
Główny cel kształcenia:
Pogłębiona wiedza dotycząca funkcji i budowy poszczególnych zespołów samochodu. Przygotowanie do prowadzenia badań wybranych zespołów samochodu.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot wybieralny dla studentów szóstego semestru
| 1 | Reimpell J., Betzler J. | Podwozia samochodów. Podstawy konstrukcji. | WKiŁ, Warszawa. | 2004 |
| 2 | Reński A.: | Budowa samochodów: układy hamulcowe i kierownicze oraz zawieszenia. | Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2004 |
| 3 | Micknass W. , Popiol R., Sprenger A.: | Sprzęgła, skrzynki biegów, wały i półosie napędowe. | Warszawa, WKiŁ. | 2005 |
| 4 | Prochowski L., Żuchowski A. | Samochody ciężarowe i autobusy | WKiŁ, Warszawa. | 2006 |
| 5 | Zieliński A. | Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych i pochodnych | WKiŁ, Warszawa. | 2008 |
| 6 | Merkisz J., Pielecha I. | Układy mechaniczne pojazdów hybrydowych | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań. | 2015 |
| 7 | Merkisz J., Pielecha I. | Układy elektryczne pojazdów hybrydowych | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań. | 2015 |
| 1 | Prochowski L.; Żuchowski A.: | Samochody ciężarowe i autobusy. | Warszawa, WKiŁ. | 2006 |
| 2 | Micknass W. , Popiol R., Sprenger A.: | Sprzęgła, skrzynki biegów, wały i półosie napędowe. | Warszawa, WKiŁ. | 2005 |
| 3 | Zieliński A.: | Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych i pochodnych. | Warszawa, WKiŁ. | 2008 |
| 4 | Merkisz J., Pielecha I. | Układy mechaniczne pojazdów hybrydowych | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań. | 2015 |
| 1 | Praca zbiorowa | Informatory techniczne BOSCH | WKiŁ, Warszawa. | 2000- |
Wymagania formalne:
Rejestracja na co najmniej 6 semestr studiów, specjalność pojazdy samochodowe
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów: podstawy konstrukcji maszyn, materiały konstrukcyjne, mechanika ogólna
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Brak
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Brak
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | ma pogłębioną wiedzę dotyczącą funkcji i budowy poszczególnych zespołów samochodu | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna |
K-W09+ |
P6S-WG |
| MEK02 | potrafi przeprowadzić badania wybranych podzespołów samochodu | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, raport pisemny |
K-U08+ |
P6S-UW |
| MEK03 | potrafi działać w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu | laboratorium | na bieżąco w trakcie zajęć |
K-K01+ K-K05+ |
P6S-KO |
| MEK04 | potrafi projektować wybrane podzespoły samochodu | zajęcia projektowe | wykonanie projektu |
K-W06+ K-U01+ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | W01 | MEK01 | |
| 6 | TK02 | W02 | MEK01 | |
| 6 | TK03 | W03 | MEK01 | |
| 6 | TK04 | W04 | MEK01 | |
| 6 | TK05 | W05 | MEK01 | |
| 6 | TK06 | W06 | MEK01 | |
| 6 | TK07 | W07 | MEK01 | |
| 6 | TK08 | W08 | MEK01 | |
| 6 | TK09 | W09 | MEK01 | |
| 6 | TK10 | W10 | MEK01 | |
| 6 | TK11 | W11 | MEK01 | |
| 6 | TK12 | W12 | MEK01 | |
| 6 | TK13 | W13 | MEK01 | |
| 6 | TK14 | W14 | MEK01 | |
| 6 | TK15 | W15 | MEK01 | |
| 6 | TK16 | L01 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK17 | L02 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK18 | L03 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK19 | L04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK20 | L05 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK21 | L06 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK22 | L07 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK23 | L08 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK24 | L09 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK25 | L10 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK26 | L11 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK27 | L12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK28 | L13 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK29 | L14, L15 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK30 | P01-P08 | MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
|
| Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
15.00 godz./sem. |
| Projekt/Seminarium (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 6) | |||
| Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Ocena wystawiana jest na podstawie wyniku testu pisemnego. Kryterium oceny: do 49% max. liczby punktów; 2,0, 50-60%; 3,0, 61-70%; 3,5, 71-80%; 4,0, 81-90%; 4,5, 91-100%; 5,0. Ocena może zostać podniesiona o 0,5 stopnia w przypadku ponadprzeciętnej aktywności/wykazanej wiedzy studenta na zajęciach. |
