
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie się z podstawowymi wiadomościami i metodami Analizy Matematycznej II. Rozwijanie wiedzy matematycznej oraz umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy matematycznego aparatu.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obejmuje rachunek całkowy funkcji jednej zmiennej, funkcje wielu zmiennych i ich własności, równania różniczkowe oraz praktyczne zastosowania teorii.
| 1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2, definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS Wrocław . | 2006 |
| 2 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz. I i II | PWN, Warszawa . | 2011 |
| 3 | M.Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne, teoria, przykłady, zadania | Oficyna wydawnicza GiS Wrocław. | 2001 |
| 4 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz. I i II | PWN, Warszawa . | 2011 |
| 1 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz. I i II | PWN, Warszawa . | 2011 |
| 2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna II, przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2006 |
| 3 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne, teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2000 |
| 4 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz. I i II | PWN, Warszawa . | 2011 |
| 1 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów . | 2000 |
| 2 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji wielu zmiennych, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów . | 2000 |
Wymagania formalne:
Ukończony pierwszy semestr studiów stacjonarnych I-go stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z matematyki szkoły ponadgimnazjalnej i pierwszego semestru studiów stacjonarnych I-go stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej i wiedzą uzyskaną w pierwszym semestrze studiów stacjonarnych pierwszego stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | potrafi obliczać całki nieoznaczone, w tym całki funkcji wymiernych, niewymiernych i trygonometrycznych, zna zastosowania całek oznaczonych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U09+ K-K03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | potrafi obliczać pochodne cząstkowe funkcji dwóch zmiennych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U09+ K-K03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| MEK03 | potrafi rozwiązać równanie różniczkowe o zmiennych rozdzielonych oraz równania różniczkowe liniowe niejednorodne rzędu pierwszego | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ |
P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | W01, W02, W03, W04, W05, W06, C01, C02, C03, C04, C05, C06 | MEK01 | |
| 2 | TK02 | W07, W08, W09, C07, C09 | MEK02 | |
| 2 | TK03 | W10, W11, W12, W13, W14, W15, C10, C11, C12, C13, C15 | MEK03 | |
| 2 | TK04 | C08, C14 | MEK01 MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
6.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Egzamin pisemny z tematyki realizowanej w trakcie wykładów i ćwiczeń. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń. |
| Ćwiczenia/Lektorat | Dwa sprawdziany pisemne w terminach uzgodnionych ze studentami. Aby uzyskać zaliczenie ćwiczeń student musi uczęszczać na zajęcia oraz na każdym ze sprawdzianów zaliczyć co najmniej 40 %. Aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
| Ocena końcowa | Po zaliczeniu wszystkich form zajęć ocena końcowa jest średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z egzaminu i zaliczenia ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie