
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi problemami występującymi w sterowaniu lotniczymi zespołami napędowymi.
Ogólne informacje o zajęciach:
Podczas kursu studenci poznają zasady sterowania w lotniczych systemach napędowych.
| 1 | Robert Staniszewski | Sterowanie zespołów napędowych | WKŁ Warszawa. | 1980 |
| 2 | Link C. Jaw, Jack D. Mattingly | Aircraft Engine Controls. Design, System Analisys, and Health Monitoring. | AIAA Education Series. | 2009 |
Wymagania formalne:
Student zarejestrowany na semestr siódmy.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student zna podstawowe zasady sterowania obiektami dynamicznymi, rachunek różniczkowy.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi dokonać symulacji podstawowych układów sterowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Rozumienie potrzeby ciągłego dokształcania się.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Zna podstawowe zasady sterowania stosowanych w lotnictwie zespołów napędowych. Zna sposoby pomiaru wielkości koniecznych do realizacji układu sterowania lotniczego zespołu napędowego. | wykład, laboratorium, laboratorium problemowe | sprawdzian pisemny, obserwacja wykonawstwa, zaliczenie cz. ustna (według wyboru prowadzącego) |
K-W03+ |
P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | W01,W02,W03,W04,W05,W06,W07 | MEK01 | |
| 7 | TK02 | L01,L02,L03,L04,L05,L06,L07 | MEK01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 7) | Przygotowanie do laboratorium:
3.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
30.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 7) | |||
| Zaliczenie (sem. 7) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Jak w ocenie końcowej. |
| Laboratorium | Jak w ocenie końcowej. |
| Ocena końcowa | Ocenę końcową wystawia osoba prowadząca przedmiot na podstawie ogólnie przyjętych sposobów sprawdzania wiadomości (dobranych adekwatnie do potrzeb) takich jak: zaliczenie ustne, zaliczenie pisemne, aktywny udział w zajęciach, zaliczenie sprawozdań |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | E. Chmiel-Szukiewicz; P. Cieciński; M. Drajewicz; J. Pieniążek; T. Rogalski; R. Smusz; M. Szukiewicz | Fire Test of an Equipment for Hydrogen Powered Aircraft | 2024 |
| 2 | P. Cieciński; J. Pieniążek | Curvilinear Approach to Landing | 2024 |
| 3 | P. Cieciński; D. Ficek; J. Pieniążek; M. Szumski | Dynamic Response of the Pitot Tube with Pressure Sensor | 2023 |
| 4 | P. Cieciński; J. Pieniążek; M. Szumski | Właściwości dynamiczne układu pomiarowego ciśnienia w przepływie | 2023 |
| 5 | P. Cieciński; D. Ficek; J. Pieniążek; M. Szumski | Property of high-frequency pressure measurement | 2022 |
| 6 | P. Cieciński; J. Pieniążek | Aircraft landing control system tests by simulation | 2021 |
| 7 | P. Cieciński; J. Pieniążek | Safety analysis of the optionally-piloted airplane landing | 2021 |
| 8 | P. Cieciński; J. Pieniążek | Temperature and Nonlinearity Compensation of Pressure Sensor With Common Sensors Response | 2020 |
| 9 | P. Cieciński; J. Pieniążek | Thermal hysteresis in inertial sensors | 2020 |