| Laboratorium | Na laboratorium sprawdzana jest realizacja efektów modułowych MEK02 i MEK03. Ocena z laboratorium ustalana jest jako średnia ocen z odpowiedzi (3,0-3,24 dst (3,0); 3,25-3,74 +dst (3,5); 3,75-4,24 db (4,0); 4,25-4,74 +db (4,5); 4,75-5,0 bdb (5,0)). Warunkiem zaliczenia jest opracowanie poprawnych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych. |
| Projekt/Seminarium | Na zajęciach projektowych sprawdzane jest osiągnięcie efektu modułowego MEK04. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z projektów obliczeniowych. Ocena 3,0 z projektu obliczeniowego jest wystawiana jeśli projekt zawiera uchybienia merytoryczne i formalne, ocena 3,5 - jeśli projekt zawiera małą ilość uchybień merytorycznych i formalnych, ocena 4,0 - jeśli projekt nie zawiera uchybień merytorycznych i posiada przeciętną ilość formalnych, ocena 4,5 - projekt nie zawiera uchybień merytorycznych i cechuje się małą ilością uchybień formalnych, ocena 5,0 jest wystawiana gdy praca nie zawiera żadnych uchybień merytorycznych i formalnych. Oceniana jest również aktywność studenta na zajęciach, a ocena jest kwestią indywidualną, zależną od częstotliwości zgłaszania się do odpowiedzi lub wykazania się wiedzą/doświadczeniem przewyższającym średnią w danej grupie projektowej. Ocena końcowa z projektów zostaje obniżona o (n-1)*0,5, gdzie n - liczba nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa wyznaczana jest jako średnia ważona oceny z wykładu z wagą 0,4, projektów z wagą 0,3 i laboratorium z wagą 0,3. W zależności od jej wartości ocena końcowa wynosi: dla przedziału od 3 do 3,39 - dst (3,0); dla przedziału od 3,4 do 3, 79 - +dst (3,5); dla przedziału od 3,8 do 4,19 - db (4,0); dla przedziału od 4,2 do 4,59 - +db (4,5); dla przedziału od 4,6 do 5 - bdb (5,0) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | A. Borawski; J. Hunicz; A. Jaworski; H. Kuszewski; G. Mieczkowski; D. Szpica | Comparative Evaluation of Performance Parameters of Conventional and Waste Fuels for Diesel Engines Towards Sustainable Transport | 2025 |
| 2 | A. Borawski; J. Hunicz; M. Jakubowski; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; A. Rybak; D. Szpica; P. Woś | Problems of filtration and standardization on parameter conformity of diesel fuels containing decarbonization components and processing impurities | 2025 |
| 3 | A. Burghardt; M. Jurek; K. Lew; P. Matłosz; J. Tutak | Urządzenie do ćwiczenia kierowców | 2025 |
| 4 | A. Jaworski; H. Kuszewski; D. Szpica | Comparative Study of the Lubricity of Hydrotreated Vegetable Oil, Diesel, and Their Blends Using Four-Ball Testing: Focus on Scuffing Load | 2025 |
| 5 | A. Jaworski; H. Kuszewski; D. Szpica | Performance of Hydrotreated Vegetable Oil–Diesel Blends: Ignition and Combustion Insights | 2025 |
| 6 | B. Babiarz; K. Balawender; A. Jaworski; H. Kuszewski | Atmospheric Concentration of Particulate Air Pollutants in the Context of Projected Future Emissions from Motor Vehicles | 2025 |
| 7 | B. Jańczuk; A. Jaworski; H. Kuszewski; R. Longwic; J. Lubas; P. Sander; K. Szymczyk; P. Woś; A. Zdziennicka | n-Hexane Influence on Canola Oil Adhesion and Volumetric Properties | 2025 |
| 8 | K. Balawender; A. Borawski; M. Gęca; M. Jakubowski; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; G. Mieczkowski; A. Rybak; D. Szpica; A. Ustrzycki; P. Woś | Comparative Study on the Effects of Diesel Fuel, Hydrotreated Vegetable Oil, and Its Blends with Pyrolytic Oils on Pollutant Emissions and Fuel Consumption of a Diesel Engine Under WLTC Dynamic Test Conditions | 2025 |
| 9 | K. Balawender; A. Jaworski; H. Kuszewski | Cold-Start Energy Consumption and CO2 Emissions - A Comparative Assessment of Various Powertrains in the Context of Short-Distance Trips | 2025 |
| 10 | K. Balawender; A. Jaworski; H. Kuszewski | Investigation of electric vehicle parameters under real-world driving conditions using a multifunctional measurement device | 2025 |
| 11 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski | Effect of Selected Optical Navigation Methods on the Energy Consumption of Automated Guided Vehicles | 2025 |
| 12 | K. Lew; J. Lubas; P. Wojewoda | The analysis of the impact of the storage period of engine and transmission oil on operational properties | 2025 |
| 13 | K. Lew; J. Tutak | Analiza drogi hamowania pojazdu na różnych oponach w warunkach letnich | 2025 |
| 14 | K. Lew; J. Tutak | Integration of Mobility-Assisting Technologies in the Rehabilitation of Drivers with Neurological Disorders: A Preliminary Study | 2025 |
| 15 | K. Lew; J. Tutak | Przegląd urządzeń do rehabilitacji kończyny górnych w szczególności kierowców z dysfunkcjami neurologicznymi | 2025 |
| 16 | M. Gęca; J. Hunicz; M. Jakubowski; A. Krzemiński; G. Mieczkowski; D. Szpica | Cycle-by-cycle performance evaluation of a diesel engine fueled with a mixture of hydrotreated vegetable oil mixed with waste plastic pyrolysis oils | 2025 |
| 17 | M. Jakubowski | Optimization of the cooling system in a prototype VCR engine using CFD analysis | 2025 |
| 18 | M. Jakubowski | Wpływ deflektora owiewki na aerodynamikę motocykla — badania z zastosowaniem CFD | 2025 |
| 19 | M. Jakubowski; P. Woś | Inżynieria środków transportu: badania, konstrukcja, bezpieczeństwo: wybrane zagadnienia | 2025 |
| 20 | A. Jaworski; A. Kryuchkov; V. Rozen; M. Sergienko; O. Terentiev | Removal of Contaminants from an Aqueous Solution by a Magnetic Field Using the Effect of Focusing Ionic Impurities | 2024 |
| 21 | A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; P. Woś | A comparative study on selected physical properties of diesel–ethanol–dodecanol blends | 2024 |
| 22 | A. Jaworski; H. Kuszewski | Investigating the Effect of 2-Ethylhexyl Nitrate Cetane Improver (2-EHN) on the Autoignition Characteristics of a 1-Butanol–Diesel Blend | 2024 |
| 23 | B. Babiarz; E. Barnat; M. Bocian; T. Cholewa; C. Duarte Manuel; D. Gawryluk; M. Gnieciak; A. Jaworski; M. Kłopotowski; D. Krawczyk; P. Rynkowski; B. Sadowska; A. Siuta-Olcha; R. Stachniewicz; A. Święcicki; A. Werner-Juszczuk | Energy Efficiency in Buildings: Toward Climate Neutrality | 2024 |
| 24 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski | Performance of a Diesel Engine Fueled by Blends of Diesel Fuel and Synthetic Fuel Derived from Waste Car Tires | 2024 |
| 25 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski | The Assessment of PM2.5 and PM10 Immission in Atmospheric Air in a Climate Chamber during Tests of an Electric Car on a Chassis Dynamometer | 2024 |
| 26 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; P. Woś | Assessment of CH4 Emissions in a Compressed Natural Gas-Adapted Engine in the Context of Changes in the Equivalence Ratio | 2024 |
| 27 | A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel; P. Woś | The investigation of auto-ignition properties of 1-butanol–biodiesel blends under various temperatures conditions | 2023 |
| 28 | A. Jaworski; H. Kuszewski; R. Longwic; P. Sander | Assessment of Self-Ignition Properties of Canola Oil–n-Hexane Blends in a Constant Volume Combustion Chamber and Compression Ignition Engine | 2023 |
| 29 | B. Babiarz; A. Jaworski; H. Kuszewski; V. Mateichyk; M. Mądziel; S. Porada; M. Śmieszek; P. Woś | Towards Cleaner Cities: An Analysis of the Impact of Bus Fleet Decomposition on PM and NOX Emissions Reduction in Sustainable Public Transport | 2023 |
| 30 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
| 31 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie do rehabilitacji kończyny górnej | 2023 |
| 32 | S. Boichenko; L. Chelaydyn; A. Jaworski; V. Ribun; S. Viktor; D. Viktoriia; P. Woś; A. Yakovlieva | Effect of Diethyl Ether Addition on the Properties of Gasoline-Ethanol Blends | 2023 |
| 33 | A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel | Sustainable Public Transport Strategies—Decomposition of the Bus Fleet and Its Influence on the Decrease in Greenhouse Gas Emissions | 2022 |
| 34 | A. Jaworski; K. Lejda | Inżynieria środków transportu: badania, konstrukcja i technologia: wybrane problemy | 2022 |
| 35 | A. Jaworski; K. Lejda | Modelowanie emisji zanieczyszczeń w spalinach silnikowych samochodu osobowego w cyklu jezdnym z uwzględnieniem oporu ruchu samochodu | 2022 |
| 36 | K. Balawender; A. Jaworski; P. Woś | Sterowanie wtryskiwaczami wodoru w silniku przepływowym | 2022 |
| 37 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
| 38 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
| 39 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
| 40 | M. Bilski; A. Jaworski; K. Lejda | Effect of driving resistances on energy demand and exhaust emission in motor vehicles | 2022 |
| 41 | M. Jakubowski | Wpływ geometrii przyczepy kempingowej na aerodynamikę zespołu pojazdów | 2022 |
| 42 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie mechatroniczne do rehabilitacji kończyny górnej | 2022 |
| 43 | S. Boichenko; A. Jaworski; K. Lejda; I. Shkilniuk; O. Tarasiuk | Modern technologies of hydrogen generation and accumulation - analytical overview of theoretical and practical experience | 2022 |
| 44 | S. Boichenko; A. Jaworski; І. Matviyi; I. Shkilniuk; O. Tarasiuk; О. Tselishchev; P. Woś | Міжгалузеві проблеми і системні дослідження в паливно-енергетичному секторі | 2022 |
| 45 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Development of CO2 Instantaneous Emission Model of Full Hybrid Vehicle with the Use of Machine Learning Techniques | 2022 |
| 46 | A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel | Lubricity of Ethanol-Diesel Fuel Blends-Study with the Four-Ball Machine Method | 2021 |
| 47 | K. Balawender; A. Jaworski; K. Lejda; M. Mądziel; D. Savostin-Kosiak; A. Ustrzycki | Assessment of Petrol and Natural Gas Vehicle Carbon Oxides Emissions in the Laboratory and On-Road Tests | 2021 |
| 48 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
| 49 | K. Lew | Analiza oddziaływania różnych wartości ciśnień w kołach pojazdu na geometrię kół | 2021 |
| 50 | M. Jakubowski; P. Woś | Sposób kompensacji luzu zaworowego w silniku spalinowym o zmiennym stopniu sprężania i urządzenie do stosowania tego sposobu | 2021 |
| 51 | M. Jaremcio; A. Jaworski; K. Lejda; M. Mądziel; P. Woś | Charakterystyka wybranych testów jezdnych stosowanych w badaniach emisji zanieczyszczeń w spalinach silnikowych samochodów osobowych | 2021 |
| 52 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel; P. Woś | Assessing Vehicle Emissions from a Multi-Lane to Turbo Roundabout Conversion Using a Microsimulation Tool | 2021 |
| 53 | T. Campisi; A. Jaworski; M. Mądziel; G. Tesoriere | The Development of Strategies to Reduce Exhaust Emissions from Passenger Cars in Rzeszow City-Poland A Preliminary Assessment of the Results Produced by the Increase of E-Fleet | 2021 |
| 54 | A. Jaworski | Odwzorowanie oporów ruchu samochodu podczas badań emisji zanieczyszczeń w spalinach na hamowni podwoziowej | 2020 |
| 55 | A. Jaworski; K. Lejda | Systemy i środki transportu: konstrukcja i badania: wybrane zagadnienia | 2020 |
| 56 | A. Jaworski; K. Lejda; M. Mądziel; D. Savostin-Kosiak | The Impact of Exhaust Emission from Combustion Engines on the Environment: Modelling of Vehicle Movement at Roundabouts | 2020 |
| 57 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
| 58 | K. Balawender; A. Jaworski; D. Konieczny; H. Kuszewski; P. Woś | Wykrywanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym | 2020 |
| 59 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
| 60 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; P. Szymczuk; A. Ustrzycki; P. Woś | Application of Variable Compression Ratio VCR Technology in Heavy-Duty Diesel Engine | 2020 |
| 61 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
| 62 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
| 63 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej | 2020 |
| 64 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; M. Mądziel; L. Pavliukh; D. Savostin-Kosiak | Assessment of CO2 emissions and energy consumption during stationary test of vehicle with SI engine powered by different fuels | 2020 |
| 65 | K. Lew | Wpływ temperatury tarcz hamulcowych na skuteczność hamowania samochodu | 2020 |
| 66 | M. Jakubowski | Badania symulacyjne wpływu geometrii bagażnika dachowego na parametry aerodynamiczne samochodu osobowego | 2020 |
| 67 | M. Jakubowski; P. Woś | Numerical and Experimental Studies on Combustion Engines and Vehicles | 2020 |
| 68 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
| 69 | O. Ivanushko; A. Jaworski; A. Loboda; M. Mądziel; D. Savostin-Kosiak; M. Tsiuman | Establishing the regularities of correlation between ambient temperature and fuel consumption by city diesel buses | 2020 |
| 70 | S. Boichenko; A. Jaworski; L. Pavliukh; S. Shamanskyi | Evaluation of the potential of commercial use of microalgae in the world and in Ukraine | 2020 |
| 71 | S. Boichenko; A. Jaworski; M. Mądziel; L. Pavliukh | Comparative assessment of CO2 emissions and fuel consumption in a stationary test of the passenger car running on various fuels | 2020 |
| 72 | S. Boichenko; A. Jaworski; N. Kalmykova; K. Lejda; O. Tarasiuk; O. Vovk | Hydrogen technologies and environmental safety of technosphere: the key points of recent tendencies | 2020 |