
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest nabycie przez studentów praktycznych umiejętności przygotowania planów realizacji projektu oraz sprawnego i efektywnego zarządzania zespołami projektowymi z uwzględnieniem specyfiki branżowej i organizacji.
Ogólne informacje o zajęciach:
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nauką związaną z procesem zarządzenia opartym na przeświadczeniu, iż rozwój organizacji dokonuje się poprzez wdrażanie zróżnicowanych, zamkniętych w czasie projektów mających przynieść konkretne cele, organizując w sposób unikalny zaangażowane zasoby ludzkie, materialne oraz finansowe.
| 1 | Braden Kowitz, Jake Knapp, John Zeratsky | Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów Braden Kowitz, Jake Knapp, John Zeratsky | Helion. | 2017 |
| 2 | Dan Olsen | Metoda Lean Product. Jak być innowacyjnym dzięki wykorzystaniu minimalnej koniecznej funkcjonalności i informacji zwrotnej od klientów | Helion. | 2018 |
| 3 | Praca zbiorowa | Nowoczesne projektowanie modeli biznesowych. Narzędzia, kompetencje, mentalność i innowacje, które zapewnią firmie sukces | ebook. | - |
| 4 | David Allen | Getting Thing Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności | Onepress. | 2018 |
| 5 | Stephen Barker | Brilliant Project Management, what the best project managers know, do and say | Pearson Education Limited . | 2013 |
| 6 | Gregory Horine | Project Management Absolute Beginner’s Guide | Que Corp . | 2005 |
| 7 | Richard Rumlet | Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters | Profile Books Ltd . | 2017 |
| 1 | Sławomir Wawak | Zarządzanie projektami (https://www.youtube.com/playlist?list=PLDJyIGCFv2nkVI2kj9S1qG6BqQFefSzOw) | -. | - |
| 2 | Marcin Żmigrodzki | Planowanie projektu w 9 prostych krokach, (http://octigo.pl/2010/11/planowanie-projektu-w-9-prostych-krokach/) | -. | - |
| 3 | - | Project Management Institute | PMBOK Guide –Fifth Edition. | 2013 |
| 1 | - | Encyklopedia zarządzania (https://mfiles.pl/pl/) | -. | - |
Wymagania formalne:
Znajomość w stopniu podstawowym problemów związanych z metodami zarządzania projektów dotyczących prowadzonych badań, ale i również projektów dotyczących naszego życia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Znajomość w stopniu podstawowym metod zarządzania projektami, tj. procesów planowania wstępnego, definiowania zakresu projektu oraz struktury zadaniowej, budowania zapotrzebowania na zasoby
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi wykorzystać wiedzę do rozwiązywania złożonych problemów technicznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie potrzebę dokształcania, wyszukiwania informacji w literaturze oraz krytycznej interpretacji wyników działań związanych z realizacją projektów. Jest zaangażowany w pracę zespołową.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Potrafi opisać i zdefiniować podstawowe elementy projektu | wykład | test wielokrotnego wyboru |
K-W01++ K-W06+ K-W10+ K-W11+++ |
P7S-WG P7S-WK |
| MEK02 | Potrafi zdefiniować zakres projektu oraz wskazać najistotniejsze jego elementy | wykład | test wielokrotnego wyboru |
K-W01++ K-W06+ K-W10+ K-W11+++ |
P7S-WG P7S-WK |
| MEK03 | Potrafi identyfikować i organizować zadania oraz współdziałać w zespole projektowym | wykład | test wielokrotnego wyboru |
K-W01++ K-W06+ |
P7S-WG P7S-WK |
| MEK04 | Potrafi oszacować oraz zarządzać ryzykiem w projekcie | wykład | test wielokrotnego wyboru |
K-W01++ K-W06+ K-W11+++ K-K06++ |
P7S-KO P7S-WG P7S-WK |
| MEK05 | Zna i stosuje podstawowe zasady kierowania zespołem projektowym | wykład | test wielokrotnego wyboru |
K-W01++ K-W06+ K-W11+++ |
