
Główny cel kształcenia:
1. Zapoznanie się ze sposobem funkcjonowania, strukturą oraz organizacją internetowych modeli biznesowych.
2. Nabycie wiedzy w zakresie projektowania przedsięwzięć e-biznesowych.
3. Zdobycie umiejętności analizy, planowania i implementacji systemu w wybranych środowiskach CMS.
Ogólne informacje o zajęciach:
Studenci zdobywają gruntowną wiedzę w zakresie ekonomicznych oraz informatycznych aspektów przedsięwzięć internetowych. Wykład wyposaża studenta w zbiór modeli pojęciowych, oraz scenariusz organizacji internetowego modelu biznesowego, które mogą być wykorzystane na wszystkich etapach realizacji działalności gospodarczej na elektronicznym rynku tj.: analiza, projektowanie oraz implementacja i wdrożenie. Szczególny nacisk położono na proces przygotowywania internetowego modelu biznesowego oraz jego implementacji w środowisku Wordpress.
Materiały dydaktyczne:
Aktualne materiały dostępne na serwerze zakładu pod adresem podanym przez prowadzącego.
| 1 | Jakieła J. | e-Biznes dla MŚP. Stosowanie innowacji w biznesie. Publikacja udostępniona studentom w wersji elektronicznej | Wydawnictwo WSIiZ. | 2009 |
| 2 | Dutko M. et al. | Biblia e-biznesu 3.0. | Onepress. | 2021 |
| 3 | Osterwalder A., Pigneur Y. | Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. | Onepress. | 2012 |
| 1 | Messenlehner B., Coleman J. | WordPress : tworzenie aplikacji internetowych | Helion. | 2021 |
| 2 | Ciborowska A., Lipiński J. | WordPress 5 dla poczatkujacych | Helion. | 2019 |
| 1 | Hartman A., Kador J., Syfonis J. | E-biznes. strategie sukcesu w gospodarce internetowej | Liber. | 2001 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na co najmniej 6 semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Znajomość infrastruktury internetu, podstawowych usług sieciowych oraz organizacji zasobów w Sieci.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Obsługa aplikacji z interfejsem graficznym, pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Windows, korzystanie z przeglądarki internetowej, jej narzędzi deweloperskich oraz języka HTML i CSS.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Potrafi wyjaśnić sposób projektowania, internetowych modeli biznesowych oraz wskazać na metody, techniki i narzędzia oraz dobre praktyki w tym zakresie. | wykład | test pisemny |
K-W11++ K-U01+ |
P6S-UW P6S-WK |
| MEK02 | Potrafi omówić czynności wykonywane przy implementacji internetowych modeli biznesowych | wykład | test pisemny |
K-W11+ K-U04+ |
P6S-UU P6S-WK |
| MEK03 | Potrafi zaprojektować i zrealizować w środowisku CMS prosty system e-biznesowy | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K-W14+ K-U04+ |
P6S-UU P6S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | W01 | MEK01 | |
| 6 | TK02 | W02 | MEK01 | |
| 6 | TK03 | W03 | MEK01 | |
| 6 | TK04 | W04 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK05 | W05 | MEK01 | |
| 6 | TK06 | W06 | MEK01 MEK02 | |
| 6 | TK07 | L01 | MEK03 | |
| 6 | TK08 | L02 | MEK03 | |
| 6 | TK09 | L03 | MEK03 | |
| 6 | TK10 | L04 | MEK03 | |
| 6 | TK11 | L05 | MEK03 | |
| 6 | TK12 | L06 | MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK13 | TK13 | MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK14 | TK14 | MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 6) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Na zaliczeniu pisemnym wykładu sprawdzana jest realizacja pierwszego i drugiego efektu modułowego (MEK01, MEK02). Test składa się z pytań wielokrotnego wyboru. Stosowana skala ocen: do 50% punktów – 2,0; 51-60% –3,0; 61-70% – 3,5; 71-80% – 4,0; 81-90% – 4,5; 91-100% – 5,0. W ocenie końcowej uwzględniana jest również aktywność na zajęciach wykładowych. |
| Laboratorium | Na zaliczeniu praktycznym laboratorium sprawdzana jest realizacja trzeciego efektu modułowego (MEK03). Zaliczenie składa się z dwóch form: • testu zaliczeniowego sprawdzającego znajomość i umiejętności pracy w systemie CMS WordPress. Test składa się z 21 pytań jednokrotnego wyboru. Stosowana skala ocen: do 50% punktów – 2,0; 51-60% –3,0; 61-70% – 3,5; 71-80% – 4,0; 81-90% – 4,5; 91-100% – 5,0. • oceny zrealizowanych w ramach zajęć laboratoryjnych projektów. Ocena dokonywana jest w oparciu o kryteria dotyczące m.in. sposobu rozmieszczenia treści, zastosowanych modułów zwiększających funkcjonalność opracowanego serwisu webowego, ilości utworzonych treści i poprawności ich sformatowania, doboru szaty graficznej witryny do specyfiki serwisu webowego. Stosowana jest standardowa skala ocen. Ocena końcowa z zaliczenia części laboratoryjnej wyznaczana jest za pomocą średniej ważonej z wagami odpowiednio: 0,35 i 0,65 |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest zaliczenie wszystkich efektów modułowych dla wszystkich form zajęć. Ocena końcowa wyznaczana jest jako średnia ważona oceny z wykładu z wagą 0,4 i laboratorium z wagą 0,6. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie