
Główny cel kształcenia:
Nabycie umiejętności prezentacji pracy dyplomowej w trakcie jej obrony
Ogólne informacje o zajęciach:
prezentacja metod i wyników badań i obliczeń oraz projektów realizowanych w ramachi pracy dyplomowej
Materiały dydaktyczne:
notatki własne z przedmiotów związanych z pracą dyplomową
Inne:
brak
| 1 | Marek Orkisz et.al. | Podstawy doboru turbinowych silników lotniczych do płatowca | Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa, Warszawa. | 2002 |
| 2 | Marek Orkisz | Wybrane zagadnienia z teorii turbinowych silników odrzutowych | Wyd. Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom. | 1995 |
| 1 | według uznania promotora pracy | - | -. | - |
| 1 | Stefan Szczeciński et. al. | Turbinowe silniki śmigłowe i śmigłowcowe | Wyd. WKŁ. | 1985 |
| 2 | według uznania promotora pracy | - | -. | - |
| 3 | B. Boliński, Z. Stelmaszczyk | Eksploatacja silników turbinowych | Wyd. WKŁ. | 1981 |
Wymagania formalne:
Zaliczony szósty semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
wymagania wstępne dla dyplomanta precyzuje promotor pracy
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Znajomość dyscypliny z zakresu której wykonywana jest praca dyplomowa, jak również dobra orientacja w dyscyplinach pokrewnych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Potrafi jasno i przekonywająco referować zagadnienia techniczne na przykładzie problemu rozwiązanego w ramach pracy dyplomowej
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | seminarium | prezentacja dokonań (portfolio) |
K-W11++ |
P6S-WG |
|
| MEK02 | seminarium | prezentacja dokonań (portfolio) |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 8 | TK01 | - | MEK01 MEK02 | |
| 8 | TK02 | - | MEK01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Projekt/Seminarium (sem. 8) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
||
| Konsultacje (sem. 8) | |||
| Zaliczenie (sem. 8) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Projekt/Seminarium | |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa uzależniona jest od jakości prezentacji zagadnienia referowanego na seminarium, jak również od czynnego udziału w dyskusjach na tematy przedstawiane na seminarium przez innych dyplomantów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | J. Muszyńska-Pałys; M. Orkisz; P. Wygonik | Analysis of the development of energy storage systems in regional aviation | 2025 |
| 2 | M. Klimczyk; J. Muszyńska-Pałys; M. Orkisz; P. Wygonik | Fuel cells in aviation: limitations, capabilities, and development prospects | 2025 |
| 3 | M. Kuźniar; M. Orkisz; M. Pawlak | Comparison of Pollutants Emission for Hybrid Aircraft with Traditional and Multi-Propeller Distributed Propulsion | 2022 |
| 4 | S. Loryś; M. Orkisz | Neural network approach to compressor modelling with surge margin consideration | 2022 |
| 5 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz | A rotating piston engine with electric generator in serial hybrid propulsion system for use in light aircraft | 2021 |
| 6 | M. Kuźniar; M. Orkisz; B. Zacharko | CFD analysis for thermal design of low-pressure turbine uncooled blade | 2021 |
| 7 | M. Orkisz; K. Pazura | Experimental determination of compressor map of the DGEN 380 engine compressor using the WESTT CS/BV turbine engine simulator | 2021 |
| 8 | A. Bednarz; M. Kuźniar; M. Orkisz | Numerical Analysis of the Influence of Distributed Propulsion System on the Increase of the Lift Force Coefficient | 2020 |
| 9 | M. Kuźniar; M. Orkisz | 3E-A new paradigm for the development of civil aviation | 2020 |