
Główny cel kształcenia:
Student zdobywa ogólną wiedzę z zakresu rozwoju transportu i jego wpływu na sprawne i efektywne funkcjonowanie każdego działu gospodarki narodowej, społeczeństw oraz poszczególnych regionów i państw. Nabycie umiejętności projektowania, organizowania i analizy systemów transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot wybieralny dla studentów piątego semestru.
| 1 | Gołembska E., Gołembski M. | Transport w logistyce | Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2020. | - |
| 2 | Neider J. | Transport międzynarodowy | Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2019. | - |
| 3 | Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K. | Transport | PWN, Warszawa 2009. | - |
| 1 | Engelhardt J. | Nowoczesne systemy transportowe w przewozach intermodalnych | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2020. | - |
| 2 | Wesołowski J. | Transport miejski: ewolucja i problemy współczesne | Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2003. | - |
| 3 | Wronka J.: | Transport kombinowany/intermodalny: teoria i praktyka. | Wyd. Naukowe USz, Szczecin 2008. | - |
| 1 | Prochowski L., Żuchowski A. | Samochody ciężarowe i autobusy | Wydawnictwo WKiŁ, Warszawa 2021. | - |
| 2 | Prochowski L., Żuchowski A. | Technika transportu ładunków | Wydawnictwo WKiŁ, Warszawa 2016. | - |
Wymagania formalne:
Rejestracja na co najmniej 5 semestrze kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów: Logistyka w przedsiębiorstwie, Podstawy zarządzania.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Ma ogólną wiedzę na temat podstawowych zagadnień dotyczących systemów transportowych. | wykład | kolokwium |
K-W04+ K-W08+ K-W10+ |
P6S-WG P6S-WK |
| MEK02 | Ma umiejętność analizowania poprawności funkcjonowania wybranych elementów systemów transportowych. | laboratorium | prezentacja dokonań |
K-U01++ K-U04+ K-U14+ K-U15+ K-U16+ K-K04+ |
P6S-KO P6S-UU P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 5 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
| 5 | TK02 | W03-W05 | MEK01 | |
| 5 | TK03 | W06-W08 | MEK01 | |
| 5 | TK04 | W09-W10 | MEK01 | |
| 5 | TK05 | W11-W12 | MEK01 | |
| 5 | TK06 | W13-W14 | MEK01 | |
| 5 | TK07 | W15-W16 | MEK01 | |
| 5 | TK08 | W17-W18 | MEK01 | |
| 5 | TK09 | W19-W20 | MEK01 | |
| 5 | TK10 | W21-W22 | MEK01 | |
| 5 | TK11 | W23-W24 | MEK01 | |
| 5 | TK12 | W25-W26 | MEK01 | |
| 5 | TK13 | W27-W28 | MEK01 | |
| 5 | TK14 | W29-W30 | MEK01 | |
| 5 | TK15 | L01-L02 | MEK02 | |
| 5 | TK16 | L03-L05 | MEK02 | |
| 5 | TK17 | L06-L08 | MEK02 | |
| 5 | TK18 | L09-L11 | MEK02 | |
| 5 | TK19 | L12-L14 | MEK02 | |
| 5 | TK20 | L15 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
9.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 5) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 5) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie z wykładów weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK01. Wiedza z wykładów sprawdzana jest po zaliczeniu zajęć laboratoryjnych, podczas pisemnego kolokwium (2,8-3,0 pkt. - bdb; 2,5-2,7 pkt. - +db; 2,2-2,4 pkt. - db; 1,9-2,1 pkt. - +dst; 1,5-1,8 pkt. - dst; 0-1,4 pkt. ndst). |
| Laboratorium | Laboratorium weryfikuje umiejętności studenta określone modułowym efektem kształcenia MEK02. Ocena z laboratorium zależna jest od poprawności wykonania prezentacji: 5,0 - bezbłędnie wykonane zadanie pod względem merytorycznym i redakcyjnym, 4,5 - nieliczne błędy redakcyjne, 4,0 - nieliczne błędy merytoryczne, 3,5 - błędy merytoryczne i redakcyjne, 3,0 - istotne błędy merytoryczne i redakcyjne, 2,0 - prezentacja niezgodna z tematem, brak prezentacji. |
| Ocena końcowa | Ocena łączna jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z kolokwium z wykładów oraz z zajęć laboratoryjnych. Przewiduje się jeden termin poprawkowy dla kolokwium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | E. Zielińska | Analiza popytu na transport drogowy w Polsce — krajowy i międzynarodowy | 2025 |
| 2 | E. Zielińska | Analiza transportu ładunków pojazdami kolejowymi w Polsce | 2025 |
| 3 | E. Zielińska | Analiza trendów zakupowych nabywców nowych samochodów osobowych w Polsce | 2025 |
| 4 | E. Zielińska | Ocena bezpieczeństwa ruchu na polskich drogach z uwzględnieniem sprawców wypadków i wybranych ich przyczyn | 2025 |
| 5 | E. Zielińska | Ocena przyczyn i skutków wypadków kolejowych w Polsce | 2025 |
| 6 | E. Zielińska | The analysis of selected factors having a negative impact on land traffic safety in Poland | 2025 |
| 7 | E. Zielińska | The evaluation of the demand for new means of individual car transport in Poland | 2024 |
| 8 | J. Drop; E. Zielińska | Ocena działalności kurierskiej w DHL i DPD | 2022 |
| 9 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
| 10 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
| 11 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
| 12 | J. Mikoś; S. Siedlecka; E. Zielińska | Ewidencjonowanie wykroczeń w czasie pracy kierowcy | 2020 |
| 13 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |