
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie się z podstawowymi wiadomościami i metodami algebry liniowej i analizy matematycznej. Rozwijanie wiedzy matematycznej oraz umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy narzędzi matematycznych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot zawiera: elementy logiki i teorii zbiorów, liczby zespolone, macierze i układy równań liczbowych. Treści z Analizy Matematycznej obejmują: ciągi liczbowe, funkcje jednej zmiennej i ich własności, rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej.
| 1 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa 1, definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2006 |
| 2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1, definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS Wrocław . | 2006 |
| 3 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Algebra z geometrią, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów . | 2000 |
| 4 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2000 |
| 1 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa 1, przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2006 |
| 2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna I, przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2006 |
| 3 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Algebra z geometrią, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2000 |
| 4 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów . | 2000 |
| 1 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz. I i II | PWN, Warszawa . | 2011 |
Wymagania formalne:
Ukończona szkoła średnia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z matematyki szkoły ponadgimnazjalnej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Zna pojęcie liczb zespolonych i płaszczyzny Gaussa. Zna postać algebraiczną i trygonometryczną liczby zespolonej, podstawowe działania w zbiorze liczb zespolonych. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U09+ K-K03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Zna pojęcie macierzy, działania na macierzach, macierz transponowaną i odwrotną. Rozumie pojęcie układu równań liniowych i związki układów równań liniowych z macierzami. Zna twierdzenie Cramera. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U09+ K-K03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| MEK03 | Potrafi na prostym poziomie trudności obliczać granice ciągów. Zna pojęcie funkcji i jej własności. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U09+ K-K03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| MEK04 | Zna pojęcie granicy funkcji. Rozumie pojęcie ciągłości funkcji. Potrafi obliczyć proste przykłady granic funkcji. Zna pojęcie pochodnej funkcji, umie wyznaczać pochodne funkcji. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U09+ K-K03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| MEK05 | Zna równania płaszczyzny i prostej w przestrzeni | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U09+ K-K03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01, W02, W03, C01, C02, C03 | MEK01 | |
| 1 | TK02 | W04, W05, W06, C04, C05, C06 | MEK02 | |
| 1 | TK03 | W07, W08, C07 | MEK05 | |
| 1 | TK04 | W09, W10, C09, C10 | MEK03 | |
| 1 | TK05 | W11, W12, W13, W14, W15, C11, C12, C13, C15 | MEK04 | |
| 1 | TK06 | C08, C14 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
9.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
| Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
25.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Egzamin pisemny z tematyki realizowanej w trakcie wykładów i ćwiczeń. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń. |
| Ćwiczenia/Lektorat | Dwa sprawdziany pisemne (kolokwia) i kartkówka z pochodnych w terminach uzgodnionych ze studentami. Aby uzyskać zaliczenie ćwiczeń, student musi uczęszczać na zajęcia, zaliczyć kartkówkę z pochodnych oraz na każdym z kolokwiów uzyskać co najmniej 40% punktów z całej punktacji. Aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać podwyższenie oceny o pół stopnia. |
| Ocena końcowa | Po zaliczeniu wszystkich form zajęć ocena końcowa jest średnią pozytywnych ocen z egzaminu i zaliczenia ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie