
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami dotyczącymi teorii funkcji, analizy matematycznej, algebry liniowej, rachunku różniczkowego i całkowego. Rozwijanie umiejętności stosowania metod
matematycznych do rozwiązywania zagadnień z mechaniki, automatyki i fizyki.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł składa się z 45 godz. wykładu, 60 godz. ćwiczeń i kończy sie egzaminem pisemnym.
| 1 | Leja F. | Rachunek różniczkowy i całkowy | PWN, Warszawa. | 1971. |
| 2 | Stankiewicz J., Wilczek K. | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej | Oficyna Wyd. PRz. | 2008 |
| 3 | Gewert M, Skoczylas Z. | Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory. | Oficyna Wyd. GiS, Wrocław. | 2005 |
| 1 | Banaś J. Wędrychowicz S. | Zbiór zadań z analizy matematycznej | PWN, Warszawa. | 2012 |
| 2 | Krysicki W., Włodarski L. | Analiza matematyczna w zadaniach Tom 1,2 | PWN, Warszawa . | 1999 |
| 3 | Berman G. | Zbiór zadań z analizy matematycznej | Pracownia Komputerowa Jacka Skalmierskiego, Gliwice. | 2000 |
| 1 | Demidowicz B. P. | Zbiór zadań z analizy matematycznej, Tom 1. | Naukowa Książka, Lublin. | 1992 |
| 2 | Gewert M., Skoczylas Z. | Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania. | Oficyna Wyd. GiS, Wrocław. | 2005 |
| 3 | Stankiewicz J., Wilczek K. | Algebra z geometrią. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wyd. PRz. | 2008 |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza nabyta podczas nauki w szkole średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym na poziomie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie potrzebę systematycznego zdobywania wiedzy i jej utrwalania.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Potrafi badać własności funkcji | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin cz. pisemna |
K-W02++ K-U01+ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Potrafi wyznaczyć granice i badać ciągłość funkcji | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin cz. pisemna |
K-W02++ K-U01+ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK03 | Zna podstawy rachunku różniczkowego | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin cz. pisemna |
K-W02++ K-U01+ K-U16++ |
P6S-KR P6S-UW P6S-WG |
| MEK04 | Zna podstawy rachunku całkowego | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin cz. pisemna |
K-W02+++ K-U01++ K-U04+ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01-W04, C01-C08 | MEK01 | |
| 1 | TK02 | W05-W06, C09-C12 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK03 | W07-W09, C13-C18 | MEK01 MEK03 | |
| 1 | TK04 | W10-W12, C19-C24 | MEK04 | |
| 1 | TK05 | W13-W15, C25-C30 | MEK01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
8.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
60.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
60.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
| Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie na podstawie egzaminu pisemnego. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń. Istnieje możliwość zwolnienia z egzaminu pisemnego w oparciu o pozytywną ocenę z ćwiczeń. |
| Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ćwiczeń dokonuje się na podstawie dwóch kolokwiów pisemnych i aktywności na zajęciach. |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z egzaminu i z ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie