
Główny cel kształcenia:
Efektem kształcenia jest zdobycie przez studenta podstawowej wiedzy z zakresu rysunku technicznego maszynowego i przygotowanie go do uczestnictwa w interdyscyplinarnych zespołach rozwiązujących problemy związane z konstrukcją i budową maszyn.
Ogólne informacje o zajęciach:
W module przedstawiono treści i efekty kształcenia oraz formę i warunki zaliczenia przedmiotu.
Inne:
Wykład
| 1 | Fudali P., Jagiełowicz P.E., Witkowski W. | Wybrane zagadnienia z grafiki inżynierskiej i zapisu konstrukcji | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2023 |
| 2 | Dobrzański T. | Rysunek techniczny maszynowy | PWN Warszawa. | 2019 |
| 3 | Bober A., Dudziak M. | Zapis konstrukcji. | PWN, Warszawa. | 1999 |
| 4 | Fudali P., Kozik B., Kudasik T., Markowska O., Miechowicz S., Pisula J., Strojny P., Warchoł S. | Materiały dydaktyczne do przedmiotu grafika inżynierska | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2013 |
| 5 | - | Polskie Normy | -. | - |
| 1 | Kiełbasa J., Kozik B., Kudasik T., Miechowicz S., Pisula J. | Grafika inżynierska, zbiór zadań, cz. I. Materiały pomocnicze | Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów. | 1999 |
| 2 | Burcan J. | Podstawy rysunku technicznego | WNT. | 2016 |
| 1 | - | Polskie Normy | -. | - |
Wymagania formalne:
Rejestracja na pierwszy semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza z geometrii na poziomie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność sprawnego wykorzystania przyborów rysunkowych do estetycznego wykonywania rysunków.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy w zespole i jasnego prezentowania swojej wiedzy. Rozumienie potrzeby ciągłego kształcenia się.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Widzi i rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia kompetencji oraz kwalifikacji osobistych W tym celu wykorzystuje podstawową wiedzę w zakresie dyscyplin powiązanych ze studiowanym kierunkiem dla wykonania określonych prac projektowych z zakresu rysunku technicznego. | wykład | test pisemny |
K-W05+++ |
P6S-WG |
| MEK02 | Potrafi, wykorzystując podstawową wiedzę z zakresu rysunku technicznego, określić cele i priorytety realizacji zadań dla pracy samodzielnej i zespołu, a następnie realizować na podstawie opracowanego harmonogramu prac zadania z zakresu grafiki inżynierskiej. | laboratorium | sprawdzian pisemny, obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-U12++ K-U18++ |
P6S-UO P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
| 1 | TK02 | W03, W04 | MEK01 | |
| 1 | TK03 | W05, W06 | MEK01 | |
| 1 | TK04 | W07, W08, W09, W10 | MEK01 | |
| 1 | TK05 | W11, W12 | MEK01 | |
| 1 | TK06 | W13, W14, W15, W16 | MEK01 | |
| 1 | TK07 | W17, W18 | MEK01 | |
| 1 | TK08 | W19, W20 | MEK01 | |
| 1 | TK09 | W21, W22, W23, W24, W25, W26 | MEK01 | |
| 1 | TK10 | W27, W28 | MEK01 | |
| 1 | TK11 | W29, W30 | MEK01 | |
| 1 | TK12 | L01, L02 | MEK02 | |
| 1 | TK13 | L03, L04 | MEK02 | |
| 1 | TK14 | L05, L06 | MEK02 | |
| 1 | TK15 | L07, L08 | MEK02 | |
| 1 | TK16 | L09, L10 | MEK02 | |
| 1 | TK17 | L11, L12 | MEK02 | |
| 1 | TK18 | L13, L14 | MEK02 | |
| 1 | TK19 | L15 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
12.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Inne:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 1) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Test pisemny z wykładów weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK01. Ocenę dostateczną uzyskuje student, który uzyska 51-60%, ocenę plus dostateczny 61-70% punktów, ocenę dobry 71-80% punktów, ocenę plus dobry 81-90%, ocenę bardzo dobry powyżej 91% punktów. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
| Laboratorium | Sprawdzenie osiągniętego modułowego efektu kształcenia (MEK02) obejmuje zaliczenie sprawdzianów na oceny pozytywne, odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie zajęć oraz zaliczenie prac kontrolnych. Końcowa ocena jest uśrednioną oceną z wszystkich uzyskanych ocen. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich modułowych efektów kształcenia (MEK01, MEK02) i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią ważoną z ocen: 70% - ocena z laboratorium (MEK02), 30% - ocena z zaliczenia wykładu (MEK01). Skala ocen: dostateczny (3,0) przy wyniku: 3,000÷3,399, plus dostateczny (3,5) przy wyniku: 3,400÷3,799, dobry (4,0) przy wyniku: 3,800÷4,199, plus dobry (4,5) przy wyniku: 4,200÷4,599, bardzo dobry (5,0) przy wyniku: 4,600÷5,00. Szczegóły podaje prowadzący podczas omawiania karty modułu i modułowych efektów kształcenia na pierwszych zajęciach wykładowych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie