
Główny cel kształcenia:
Przekazanie podstawowych informacji dotyczących teorii równań różniczkowych
zwyczajnych. Zastosowanie
całek oraz równań różniczkowych w zagadnieniach geometrycznych i fizycznych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Na moduł składa się 30 godz. wykładu i 45 godz. ćwiczeń. Moduł kończy się egzaminem pisemnym.
| 1 | Leja F. | Rachunek różniczkowy i całkowy | PWN, Warszawa. | 1971 |
| 2 | Stankiewicz J., Wilczek K. | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej | Oficyna Wyd. PRz. | 2008 |
| 3 | Gewert M, Skoczylas Z. | Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory. | Oficyna Wyd. GiS, Wrocław. | 2005 |
| 1 | Banaś J. Wędrychowicz S. | Zbiór zadań z analizy matematycznej | PWN, Warszawa. | 2012 |
| 2 | Krysicki W. Wlodarski L., | Analiza matematyczna w zadaniach tom 1,2 | PWN, Warszawa . | 1999. |
| 3 | Berman G. | Zbiór zadań z analizy matematycznej | Pracownia Komputerowa Jacka Skalmierskiego, Gliwice. | 2000 |
| 1 | Gewert M., Skoczylas Z. | Analiza atematyczna 1, Przykłady i zadania. | Oficyna Wyd. GiS. | 2005 |
Wymagania formalne:
Zaliczony moduł Matematyka 1
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Matematyka 1 realizowana na I semestrze.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym z zakresu analizy matematycznej i algebry
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność odpowiedniego określenia priorytetów służących do realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Potrafi właściwie wykorzystać wiedzę o rachunku całkowym do obliczania prostych całek i zastosować ją w zadaniach geometrycznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin cz. pisemna |
K-W02++ K-U01++ K-U16+ |
P6S-KR P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Potrafi rozwiązać równanie różniczkowe rzędu pierwszego | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin cz. pisemna |
K-W02++ K-U01++ K-U04++ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| MEK03 | Potrafi rozwiązać równanie różniczkowe rzędu drugiego | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin cz. pisemna |
K-W02++ K-U01++ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK04 | Potrafi właściwie zastosować teorię szeregów liczbowych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna, egzamin cz. pisemna |
K-W02+ |
P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | W01-W03, C01-C03 | MEK01 | |
| 2 | TK02 | W04-W08, C04-C08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK03 | W09-W10, C09-C10 | MEK04 | |
| 2 | TK04 | W11-W13, C11-C13 | ||
| 2 | TK05 | W14-W15, C14-C15 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
45.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
| Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
13.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie na podstawie egzaminu pisemnego. Istnieje możliwość zwolnienia z egzaminu pisemnego w oparciu o pozytywną ocenę z ćwiczeń. |
| Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ćwiczeń dokonuje się na podstawie dwóch kolokwiów pisemnych i aktywności na zajęciach. |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z egzaminu i ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie