
Główny cel kształcenia:
Celem seminarium dyplomowego jest merytoryczne przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej inżynierskiej i zaprezentowania wyników tej pracy.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł obowiązkowy jest realizowany w siódmym semestrze i obejmuje 30 godzin zajęć. Moduł kończy się napisaniem pracy inżynierskiej oraz prezentacją multimedialną wyników pracy.
| 1 | Bielcowie E i J., | Poradnik pisania prac | Arkadiusz Wingert, Kraków. | 2004 |
| 2 | Ewa Bielec, Janusz Bielec | Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku | EJB - Wydaw. | 2000 |
| 3 | Krystyna Kwaśniewska | Jak pisać prace dyplomowe : (wskazówki praktyczne) | Bydgoszcz : Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa. | 2005 |
| 4 | Arkadiusz Dudziak, Agnieszka Żejmo | Redagowanie prac dyplomowych : wskazówki metodyczne dla studentów | Warszawa : Difin, Centrum Doradztwa i Informacji. | 2008 |
| 5 | Renata Wojciechowska | Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej | Warszawa : Difin. | 2010 |
| 6 | Wójcik K. | Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską | Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Sp. z o.o., Warszawa.. | 2015 |
| 7 | W. Welskop | Jak napisać prace licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów | Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu. | 2016 |
| 1 | Majchrzak J., Mendel T. | Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych | Wyd. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. | 1995 |
| 2 | strony internetowe | - | -. | - |
| 3 | Opoka E. | Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych | Wyd. PŚl., Gliwice. | 1996 |
Wymagania formalne:
Wybrany temat pracy inżynierskiej oraz opiekun/promotor.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student ma wiedzę z zakresu studiowanego kierunku, pozwalającą na samodzielne pogłębianie wiedzy w zakresie problematyki powiązanej z realizowaną pracą dyplomową.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Stosuje metody, techniki i narzędzia badawcze
niezbędne do rozwiązania postawionego w pracy
dyplomowej problemu badawczego
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Potrafi uczestniczyć w dyskusjach, używa poprawnego języka technicznego w zakresie wybranej dyscypliny.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Selekcjonuje i właściwie korzysta z literatury naukowej w zakresie dotyczącej rozwiązywanego problemu badawczego. Umie krytycznie oceniać informacje zawarte w literaturze - w tym anglojęzycznej, bazach danych oraz innych źródłach związanych ze kierunkiem studiów. | seminarium | prezentacja, obserwacja wykonawstwa |
K-W01+ K-W02+ K-W03+ K-W09+ |
P6S-WG |
| MEK02 | Planuje i przeprowadza badania konieczne do zrealizowania problemu badawczego. Potrafi przeprowadzić podstawowe badania w zakresie inżynierii materiałowej, opracować wyniki badań, przeprowadzić ich analizę oraz sformułować logiczne wnioski. | seminarium | prezentacja , obserwacja wykonawstwa |
K-W03+ K-W04+ K-W05+ K-W09+ |
P6S-WG |
| MEK03 | Potrafi profesjonalnie przygotować i przedstawić prezentację zrealizowanego zadania badawczego. W prezentacji zawrze wprowadzenie do realizowanego zagadnienia badawczego, cel pracy, metodologię badań, wyniki i ich analizę oraz wnioski. | seminarium | prezentacja, referat ustny |
K-W03+ K-W04+ K-W09+ |
P6S-WG |
| MEK04 | Używa specjalistycznego języka technicznego do porozumiewania się za pomocą różnych form przekazu. Cechuje się kompetencjami społecznymi istotnymi w realizacji zadań inżynierskich. | seminarium | prezentacja ustna i dyskusja |
K-W01+ K-W02+ K-W03+ K-W04+ K-W05+ K-W09+ |
P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | P01,P02 | MEK01 | |
| 7 | TK02 | P03, P04 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK03 | P0-P07 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
| 7 | TK04 | P08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 7 | TK05 | P09-P15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Projekt/Seminarium (sem. 7) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 7) | |||
| Zaliczenie (sem. 7) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Projekt/Seminarium | |
| Ocena końcowa | Przygotowanie krótkiego referatu po zapoznaniu się z niezbędną literaturą przedmiotu, przedstawienie zredagowanej pracy inżynierskiej, dyskusja przedstawionych w prezentacji wyników |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie