
Główny cel kształcenia:
Ogólne informacje o zajęciach:
Materiały dydaktyczne:
Zespół w Teams "Projektowanie samolotu 2022"
| 1 | A.K. Kundu, M.A. Price, D. Riordan | Conceptual Aircraft Design: An Industrial Approach | Wiley. | 2019 |
| 2 | S. Gudmundsson | General Aviation Aircraft Design: Applied Methods and Procedures | Elsevier. | 2014 |
| 3 | M.H. Sadraey | Aircraft Design: A Systems Engineering Approach | Wiley. | 2013 |
| 4 | J.R. Jenkinson, J.F. Marchman | Aircraft Design Projects For Engineering Students | Elsevier. | 2003 |
| 1 | - | Literatura wykładowa i uzupełniająca oraz literatura z zakresu mechaniki lotu i konstrukcji samolotu | -. | - |
Wymagania formalne:
Zaliczenie semestru VI
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | posiada wiedzę w zakresie fizyki obejmującą mechanikę punktu materialnego i bryły sztywnej, ruch drgający i falowy, termodynamikę, fizykę statystyczną, elektryczność i magnetyzm, oraz optykę niezbędną do zrozumienia i opisu zjawisk fizycznych występujących w zagadnieniach technicznych, a szczególnie lotniczych. |
K-W02++ |
P6S-WG |
||
| MEK02 | posiada uporządkowaną wiedzę na temat materiałów inżynierskich, technik wytwarzania, technologii oraz metod pomiarowych stosowanych w lotnictwie |
K-W08++ |
P6S-WG |
||
| MEK03 | orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych w obszarze lotnictwa |
K-W12++ |
P6S-WK |
||
| MEK04 | ma umiejętność samokształcenia się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
K-U04++ |
P6S-UU |
||
| MEK05 | posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem katalogów, instrukcji obsługi urządzeń, opisów narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów. |
K-U05++ |
P6S-UK |
||
| MEK06 | potrafi posługiwać się odpowiednio dobranymi technikami oraz narzędziami informatycznymi do realizacji zadań inżynierskich |
K-U06++ |
P6S-UW |
||
| MEK07 | ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, potrafi podporządkować się zasadom pracy w zespole, potrafi określić priorytety służące realizacji postawionego zadania |
K-U18++ |
P6S-UO |
||
| MEK08 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
K-K05++ |
P6S-KO |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | W01 | MEK01 | |
| 7 | TK02 | W02 | MEK02 | |
| 7 | TK03 | W03, W04 | MEK03 | |
| 7 | TK04 | W05 | MEK04 | |
| 7 | TK05 | W06,W07 | MEK05 | |
| 7 | TK06 | W08,W09 | MEK06 | |
| 7 | TK07 | W10 | MEK07 | |
| 7 | TK08 | W11 | MEK08 | |
| 7 | TK09 | W11 | ||
| 7 | TK10 | W13, W14, W15 | ||
| 7 | TK11 | C01 | ||
| 7 | TK12 | C02 | ||
| 7 | TK13 | C03, C04, C05 | ||
| 7 | TK14 | C06 | ||
| 7 | TK15 | C07 | ||
| 7 | TK16 | P01, P02 | ||
| 7 | TK17 | P03, P04 | ||
| 7 | TK18 | P05, P006, P07 | ||
| 7 | TK19 | P08, P09, P10 | ||
| 7 | TK20 | P011, P12 | ||
| 7 | TK21 | P14, P15, P16 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
7.50 godz./sem. |
|
| Projekt/Seminarium (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
7.50 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 7) | Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
||
| Egzamin (sem. 7) | Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. Egzamin ustny: 2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Egzamin pisemny z pytaniami otwartymi oraz zamkniętymi |
| Projekt/Seminarium | Projekt grupowy (5 osób na grupę ) - raport oraz prezentacja |
| Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | A. Bednarz; R. Grzejda; S. Ignatovych; D. Lichoń; M. Łopatka; W. Mielniczek; G. Moneta; R. Mykhailyshyn; K. Puchała; E. Szymczyk | Aerial medical platform for soldiers and civils evacuation – Concept, implementation plan and assessment of adaptation possibility of existing technologies | 2025 |
| 2 | B. Cieniek; A. Majka; P. Skała; I. Stefaniuk; Z. Szczerba; W. Żyłka | Impact of Degraded Aviation Paints on the Aerodynamic Performance of Aircraft Skin | 2025 |
| 3 | D. Lichoń | System miejskiej mobilności powietrznej – koncepcja pilotażowa na przykładzie miasta Rzeszów | 2025 |
| 4 | D. Lichoń | Kryteria oceny integracji bezzałogowych statków powietrznych w przestrzeni kontrolowanej z punktu widzenia osiągów w locie | 2024 |
| 5 | A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Analysis of the performance of an aircraft powered by hybrid propulsion | 2023 |
| 6 | D. Lichoń; T. Lis; A. Majka | RPAS performance model for fast-time simulation research on integration in non-segregated airspace | 2023 |
| 7 | M. Klimczyk; K. Kucharski; A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Hydrogen Valley as a Hub for Technological Cooperation Between Science, Business, Local Government and NGOs. An Overview of Approaches in Europe | 2023 |
| 8 | P. Cichosz; M. Drajewicz; M. Góral; A. Majka; W. Nowak; J. Sęp; R. Smusz | Design of Newly Developed Burner Rig Operating with Hydrogen Rich Fuel Dedicated for Materials Testing | 2023 |
| 9 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak | Determination of the flight trajectory in terms of emission and fuel consumption minimization | 2022 |
| 10 | G. Dec; A. Majka; T. Rogalski; D. Rzońca; S. Samolej | Regular graph-based free route flight planning approach | 2021 |
| 11 | A. Majka | Weryfikacja i walidacja nowego algorytmu planowania tras w przestrzeni FRA | 2020 |
| 12 | A. Majka; P. Wacnik | Współpraca ponadeuropejska w obszarze lotnictwa w świetle realizacji celów agendy flightpath 2050 | 2020 |
| 13 | D. Lichoń | Modelling of the reference STARs procedures in the context of RPAS integration in non-segregated airspace | 2020 |
| 14 | G. Drupka; A. Majka; T. Rogalski | Automated flight planning method to facilitate the route planning process in predicted conditions | 2020 |
| 15 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak; J. Pawluczy | Model of emission of exhaust compounds of jet aircraft in cruise phase enabling trajectory optimization | 2020 |