznym imprezy masowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 181) .
3 Jaworowicz Piotr, Jaworowicz Magdalena Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej Warszawa: Difin. 2016
4 Parszowski Sergiusz, Kruczyński Andrzej Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki Warszawa: Difin. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymogów, jakie powinni spełniać kierownik do spraw bezpieczeństwa, służby porządkowe i służby informacyjne .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania, logistyki, bezpieczeństwa i marketingu.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi wykorzystać wiedzę z powyższego zakresu do rozwiązywania zadań problemowych oraz posługiwać się programami MS Word i Excel.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do pracy w grupie i podejmowania samodzielnych decyzji.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna podstawy prawne organizacji imprez masowych i niemasowych. wykład kolokwium K_W08+
K_W09+
P7S_WG
P7S_WK
02 Zna procedury związane z organizacją wydarzeń oraz posiada umiejętność wypełniania niezbędnej dokumentacji. wykład, projekt zespołowy kolokwium, sprawozdanie z projektu K_W08+
K_W09+
K_U07+
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
03 Potrafi planować organizację i zabezpieczenie wydarzeń, przewidywać zagrożenia oraz opracować działania alternatywne. wykład, projekt zespołowy kolokwium, sprawozdanie z projektu K_W01+
K_W08+
K_W09+
K_U07+
K_U10+
K_K02+
P7S_KO
P7S_UO
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
04 Potrafi planować logistyczną obsługę wydarzeń. wykład, projekt zespołowy kolokwium, sprawozdanie z projektu K_W01+
K_W02+
K_U10+
K_K02+
P7S_KO
P7S_UO
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Organizacja i logistyczna obsługa wydarzeń - wprowadzenie do przedmiotu. Event marketing. Klasyfikacja wydarzeń. Cele organizacji wydarzeń. Event manager. W01 MEK03 MEK04
1 TK02 Aspekty prawne organizacji wydarzeń. W02-W03 MEK01 MEK02
1 TK03 Etapy organizacji wydarzeń. Dokumentacja i opracowanie budżetu wydarzenia. W04-W05 MEK01 MEK02 MEK03
1 TK04 Logistyczna obsługa wydarzeń. W06 MEK04
1 TK05 Bezpieczeństwo w organizacji wydarzeń. W07 MEK02 MEK03
1 TK06 Współpraca z dostawcami/podwykonawcami. W08 MEK02 MEK03
1 TK07 Polityka informacyjna i marketing w organizacji wydarzeń. W09 MEK03 MEK04
1 TK08 Organizacja i logistyczna obsługa wydarzeń - wprowadzenie do przedmiotu. Analiza wybranych działań z zakresu logistyki organizowania wydarzeń. C01-C03 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
1 TK09 Realizacja projektu - organizacja i logistyczna obsługa imprezy sportowej. C04-C08 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
1 TK10 Podsumowanie projektu. C09 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 9.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 6.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 3.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 6.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie pisemne.
Ćwiczenia/Lektorat Prace projektowe.
Ocena końcowa Średnia ocena z z części wykładowej i ćwiczeniowej. Dopuszcza się możliwość podniesienia oceny za ponadprzeciętną aktywność i zaangażowanie w wykonywanie prac projektowych.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 G. Budzik; M. Kiełbicki; A. Paszkiewicz; Ł. Przeszłowski; J. Woźniak; D. Zimon Development of additive technologies in the light of the Industry 4.0 and Industry 5.0 conception in accordance with the ioe idea 2024
2 M. Abas; T. Habib; S. Noor; J. Woźniak; D. Zimon Application of multi-criteria decision-making methods in the selection of additive manufacturing materials for solid ankle foot orthoses 2023
3 M. Bolanowski; G. Budzik; N. Cierpicki; M. Ganzha; M. Paprzycki; A. Paszkiewicz; M. Salach; J. Woźniak; D. Wydrzyński Use of virtual reality to facilitate engineer training in the aerospace industry 2023
4 M. Lis; E. Siembab; J. Woźniak Analiza i próba doskonalenia logistycznej obsługi klienta w wybranym przedsiębiorstwie z zastosowaniem metody CSI 2023
5 G. Budzik; M. Oleksy; R. Oliwa; A. Paszkiewicz; Ł. Przeszłowski; B. Sobolewski; M. Wieczorowski; J. Woźniak The Place of 3D Printing in the Manufacturing and Operational Process Based on the Industry 4.0 Structure 2022
6 G. Budzik; T. Dziubek; P. Fudali; A. Paszkiewicz; Ł. Przeszłowski; J. Woźniak Analysis of the quality of products manufactured with the application of additive manufacturing technologies with the possibility of applying the Industry 4.0 conception 2022
7 G. Budzik; Ł. Przeszłowski; J. Woźniak Druk 3D jako element przemysłu przyszłości :analiza rynku i tendencje rozwoju 2022
8 G. Budzik; Ł. Przeszłowski; J. Woźniak Supply Chain Management in the 3D Printing Industry as Exemplified by a Selected Organisation 2022
9 M. Kubacka; J. Polaszczyk; E. Szymańska; J. Woźniak Analysis of Residential Buildings in Poland for Potential Energy Renovation toward Zero-Emission Construction 2022
10 G. Budzik; K. Chudy-Laskowska; Ł. Przeszłowski; J. Woźniak Directions of the Development of the 3D Printing Industry as Exemplified by the Polish Market 2021
11 G. Budzik; M. Dębski; T. Dziubek; A. Paszkiewicz; Ł. Przeszłowski; J. Woźniak Methodology for the Quality Control Process of Additive Manufacturing Products Made of Polymer Materials 2021
12 J. Fill; J. Woźniak Analiza czynności zabezpieczających imprezy masowe w kontekście zagrożenia epidemicznego - badanie na przykładzie Rzeszowskich Juwenaliów 2021
13 J. Woźniak Logistyczna obsługa imprez masowych w dobie pandemii Covid-19 2021
14 M. Bolanowski; G. Budzik; M. Kiełbicki; Ł. Kochmański; A. Paszkiewicz; P. Poliński; M. Przytuła; J. Woźniak Incremental processing of polymer materials using the INDUSTRY 4.0 network structure 2021
15 P. Domingues; M. Ikram; H. Kuś; J. Woźniak; D. Zimon Proposition of Improving Selected Logistics Processes of Pellet Production 2021
16 G. Budzik; J. Jóźwik; M. Oleksy; A. Paszkiewicz; P. Turek; J. Woźniak; D. Żelechowski Analysis of Wear of the Polymer Mold in the Production of Wax Casting Models of Aircraft Engine Blades 2020
17 A. Gazda; J. Woźniak; N. Życzyński IT Support for the Goods Reallocation Process in Textiles-Based Fashion Retail 2019
18 A. Pacana; M. Szydełko; B. Trybus; J. Woźniak Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 2019
19 G. Budzik; Ł. Przeszłowski; J. Woźniak Badanie zdolności produkcyjnej w branży szybkiego prototypowania 2019
20 J. Woźniak Identification of Mass Event Customers and Factors Exerting Influence upon their Satisfaction with Participation in an Event 2019
21 K. Chudy-Laskowska; J. Woźniak; D. Zimon Analysis of the influence of the selected aspects of organisation of a mass event upon the security of participants in it 2019