
Główny cel kształcenia:
Głównym celem kształcenia jest poznanie przez studentów zagadnień w zakresie informatycznych systemów wspierających wszystkie poziomy zarządzania oraz podstaw inżynierii oprogramowania na etapach tworzenia, projektowania i wdrażania tych systemów.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł jest obowiązkowym w ramach programu nauczania w zakresie specjalności Informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Materiały dydaktyczne:
Materiały umieszczane są na stronach WWW prowadzących zajęcia
| 1 | Kisielnicki J.: | Systemy informatyczne zarządzania –MIS | PLACET, Warszawa. | 2013 |
| 2 | Januszewski A. | Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania T.1 Zintegrowane systemy trnsakcyjne | PWN, Warszawa. | 2012 |
| 3 | Zbigniew J. Klonowski | Systemy informatyczne zarządzania przedsiębiorstwem. Modele rozwoju i właściwości funkcjonalne. | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław . | 2004 |
| 1 | Trzaska M. | Modelowanie i implementacja systemów informatycznych | Wydawnistwo PJWSTK, Warszawa. | 2008 |
| 2 | Roszkowski J. | Analiza i projektowanie strukturalne | Wyd.3, Helion. | 2004 |
| 1 | Knosala R. i zespół: | Komputerowo wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem | Polskie wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa. | 2007 |
| 2 | red. Krzysztof Bzdyra | Informatyczne systemy zarządzania : (wybrane zastosowania) T. 5 | Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin . | 2014 |
Wymagania formalne:
Student musi być zarejestrowany na liście uprawnionych do zaliczenia przedmiotu
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Posiadanie podstawowej wiedzy w zakresie Technologii informacyjnych, Informatyki i Baz danych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Studenci muszą posiadać podstawowe umiejętności posługiwania się niezbędnym oprogramowaniem, w tym umiejętności obsługi baz danych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność samodzielnego poszerzania swej wiedzy i doskonalenia umiejętności zawodowych
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Studenci zdobywają wiedzę w zakresie funkcjonalności systemów informatycznych zarządzania, ich możliwości | wykład | kolokwium pisemne |
K-W11++ |
P6S-WK |
| MEK02 | Potrafi modelować dane i procesy, wykorzystując w tym celu narzędzia CASE. Potrafi opracować model koncepcyjny systemu oraz tworzyć diagramy przepływu danych i diagramy związków encji, | laboratorium, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu, zaliczenie cz. praktyczna |
K-U01+ K-U04+ K-U05++ |
P6S-UU P6S-UW |
| MEK03 | Studenci zdobywają pogłębioną wiedzę w zakresie zaawansowanych metod analizy i projektowania systemów informatycznych oraz umiejętność prowadzenia badań naukowych. | wykład | kolokwium pisemne |
K-W11+++ |
P6S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 5 | TK01 | W01 | MEK01 | |
| 5 | TK02 | W02 | MEK01 MEK03 | |
| 5 | TK03 | W03 | MEK03 | |
| 5 | TK04 | W04 | MEK01 MEK03 | |
| 5 | TK05 | W05 | MEK03 | |
| 5 | TK06 | W06 | MEK01 MEK03 | |
| 5 | TK07 | w07 | MEK03 | |
| 5 | TK08 | W08 | MEK03 | |
| 5 | TK09 | L01 | MEK02 | |
| 5 | TK10 | L02 | MEK02 | |
| 5 | TK11 | L03 | MEK02 | |
| 5 | TK12 | L04 | MEK02 | |
| 5 | TK13 | L05 | MEK02 | |
| 5 | TK14 | L06 | MEK02 | |
| 5 | TK15 | L07 | MEK02 | |
| 5 | TK16 | L08 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 5) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Kolokwium zaliczeniowe weryfikuje osiągnięcie modułowych efektów kształcenia MEK01 i MEK03. Kryteria weryfikacji efektu MEK01 są następujące: Kolokwium zaliczeniowe obejmuje pytania obowiązkowe oraz dodatkowe. Student musi odpowiedzieć poprawnie na wszystkie pytania obowiązkowe, aby uzyskać ocenę dostateczną. Odpowiedź na pytania dodatkowe pozwala uzyskać wyższą ocenę: 25% poprawnych odpowiedzi - 3,5; 40% poprawnych odpowiedzi - 4,0; 60% poprawnych odpowiedzi - 4,5; 80% poprawnych odpowiedzi - 5,0. Kryteria weryfikacji efektu MEK03 są następujące: Kolokwium zaliczeniowe obejmuje pytania obowiązkowe oraz dodatkowe. Student musi odpowiedzieć poprawnie na wszystkie pytania obowiązkowe, aby uzyskać ocenę dostateczną. Odpowiedź na pytania dodatkowe pozwala uzyskać wyższą ocenę: 25% poprawnych odpowiedzi - 3,5; 40% poprawnych odpowiedzi - 4,0; 60% poprawnych odpowiedzi - 4,5; 80% poprawnych odpowiedzi - 5,0. |
| Laboratorium | Na zaliczeniu praktycznym dokonywana jest ocena modułowego efektu kształcenia MEK02. Ocenie podlega sprawozdanie z projektu oraz prezentacja ustna projektu. Każdy ze składników projektu ma przypisaną maksymalną liczbę punktów możliwych do zdobycia, w zależności od stopnia trudności danego składnika i nakładu pracy koniecznego do jego wykonania. Maksymalna punktacja za poszczególne składniki projektu mieści się w granicach od 1 do 4 pkt. Łączna liczba punktów możliwych do zdobycia z laboratorium wynosi 40. Student uzyskuje ocenę z MEK02 na podstawie następujących przedziałów punktowych: 0 pkt. - 19,5 pkt.: 2,0 (ndst); 20 pkt. - 23,5 pkt.: 3,0 (dst); 24 pkt. - 27,5 pkt.: 3,5 (+dst); 28 pkt. - 31,5 pkt.: 4,0 (db); 32 pkt. - 35,5 pkt.: 4,5 (+db); 36 pkt. - 40 pkt.: 5,0 (bdb). |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena zaliczenia modułu składa się z oceny zaliczenia laboratoryjnych zajęć, w tym projektu ze współczynnikiem 0.7 oraz oceny z kolokwium na wykładzie ze współczynnikiem 0.3. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | Ł. Paśko; G. Setlak | Image as a Way of Processing Multidimensional Production Data for Product Quality Prediction Using Deep Learning | 2024 |
| 2 | Ł. Paśko; G. Setlak | Random Forests in a Glassworks: Knowledge Discovery from Industrial Data | 2020 |