
Główny cel kształcenia:
Przygotowanie do uczestnictwa w interdyscyplinarnych zespołach rozwiązujących problemy związane z konstrukcją.
Ogólne informacje o zajęciach:
W module przedstawiono treści i efekty kształcenia, oraz formę i warunki zaliczenia przedmiotu
Materiały dydaktyczne:
Markowska O., Fudali P., Kozik B., Miechowicz S., Pisula J., Strojny P., Warchoł S.: Materiały dydaktyczne do przedmiotu grafika inżynierka. Oficyna Wydawnicza PRZ, Rzeszów 2013.
Inne:
Iryna Taras: DESCRIPTIVE GEOMETRY, ENGINEERING AND COMPUTER GRAPHICS. Івано-Франківськ. 2013
| 1 | Lewandowski Z. | Geometria wykreślna | PWN. | 1987 |
| 2 | Dobrzański T. | Rysunek techniczny maszynowy | WNT. | 2004 |
| 3 | Bober A., Dudziak M. | Zapis konstrukcji. | Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. | 1999 |
| 4 | Bajkowski Jerzy | Podstawy zapisu konstrukcji | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2014 |
| 1 | Kiełbasa J., Kozik B., Kudasik T., Miechowicz S., Pisula J. | Grafika inżynierska. Zbiór zadań cz.I. | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | - |
| 2 | Lewandowski Z. | Geometria wykreślna | PWN. | 1987 |
Wymagania formalne:
rejestracja na pierwszy semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza z geometrii na poziomie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność obsługi komputera PC
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy w zespole i jasnego prezentowania swojej wiedzy
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej oraz zapisu konstrukcji | wykład, laboratoria | kolokwium zaliczeniowe, sprawdziany, prace kontrolne, wypowiedź ustna |
K-W06++ K-U13++ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury | laboratoria | sprawdziany, prace kontrolne, wypowiedź ustna |
K-U01++ |
P6S-UW |
| MEK03 | Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, potrafi inspirować i organizować proces uczenia innych | laboratoria | prace kontrolne, wypowiedź ustna |
K-U13++ K-U20+ |
P6S-UU P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01 | MEK01 | |
| 1 | TK02 | W02 | MEK01 | |
| 1 | TK03 | W03 | MEK01 | |
| 1 | TK04 | W04 | MEK01 | |
| 1 | TK05 | W05, W06 | MEK01 | |
| 1 | TK06 | W07, W08 | MEK01 | |
| 1 | TK07 | W09, W10 | MEK01 | |
| 1 | TK08 | W11 | MEK01 | |
| 1 | TK09 | W12 | MEK01 | |
| 1 | TK10 | W13 | MEK01 | |
| 1 | TK11 | W14 | MEK01 | |
| 1 | TK12 | W15 | MEK01 | |
| 1 | TK13 | L01 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK14 | L02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK15 | L03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK16 | L04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK17 | L05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK18 | L06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK19 | L07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK20 | L08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK21 | L09 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK22 | L10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK23 | L11 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK24 | L12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK25 | L13 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK26 | L14 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 1 | TK27 | L15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. Inne: 1.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Inne:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | |||
| Zaliczenie (sem. 1) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Sprawdzian pisemny z wykładów weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK01. Ocenę dostateczną uzyskuje student, który uzyska 60-75% punktów, ocenę dobry 76-91% punktów, ocenę bardzo dobry powyżej 92% punktów. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
| Laboratorium | Sprawdzenie osiągniętych modułowych efektów kształcenia obejmuje zaliczenie sprawdzianów na oceny pozytywne, odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie zajęć laboratoryjnych oraz zaliczenie prac kontrolnych. Końcowa ocena jest średnią z wszystkich ocen uzyskanych na zajęciach. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią ważoną z ocen: 70% - ocena z laboratoriów 30% - ocena z zaliczenia wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | O. Markowska; T. Markowski; M. Oleksy | Wiórkownik krążkowy oraz sposób obróbki, zwłaszcza kół zębatych, z wykorzystaniem tego wiórkownika krążkowego | 2024 |
| 2 | G. Budzik; O. Markowska; M. Oleksy; R. Oliwa; P. Ostyńska; T. Żółkoś | Sposób otrzymywania kompozycji na osnowie polipropylenu z dodatkiem recyklatu MDF | 2021 |
| 3 | K. Bulanda; O. Markowska; M. Zajdel | Quality improvement of gear wheels obtained from polymer materials by shaving process | 2021 |
| 4 | M. Jacek-Burek; B. Kupiec; O. Markowska; M. Mróz; A. Orłowicz; M. Radoń; A. Trytek; M. Tupaj | Urządzenie do zadawania obciążeń cieplnych na materiały i powłoki ochronne na wymienniki ciepła kotłów energetycznych oraz sposób zadawania obciążeń cieplnych na materiały i powłoki ochronne na wymienniki ciepła kotłów energetycznych | 2021 |
| 5 | O. Markowska; M. Mróz; A. Orłowicz; A. Trytek; M. Tupaj | Urządzenie do zadawania obciążeń cieplnych na materiały i powłoki ochronne na gorące elementy silników lotniczych oraz sposób zadawania obciążeń cieplnych na materiały i powłoki ochronne na gorące elementy silników lotniczych z wykorzystaniem tego urządzenia | 2021 |
| 6 | R. Kielnar; O. Markowska; A. Mika; Ł. Oleksy; J. Pacana; A. Stolarczyk | Why Is Hamstring Strain Injury so Common in Sport Despite Numerous Prevention Methods? Are There Any Missing Pieces to This Puzzle? | 2021 |
| 7 | O. Markowska; T. Markowski; M. Sobczyk | Analysis of the mechanical properties of polymer composites for the production of machine parts used as substitutes for elements obtained from metals (Rapid communication) | 2020 |