
Główny cel kształcenia:
Rozwijanie zachowań prozdrowotnych, doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej. Przygotowanie do efektywnej realizacji zadań powierzonych w ramach obowiązków zawodowych, doskonalenie umiejętności współpracy i współdziałania w zespole.
Ogólne informacje o zajęciach:
Zajęcia w grupach stacjonarne i wyjazdowe polegające na wykonywaniu ćwiczeń fizycznych pod opieką trenera specjalisty, dostosowane do indywidualnych możliwości i potrzeb studenta.
| 1 | ICAO | Fitness to Fly. A medical guide for pilots | Montreal, Kanada. | 2018 |
| 2 | A. Skrzypkowski | Medycyna lotnicza. Fizjologia i trening lotniczy | Warszawa: Wyd. WIML. | 2012 |
| 3 | J. Chmura | Rozgrzewka. Podstawy fizjologiczne i zastosowanie praktyczne | Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL. | 2014 |
Wymagania formalne:
Status studenta Politechniki Rzeszowskiej, na specjalności pilotaż. Odpowiedni strój i obuwie sportowe.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Brak
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Zaliczenie przedmiotu Trening kondycyjny 1
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność współpracy w grupie.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Potrafi dobrać odpowiednią dla siebie terenową formę aktywności fizycznej w różnych warunkach pogodowych i klimatycznych, uwzględniając poziom własnej kondycji i sprawności. | ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa |
K-U04++ K-U18++ K-K01++ |
P6S-KK P6S-UO P6S-UU |
| MEK02 | Posiada zasób umiejętności ruchowych, pozwalających na świadome podnoszenie poziomu sprawności i kondycji fizycznej niezbędnych do bezpiecznego wykonywania pracy w zawodzie pilota. | ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa |
K-U04++ K-U18+ K-K01+ |
P6S-KK P6S-UO P6S-UU |
| MEK03 | Posiada umiejętność indywidualizacji oraz pracy w grupie, rozumie i akceptuje poziom sprawności innych osób. | ćwiczenia problemowe | obserwacja wykonawstwa |
K-U18++ K-K01+ |
P6S-KK P6S-UO |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | C01-C15 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK02 | C16-C28 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK03 | C16-C28 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK04 | C29-C30 | MEK03 | |
| 6 | TK05 | C01-C30 | MEK01 MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
| Konsultacje (sem. 6) | |||
| Zaliczenie (sem. 6) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Ćwiczenia/Lektorat | Ocena wystawiana na podstawie aktywności i obecności studenta na ćwiczeniach oraz zaliczenia testu sprawnościowego. Dla studentów ze zwolnieniem lekarskim - na podstawie obecności i zaangażowania podczas indywidualnych ćwiczeń z usprawnienia ruchowego. |
| Ocena końcowa | Ocena wystawiana na podstawie aktywności i obecności studenta na ćwiczeniach oraz zaliczenia testu sprawnościowego. Dla studentów ze zwolnieniem lekarskim - na podstawie obecności i zaangażowania podczas indywidualnych ćwiczeń z usprawnienia ruchowego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
Beep test charakterystyka.pdf
Beep test normy.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie