
Główny cel kształcenia:
Przygotowanie do uczestnictwa w interdyscyplinarnych zespołach rozwiązujących problemy związane z komnstrukcją.
Ogólne informacje o zajęciach:
W module przedstawiono treści i efekty kształcenia, oraz forme i warunki zaliczenia przedmiotu
Materiały dydaktyczne:
Markowska O., Fudali P., Kozik B., Miechowicz S., Pisula J., Strojny P., Warchoł S.: Materiały dydaktyczne do przedmiotu grafika inżynierka. Oficyna Wydawnicza PRZ, Rzeszów 2013.
Inne:
Zbiór Polskich Norm: Rysunek techniczny
| 1 | Dobrzański T | Rysunek techniczny maszynowy | WNT. | 2004 |
| 2 | - | Zbiór Polskich Norm: Rysunek techniczny | -. | - |
| 3 | Kurmaz L., Kurmaz O. | Projektowanie węzłów i części maszyn | Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej. Kielce. | 2003 |
| 1 | Bober A., Dudziak M. | Zapis konstrukcji. | Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. | 1999 |
| 2 | Kurmaz L., Kurmaz O. | Projektowanie węzłów i części maszyn | Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej. Kielce. | 2003 |
| 1 | Krzysiak Z. | Projektowanie 2D w programie AutoCAD | NAUKA I TECHNIKA. | 2016 |
| 2 | Humienny Zbigniew (red.) | Specyfikacje geometrii wyrobów GPS | WNT. | 2004 |
Wymagania formalne:
rejestracja na drugi semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Uzyskanie zaliczenia z przedmiotu: Grafika inżynierska w semestrze I.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność obsługi komputera PC
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy w zespole i jasnego prezentowania swojej wiedzy
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej oraz zapisu konstrukcji. Posiada umiejętność posługiwania się programem AutoCad. | wykład, projekt | kolokwium |
K-W06++ K-U13+ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury | wykład, projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K-U01+++ K-U13+ |
P6S-UW |
| MEK03 | Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, potrafi inspirować i organizować proces uczenia innych | projekt zespołowy | wykład, prezentacja projektu |
K-U01+ K-U13+ K-U20+ |
P6S-UU P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | W01, W02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK02 | W03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK03 | W04, W05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK04 | W06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK05 | W07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK06 | W08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK07 | P01-07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK08 | P8 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK09 | P9 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK10 | P10, P11 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK11 | P12, P13 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK12 | P14 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK13 | P15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem. |
|
| Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | |||
| Zaliczenie (sem. 2) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Test zdalny z wykładów weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK01, MEK02, MEK03 (na zaliczenie). Zaliczenie zdobywa się, uzyskując minimum 51% punktów z testu. Szczegóły podaje prowadzący |
| Projekt/Seminarium | Sprawdzenie osiągniętych modułowych efektów kształcenia obejmuje zaliczenie prac wykonywanych podczas zajęć laboratoryjnych na oceny pozytywne, odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie zajęć oraz zaliczenie prac kontrolnych. Uzyskana ocena z każdego efektu jest proporcjonalna do zawartości projektów i poprawności odpowiedzi udzielonych przez studenta. Końcowa ocena z zajęć (przy zaliczeniu wszystkich efektów) jest uśrednioną oceną z zajęć laboratoryjnych odpowiadających modułowym efektom kształcenia MEK01, MEK02, MEK03. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich modułowych efektów kształcenia (MEK01, MEK02, MEK03) i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest równoważna ocenie z części projektowej przy zaliczeniu testu z części wykładowej. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | O. Markowska; T. Markowski; M. Oleksy | Wiórkownik krążkowy oraz sposób obróbki, zwłaszcza kół zębatych, z wykorzystaniem tego wiórkownika krążkowego | 2024 |
| 2 | G. Budzik; O. Markowska; M. Oleksy; R. Oliwa; P. Ostyńska; T. Żółkoś | Sposób otrzymywania kompozycji na osnowie polipropylenu z dodatkiem recyklatu MDF | 2021 |
| 3 | K. Bulanda; O. Markowska; M. Zajdel | Quality improvement of gear wheels obtained from polymer materials by shaving process | 2021 |
| 4 | M. Jacek-Burek; B. Kupiec; O. Markowska; M. Mróz; A. Orłowicz; M. Radoń; A. Trytek; M. Tupaj | Urządzenie do zadawania obciążeń cieplnych na materiały i powłoki ochronne na wymienniki ciepła kotłów energetycznych oraz sposób zadawania obciążeń cieplnych na materiały i powłoki ochronne na wymienniki ciepła kotłów energetycznych | 2021 |
| 5 | O. Markowska; M. Mróz; A. Orłowicz; A. Trytek; M. Tupaj | Urządzenie do zadawania obciążeń cieplnych na materiały i powłoki ochronne na gorące elementy silników lotniczych oraz sposób zadawania obciążeń cieplnych na materiały i powłoki ochronne na gorące elementy silników lotniczych z wykorzystaniem tego urządzenia | 2021 |
| 6 | R. Kielnar; O. Markowska; A. Mika; Ł. Oleksy; J. Pacana; A. Stolarczyk | Why Is Hamstring Strain Injury so Common in Sport Despite Numerous Prevention Methods? Are There Any Missing Pieces to This Puzzle? | 2021 |
| 7 | O. Markowska; T. Markowski; M. Sobczyk | Analysis of the mechanical properties of polymer composites for the production of machine parts used as substitutes for elements obtained from metals (Rapid communication) | 2020 |