
Główny cel kształcenia:
Student posiada wiadomości z zakresu badań i eksploatacji silników lotniczych tłokowych, turbinowych i elektrycznych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł zawiera zagadnienia dotyczące badań silników lotniczych.
Materiały dydaktyczne:
Instrukcje do ćwiczeń, prezentacje wykładowe.
| 1 | Edmund Cichosz | Charakterystyki i zastosowanie napędów | WKiŁ, Warszawa. | 1980 |
| 2 | S.L. Dixon | Fluid Mechanics and Thermodynamics of Turbomachinery | Butterworth-Heinemann. | 2014 |
Wymagania formalne:
Student zarejestrowany na semestr 7.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowe wiadomości z zakresu fizyki. Znajomość technik wytwarzania.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność korzystania z literatury technicznej, umiejętność pracy zespołowej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia i dokształcania.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada wiedzę z zakresu zakresu kontroli i badań nieniszczących stosowanych w odlewnictwie. | wykład, ćwiczenia laboratoryjne | kolokwium, sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych |
K-W08++ K-U04++ K-K01++ |
P6S-KK P6S-UU P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | W1,W2,W3 | MEK01 | |
| 7 | TK02 | W4,W5,W6 | MEK01 | |
| 7 | TK03 | W7,W8,W9 | MEK01 | |
| 7 | TK04 | W10,W11,W12 | MEK01 | |
| 7 | TK05 | W13,W14,W15 | MEK01 | |
| 7 | TK06 | L01- L06 | MEK01 | |
| 7 | TK07 | L07- L12 | MEK01 | |
| 7 | TK08 | L13-L18 | MEK01 | |
| 7 | TK09 | L19-L24 | MEK01 | |
| 7 | TK10 | L25-L30 | MEK01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 7) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium na koniec semestru. |
| Laboratorium | Ocena wynikająca ze średniej ocen ze sprawozdań. |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa: 50% oceny zaliczenia z wykładu oraz 50% zaliczenia z laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | M. Kuźniar; M. Pawlak | Performance and Emission of the Aircraft with Hybrid Propulsion During Take-Off Operation Cycle | 2024 |
| 2 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak | Determination of the flight trajectory in terms of emission and fuel consumption minimization | 2022 |
| 3 | M. Kuźniar; M. Orkisz; M. Pawlak | Comparison of Pollutants Emission for Hybrid Aircraft with Traditional and Multi-Propeller Distributed Propulsion | 2022 |
| 4 | M. Kuźniar; M. Pawlak | The Effects of the Use of Algae and Jatropha Biofuels on Aircraft Engine Exhaust Emissions in Cruise Phase | 2022 |
| 5 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz | A rotating piston engine with electric generator in serial hybrid propulsion system for use in light aircraft | 2021 |
| 6 | M. Kuźniar; M. Orkisz; B. Zacharko | CFD analysis for thermal design of low-pressure turbine uncooled blade | 2021 |
| 7 | A. Bednarz; M. Kuźniar; M. Orkisz | Numerical Analysis of the Influence of Distributed Propulsion System on the Increase of the Lift Force Coefficient | 2020 |
| 8 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak; J. Pawluczy | Model of emission of exhaust compounds of jet aircraft in cruise phase enabling trajectory optimization | 2020 |
| 9 | M. Kuźniar; M. Orkisz | 3E-A new paradigm for the development of civil aviation | 2020 |