P7S-WG P7S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 3 | TK02 | W02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK03 | W03 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 | |
| 3 | TK04 | W04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK05 | W05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK06 | W06 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK07 | W07 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK08 | W08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK09 | W09, W10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK10 | W11 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 | |
| 3 | TK11 | W12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK12 | W13 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK13 | W14, W15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
| Konsultacje (sem. 3) | |||
| Zaliczenie (sem. 3) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Na podstawie obserwacji i oceny z testu wielokrotnego wyboru |
| Ocena końcowa | Na podstawie oceny z wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | A. Moganraj; A. Nowotnik; S. Vaiyapuri | High temperature cyclic CMAS corrosion of TBCs on second generation single crystal superalloy deposited using beam switching EBPVD technology | 2025 |
| 2 | K. Cioch; G. Maciaszek; D. Nabel; A. Nowotnik | Influence of Plasma Assistance on EB-PVD TBC Coating Thickness Distribution and Morphology | 2025 |
| 3 | L. Bichajło; M. Chutkowski; M. Cieśla; M. Franus; K. Gancarczyk; R. Gruca-Rokosz; K. Kalinowska-Wichrowska; A. Masłoń; A. Nowotnik; M. Potoczek; M. Pytel | Lightweight Artificial Aggregates Produced from Water Reservoir Sediment and Industrial Waste—Ecological and Technological Aspect | 2025 |
| 4 | M. Gdula; G. Mrówka-Nowotnik; A. Nowotnik | Analysis the surface integrity taking into account the tool wear stage in the multi-axis torus milling of a Ni-based superalloy using the active cutting edge segment change technique and new approach for machining aircraft engine blades | 2025 |
| 5 | M. Gdula; G. Mrówka-Nowotnik; A. Nowotnik | Modeling and comprehensive mechanism analysis of torus milling cutter wear in multi-axis milling of Ni-based superalloy using the active cutting edge segment change technique | 2025 |
| 6 | A. Moganraj; G. Mrówka-Nowotnik; A. Nowotnik; S. Vaiyapuri | Development of thermal barrier coating on single crystal superalloy CMSX-4 by two-source evaporation EB-PVD and hot corrosion performance of the coating in a simulated aero-engine environment | 2024 |
| 7 | G. Boczkal; G. Mrówka-Nowotnik; A. Nowotnik | Effect of Continuous Casting and Heat Treatment Parameters on the Microstructure and Mechanical Properties of Recycled EN AW-2007 Alloy | 2024 |
| 8 | G. Maciaszek; A. Nowotnik | Influence of Bond Coat Roughness on Adhesion of Thermal Barrier Coatings Deposited by the Electron Beam–Physical Vapour Deposition Process | 2024 |
| 9 | S. Legutko; G. Mrówka-Nowotnik; A. Nowotnik; P. Pieśko; M. Zawada-Michałowska | Effect of the Technological Parameters of Milling on Residual Stress in the Surface Layer of Thin-Walled Plates | 2024 |
| 10 | A. Nalborczyk-Kazanecka; A. Nowotnik; A. Pytel | „Above the Pack” Diffusion Aluminizing of Turbine Compressor Blades made of EI867 in the Aerospace Industry | 2023 |
| 11 | D. Dingwell; K. Hess; U. Kueppers; S. Lokachari; D. Müller; A. Nowotnik; P. Rokicki; G. Wolf | Rheological and chemical interaction between volcanic ash and thermal barrier coatings | 2021 |
| 12 | G. Boczkal; K. Dychtoń; K. Gancarczyk; G. Mrówka-Nowotnik; A. Nowotnik | Microstructure and Properties of As-Cast and Heat-Treated 2017A Aluminium Alloy Obtained from Scrap Recycling | 2021 |