
Główny cel kształcenia:
Nabycie przez studentów wiedzy o technice cyfrowej w lotnictwie oraz umiejętności wykorzystania układów cyfrowych w tym programowalnych w aplikacjach.
Ogólne informacje o zajęciach:
Wykłady obejmują wiedzę ze stosowanej techniki cyfrowej, zajęcia laboratoryjne dają podstawę do zdobycia umiejętności wykorzystania układów cyfrowych w realizowanych przez studentów projektach.
Materiały dydaktyczne:
Czasopisma: Elektronika praktyczna, Elektronik, Automatyka, PAR.
| 1 | Horowitz P., Hill W. | Sztuka elektroniki | Warszawa WKŁ . | 1996 |
| 2 | Kwaśniewski J | Programowalne sterowniki przemysłowe w systemach sterowania. | Kraków. | 1999 |
| 3 | Christiansen D. | Electronics Engineers’ Handbook. | The McGraw-Hill Companies, Inc., New York . | 1997 |
| 4 | Davies Mark | The Standard Handbook for Aeronautical and Astronautical Engineers | The McGraw-Hill Companies, Inc. | 2002 |
Wymagania formalne:
rejestracja na pierwszy semestr studiów drugiego stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawy elektroniki – wiadomości z zakresu: komponenty i podzespoły elektroniczne, układy analogowe, układy cyfrowe, mikrokomputery. Podstawy automatyki – układy automatycznej regulacji, regulatory.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność pozyskiwania informacji i oceny materiału źródłowego (literatura, internet), umiejętność samokształcenia się.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Potrafi współpracować w grupie ,rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Ma podstawową wiedzę w zakresie stosowania techniki cyfrowej. Potrafi odczytać i zrozumieć działanie układu na podstawie schematu ideowego.Jest zdolny do kompletacji zespołów aby zaprojektować układ cyfrowy z wykorzystaniem narzędzi programowych. | Zajęcia audytoryjne,ćwiczenia laboratoryjne , projekt układu cyfrowego. | Zaliczenie części teoretycznej (kolokwium), zaliczenie części praktycznej na podstawie sprawozdania. |
K-W04+ K-U09+ |
P7S-UW P7S-WG |
| MEK02 | Potrafi zaprojektować układ cyfrowy z wykorzystaniem narzędzi programowych (schemat, topologia układu). Potrafi zaprogramować i uruchomić zbudowany układ cyfrowy, oraz ocenić właściwości wykonanego projektu i wykonać dokumentację z wykonanych prac. | Ćwiczenia laboratoryjne, opanowanie narzędzi programowych do wykonania projektu układu cyfrowego i jego oprogramowania. | Sprawdzenie poprawności wykonanego projektu i kompletacji dokumentacji z wykonanych prac. |
K-U09+ K-U10+ |
P7S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01- W02 | MEK01 | |
| 1 | TK02 | W03-W04 | MEK01 | |
| 1 | TK03 | W05-W06 | MEK01 | |
| 1 | TK04 | W07-W08 | MEK01 | |
| 1 | TK05 | W09-W10 | MEK01 | |
| 1 | TK06 | W11-W12 | MEK01 | |
| 1 | TK07 | W13-W14 | MEK01 | |
| 1 | TK08 | L01-L02 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK09 | L03-L04 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK10 | L05-L06 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK11 | P01-P02 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK12 | P03-P04 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK13 | P05-P06 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK14 | P07-P08 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK15 | P09-P10 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK16 | P11-P12 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK17 | P13-P14 | MEK01 MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
6.00 godz./sem. |
| Projekt/Seminarium (sem. 1) | Inne:
25.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | |||
| Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
5.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na wykładach oraz uzyskanie pozytywnej oceny ze sprawdzianu, obejmującego treści zagadnień omawianych na wykładach. |
| Laboratorium | Ocenie podlega wykonanie ćwiczenia na podstawie wykonanego sprawozdania i uzyskanych wyników. Ocena końcowa jest średnią ocen z sprawozdań i testów kontrolnych, z warunkiem zaliczenia wszystkich z wynikiem pozytywnym. |
| Projekt/Seminarium | Ocena projektu jest na podstawie wykonanego zadania projektowego i wykonanej dokumentacji rojektu |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ocen z sprawozdań i testów kontrolnych, z warunkiem zaliczenia wszystkich z wynikiem pozytywnym. Ocena końcowa zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z wykładów i laboratoriów z wagą 0,6 laboratoria i projekty 0,4 wykłady. Końcowa ocena jest na podstawie zaliczenia i wyniku kolokwium egzaminacyjnego i egzaminu ustnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | M. Gołkowski; J. Grzybowski; J. Kwaśniewski; P. Mazurek; S. Molski; M. Roskosz | Use of Attitude and Heading Reference System (AHRS) to Analyze the Impact of Safety Nets on the Accelerations Occurring in the Human Body During a Collision | 2024 |
| 2 | J. Grzybowski; M. Hajduk-Stelmachowicz; J. Zboch | Oświetlenie ultrafioletowe jako rozwiązanie dla lotnictwa w czasie pandemii COVID-19 | 2022 |
| 3 | J. Czyż; M. Gołkowski; J. Grzybowski; J. Kwaśniewski; S. Molski | Skokochrony jako alternatywne rozwiązanie względem asekuracyjnych siatek bezpieczeństwa do ochrony zbiorowej podczas prac na wysokości | 2021 |
| 4 | J. Grzybowski; J. Kwaśniewski; S. Molski | Sposób i urządzenie do oceny stanu taśmy przenośnikowej, zwłaszcza osnowy gumowej | 2021 |
| 5 | J. Grzybowski; J. Kwaśniewski; S. Molski | Urządzenie do bezkontaktowego pomiaru stanu osłony taśmy przenośnikowej | 2021 |