
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest ugruntowanie wiadomości teoretycznych na temat projektowania przestrzeni dla osób ze szczególnymi potrzebami w tym dla osób z niepełnosprawnościami
Ogólne informacje o zajęciach:
Zajęcia mają charakter praktyczny polegający na symulacji funkcjonowania osób ze szczególnymi potrzebami
| 1 | - | USTAWA z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami | -. | 2019 |
| 2 | Kowalski K. | Włącznik. Projektowanie bez barier | -. | 2018 |
| 3 | Szmygin B. | Dostępność architektoniczna obiektów zabytkowych dla osób ze szczególnymi potrzebami | NID. | 2022 |
Wymagania formalne:
Status studenta Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza teoretyczna podstawowa pozyskana na zajęciach projektowych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętności motoryczne
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Otwartość na róznorodność. Akceptacja i tolerancja dla mniejszości.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | A.W4. zasady projektowania uniwersalnego, w tym ideę projektowania przestrzeni i budynków dostępnych dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami, w architekturze, urbanistyce i planowaniu przestrzennym, oraz zasady ergonomii, w tym parametry ergonomiczne niezbędne do zapewnienia pełnej funkcjonalności projektowanej przestrzeni i obiektów dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami. | laboratorium | sprawozdanie z projektu |
K-W05+++ |
P6S-WK |
| MEK02 | A.U9. potrafi wdrażać zasady i wytyczne projektowania uniwersalnego w architekturze, urbanistyce i planowaniu przestrzennym | laboratorium | sprawozdanie z projektu |
K-U01+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
| MEK03 | A.S1. samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania prostych problemów projektowych; | laboratorium | sprawozdanie z projektu |
K-K01+++ |
P6S-KO P6S-KR |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 4 | TK01 | L01-05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 4 | TK02 | L06-10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 4 | TK03 | L11-15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Laboratorium (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 4) | |||
| Zaliczenie (sem. 4) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Laboratorium | Sprawozdanie |
| Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie