
Główny cel kształcenia:
Kształtowanie umiejętności interdyscyplinarnego myślenia i rozumowania,
zależności pomiędzy stanem środowiska a jakością życia człowieka i całych społeczeństw.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów pierwszego semestru
| 1 | Strzałko J., Mossor-Pietraszewska T.: | Kompendium wiedzy z ekologii, | PWN, Warszawa. | 2006 |
| 2 | Mackenzie A., Ball A. S., Virdee S. R. | Krótkie wykłady Ekologia | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2009 |
| 3 | Wnuk Z. | Ekologia i ochrona środowiska | Wydawnictwo Uczelniane Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów. | 2010 |
| 4 | Wiąckowski S. | Ekologia ogólna | Wydawnictwo BRANTA, Bydgoszcz. | 2008 |
| 1 | http://www.mos.gov.pl; http://www.gios.gov.pl; http://www.wios.rzeszow.pl | - | -. | - |
Wymagania formalne:
Rejestracja co najmniej na 1 semestr studiów kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Brak
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | ma umiejętność oceny wagi i znaczenia problemów ekologicznych oraz świadomość pozatechnicznych skutków działalności inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności; dostrzega aspekty społeczne, ekologiczne i ochrony środowiska przyrodniczego. | wykład | aktywność na wykładach, test pisemny |
K-W10+ K-U01+ K-U08+ K-K02++ |
P6S-KK P6S-UW P6S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01 | MEK01 | |
| 1 | TK02 | W02 | MEK01 | |
| 1 | TK03 | W03 | MEK01 | |
| 1 | TK04 | W04 | MEK01 | |
| 1 | TK05 | W05 | MEK01 | |
| 1 | TK06 | W06 | MEK01 | |
| 1 | TK07 | W07 | MEK01 | |
| 1 | TK08 | W08 | MEK01 | |
| 1 | TK09 | W09, W10, W11 | MEK01 | |
| 1 | TK10 | W12 | MEK01 | |
| 1 | TK11 | W12 | MEK01 | |
| 1 | TK12 | W13 | MEK01 | |
| 1 | TK13 | W14, W15 | MEK01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 1) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Na podstawie aktywności na wykładach oraz na teście pisemnym sprawdzana jest realizacja efektu modułowego (MEK01). Kryterium weryfikacji efektów uczenia się związane jest z uzyskaną liczbą punktów: (10-12) ocena: dst, (13-14) ocena + dst, (15-16) ocena db, (17-18) ocena +db, (19,20) ocena bdb |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | S. Daszykowska; M. Daszykowski | Analiza różnic w procesach napraw blacharsko-lakieniczych pojazdów elektrycznych i spalinowych | 2025 |
| 2 | S. Daszykowska; M. Daszykowski | Evaluation of suspension system solutions in selected suv vehicles | 2025 |
| 3 | S. Daszykowska | Analiza zastosowania wybranych systemów telematycznych w TSL | 2023 |
| 4 | S. Daszykowska | Charakterystyka wybranych systemów informacyjnych wspomagających działanie salonów samochodowych | 2023 |
| 5 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Analiza wypadków drogowych w Polsce w latach 2018-2020 | 2021 |
| 6 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Analiza wypadków z udziałem pieszych w Polsce | 2021 |
| 7 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Analiza zachowań uczestników ruchu drogowego na wybranych przejściach dla pieszych w Rzeszowie | 2021 |
| 8 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Charakterystyka czynników wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego | 2021 |
| 9 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Straż Pożarna w aspekcie bezpieczeństwa drogowego | 2021 |
| 10 | P. Pazdan; S. Siedlecka | Koncepcja zamkniętej pętli w łańcuchu dostaw - teoria i przykłady | 2021 |
| 11 | S. Siedlecka | Centra logistyczne w Polsce spełniające wymogi ogólnoeuropejskie | 2021 |
| 12 | J. Mikoś; S. Siedlecka; E. Zielińska | Ewidencjonowanie wykroczeń w czasie pracy kierowcy | 2020 |
| 13 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
| 14 | K. Kochanowicz; S. Siedlecka | Charakterystyka i porównanie centrów logistycznych w województwie podkarpackim i mazowieckim | 2020 |
| 15 | K. Lejda; S. Siedlecka | Analiza parametrów efektywności transportowej firm kurierskich realizujących usługi na rynku polskim | 2020 |