
Główny cel kształcenia:
Głównym celem kształcenia jest uzyskanie wiedzy i umiejętności na temat sieci komputerowych i baz danych
Ogólne informacje o zajęciach:
Sprawne posługiwanie się systemami operacyjnymi, umiejętność obsługi oprogramowania użytkowego, doboru konfiguracji sprzętu i oprogramowania, umiejętność pracy w sieciach komputerowych, umiejętność projektowania baz danych.
| 1 | James Kurose, Keith Ross | Sieci komputerowe. Ujęcie całościowe | Helion . | 2018 |
| 2 | Giergiel J., Giergiel M., Kurc K. | Sieci komputerowe i bazy danych. Wykłady i laboratoria | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2010 |
| 3 | Józefiok A. | CCNA 200-301 Zostań administratorem sieci komputerowych Cisco | Helion. | 2020 |
| 1 | James Kurose, Keith Ross | Sieci komputerowe. Ujęcie całościowe | Helion . | 2018 |
| 2 | Giergiel J., Giergiel M., Kurc K. | Sieci komputerowe i bazy danych. Wykłady i laboratoria | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2010 |
| 3 | Józefiok A. | CCNA 200-301 Zostań administratorem sieci komputerowych Cisco | Helion. | 2020 |
| 1 | Karanjit S. Siyan, Tim Parker | TCP/IP. Księga eksperta | Helion. | 2002 |
| 2 | Ramez Elmasri, Shamkant B. Navathe | Wprowadzenie do systemów baz danych | Helion. | 2005 |
| 3 | - | Dokumenty RFC | -. | - |
Wymagania formalne:
Student zarejestrowany na semestr 5
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Znajomość z podstaw informatyki, znajomość podstaw programowania.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność samokształcenia, i obsługi sprzętu komputerowego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Rozumienie potrzeb ciągłego dokształcania się.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada podstawowa wiedzę z zakresu sieci komputerowych i baz danych | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie |
K-W01+ K-W08+ K-U01+ K-U04+ K-U16+ |
P6S-KR P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 5 | TK01 | W01,W02 | MEK01 | |
| 5 | TK02 | W03,W04,W05 | MEK01 | |
| 5 | TK03 | W06,W07 | MEK01 | |
| 5 | TK04 | W08,W09,W10 | MEK01 | |
| 5 | TK05 | W11,W12,W13,W14 | MEK01 | |
| 5 | TK06 | W15,W16 | MEK01 | |
| 5 | TK07 | W17,W18 | MEK01 | |
| 5 | TK08 | W19,W20,W21 | MEK01 | |
| 5 | TK09 | W22,W23,W24 | MEK01 | |
| 5 | TK10 | W25,W26 | MEK01 | |
| 5 | TK11 | W27,W28 | MEK01 | |
| 5 | TK12 | W29,W30 | MEK01 | |
| 5 | TK13 | L01,L02 | MEK01 | |
| 5 | TK14 | L03,L04,L05,L06,L07,L08 | MEK01 | |
| 5 | TK15 | L09,L10,L11,L12 | MEK01 | |
| 5 | TK16 | L13,L14 | MEK01 | |
| 5 | TK17 | L15,L16 | MEK01 | |
| 5 | TK18 | L17,L18 | MEK01 | |
| 5 | TK19 | L19,L20,L21,L22,L23,L24,L25,L26,L27,L28 | MEK01 | |
| 5 | TK20 | L29,L30 | MEK01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
| Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 5) | |||
| Egzamin (sem. 5) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Do egzaminu może przystąpić student posiadający zaliczenie z laboratorium. Egzamin składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna składa się z 20 pytań, każde po 1 pkt. Aby uzyskać zaliczenie z tej części, należy uzyskać co najmniej 10 punktów. Osiągnięcie 16 punktów i więcej, oznacza ocenę najwyższą. Pomiędzy tymi wartościami stosowana jest skala liniowa. Część praktyczna składa się z trzech pytań problemowych. Za każde pytanie można zdobyć 5 punktów. Aby uzyskać zaliczenie z tej części, należy uzyskać co najmniej 6 punktów. Osiągnięcie 13 punktów i więcej, oznacza ocenę najwyższą. Pomiędzy tymi wartościami stosowana jest skala liniowa. By uzyskać pozytywną ocenę z egzaminu, należy uzyskać ocenę pozytywną z obu części egzaminu. Ocena końcowa wyznaczana jest na podstawie średniej ważonej: 40% - ocena z części teoretycznej, 60% - ocena z części praktycznej. |
| Laboratorium | Warunkiem koniecznym jest realizacja wszystkich tematów z laboratoriów i ocena pozytywna z każdego sprawozdania. Ocena z zaliczenie będzie wyznaczone jako średnia ocen ze sprawozdań. Ocena z laboratorium może być podniesiona o pół stopnia w wypadku udokumentowanej aktywności studenta. |
| Ocena końcowa | Warunkiem koniecznym uzyskania oceny pozytywnej, jest ocena pozytywna z zaliczenia laboratorium oraz egzaminu. Ocena końcowa jest średnią ważoną z ocen: 60% - ocena z laboratorium, 40% - ocena z egzaminu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie