
Główny cel kształcenia:
zapoznanie z wybranymi problemami z zakresu badań silników lotniczych
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł obejmuje ćwiczenia laboratoryjne z zakresu badań silników lotniczych
Materiały dydaktyczne:
Instrukcje obsługi stanowisk badawczych
| 1 | Fodemski T. R. | Pomiary cieplne | WNT. | 2001 |
Wymagania formalne:
Zapis na semestr trzeci studiów drugiego stopnia na kierunek Lotnictwo i kosmonautyka specjalność Silnik
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza z zakresu modułów obejmujących zagadnienia dotyczące silników lotniczych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność samodzielnej pracy z materiałem
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Kompetencje w zakresie organizacji pracy na stanowisku technicznym
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Ma wiedzę z zakresu problematyki badań silników lotniczych | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, raport pisemny |
K-W05++ |
P7S-WG |
| MEK02 | Potrafi formułować problematykę badawczą w celu osiągnięcia określonych wyników, potrafi planować plan badań, hipotezy badwcze | laboratorium | raport pisemny |
K-U07++ K-U08++ |
P7S-UW |
| MEK03 | Potrafi obsługiwać wybrane stanowiska badawcze, zna metody bezpośrednie i pośrednie dokonywania pomiaru na stanowisku silnikowym | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K-U07++ |
P7S-UW |
| MEK04 | Potrafi w grupie współdziałać w zakresie rowiązywanego problemu badawczego | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K-U16+++ |
P7S-UO |
| MEK05 | Potrafi samodzielnie realizować badania naukowe wybranych cech lotniczych zespołów napędowych w oparciu o przygotowane procedury badawcze | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K-W05+++ K-U07+++ |
P7S-UW P7S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | L01-L02 | MEK01 MEK02 | |
| 3 | TK02 | L03-L08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK03 | L09-12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK04 | L13-L22 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK05 | L23-L26 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 3 | TK06 | L27-L30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
2.00 godz./sem. |
Inne:
5.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Laboratorium | Praca w laboratoriach i sprawozdania 100% |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa stanowi średnią z ocen za sprawozdania z zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | M. Kuźniar; M. Pawlak | Performance and Emission of the Aircraft with Hybrid Propulsion During Take-Off Operation Cycle | 2024 |
| 2 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak | Determination of the flight trajectory in terms of emission and fuel consumption minimization | 2022 |
| 3 | M. Kuźniar; M. Orkisz; M. Pawlak | Comparison of Pollutants Emission for Hybrid Aircraft with Traditional and Multi-Propeller Distributed Propulsion | 2022 |
| 4 | M. Kuźniar; M. Pawlak | The Effects of the Use of Algae and Jatropha Biofuels on Aircraft Engine Exhaust Emissions in Cruise Phase | 2022 |
| 5 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz | A rotating piston engine with electric generator in serial hybrid propulsion system for use in light aircraft | 2021 |
| 6 | M. Kuźniar; M. Orkisz; B. Zacharko | CFD analysis for thermal design of low-pressure turbine uncooled blade | 2021 |
| 7 | A. Bednarz; M. Kuźniar; M. Orkisz | Numerical Analysis of the Influence of Distributed Propulsion System on the Increase of the Lift Force Coefficient | 2020 |
| 8 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak; J. Pawluczy | Model of emission of exhaust compounds of jet aircraft in cruise phase enabling trajectory optimization | 2020 |
| 9 | M. Kuźniar; M. Orkisz | 3E-A new paradigm for the development of civil aviation | 2020 |