
Główny cel kształcenia:
przygotować studentów do napisania pracy i do publicznej prezentacji wyników obliczeń
Ogólne informacje o zajęciach:
moduł składa się z cyklicznych cotygodniowych spotkań na których studenci prezentują sukcesywnie wyniki swoich prac
| 1 | Marek Orkisz | Modelowanie turbinowych silników lotniczych | Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa, Warszawa. | 1997 |
| 2 | Marek Orkisz | Wybrane zagadnienia z teorii turbinowych silników odrzutowych | Wyd. Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom. | 1995 |
| 1 | Marek Orkisz | Modelowanie systemów rzeczywistych | Wydział Wydawniczy WSOSP, Dęblin. | 1999 |
Wymagania formalne:
student musi spełniać wymogi formalne tj. musi mieć wydany temat pracy i wykazywać postępy pracy na każdym spotkaniu
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
student ma wiedzę z realizowanego zakresu badań
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
umiejętność posługiwania się narzędziami inżynierskimi oraz narzędziami do prezentacji wyników
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
kreatywność, umiejetność działania w grupie
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu dyscyplin związanych z projektowaniem i badaniami silników lotniczych | seminarium | prezentacja projektu | ||
| MEK02 | przygotowująć pracę i korzystając z baz danych ma podstawową wiedzę ochrony własności intelektualnej i prawa patentowe | seminarium, studium przypadku, warsztaty, studium przypadku, seminarium | prezentacja projektu | ||
| MEK03 | posługuje się językiem technicznym właściwym dla dziedziny badań | seminarium | prezentacja projektu | ||
| MEK04 | prezentując wyniki swoich badań rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu (m.in. poprzez środki masowego przekazu) informacji o osiągnięciach techniki i innych aspektach działalności inżyniera i nabywa umiejętność przekazywania wiedzy w sposób zrozumiały | seminarium | prezentacja projektu |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | w01-15 | MEK01 | |
| 3 | TK02 | w01-15 | MEK02 | |
| 3 | TK03 | W01-15 | MEK03 | |
| 3 | TK04 | W01-15 | MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 3) | |||
| Zaliczenie (sem. 3) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Projekt/Seminarium | |
| Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | J. Muszyńska-Pałys; M. Orkisz; P. Wygonik | Analysis of the development of energy storage systems in regional aviation | 2025 |
| 2 | M. Klimczyk; J. Muszyńska-Pałys; M. Orkisz; P. Wygonik | Fuel cells in aviation: limitations, capabilities, and development prospects | 2025 |
| 3 | M. Kuźniar; M. Orkisz; M. Pawlak | Comparison of Pollutants Emission for Hybrid Aircraft with Traditional and Multi-Propeller Distributed Propulsion | 2022 |
| 4 | S. Loryś; M. Orkisz | Neural network approach to compressor modelling with surge margin consideration | 2022 |
| 5 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz | A rotating piston engine with electric generator in serial hybrid propulsion system for use in light aircraft | 2021 |
| 6 | M. Kuźniar; M. Orkisz; B. Zacharko | CFD analysis for thermal design of low-pressure turbine uncooled blade | 2021 |
| 7 | M. Orkisz; K. Pazura | Experimental determination of compressor map of the DGEN 380 engine compressor using the WESTT CS/BV turbine engine simulator | 2021 |
| 8 | A. Bednarz; M. Kuźniar; M. Orkisz | Numerical Analysis of the Influence of Distributed Propulsion System on the Increase of the Lift Force Coefficient | 2020 |
| 9 | M. Kuźniar; M. Orkisz | 3E-A new paradigm for the development of civil aviation | 2020 |