
Główny cel kształcenia:
Zapewnienie, że student posiądzie wiedzę z zakresu projektowania wyrobów z tworzyw sztucznych i konstrukcji narzędzi do ich wytwarzania.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalności Przetwórstwo tworzyw i kompozytów polimerowych siódmego semestru.
| 1 | R. A. Malloy | Plastic part design for injection molding: an introduction | Hanser Publications. | 2011 |
| 2 | H. Rees | Konstrukcja form wtryskowych do tworzyw termoplastycznych | Hanser Gardner Publications. | 2001 |
| 3 | H. Zawistowski i D. Frenkler | Konstrukcja form wtryskowych do tworzyw termoplastycznych | WNT. | 1984 |
| 4 | D. Kazmer | Injection Mold Design Engineering | Carl Hanser Verlag. | 2007 |
| 5 | C. Harper | Modern Plastics Handbook | McGraw-Hill. | 2000 |
| 6 | James L. Throne | Understanding Thermoforming | Hanser . | - |
| 7 | Michael Thielen | Extrusion Blow Molding | Hanser. | 2021 |
| 8 | H. Saechtling | Tworzywa sztuczne - poradnik | WNT. | 2007 |
| 1 | John P. Beaumont | Runner and Gating Design Handbook - Tools for Successful Injection Molding | Hanser Publishers, Munich Hanser Publications, Cincinnati. | 2019 |
| 2 | Ottmar Brandau | Stretch Blow Molding | Copyright © 2012 Elsevier Inc. All rights reserved. | 2012 |
| 3 | Myer Kutz | Applied Plastics Engineering Handbook. Processing, Materials, and Applications | William Andrew. | 2016 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na semestrze 7
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza ogólna na temat zagadnień inżynierskich
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analitycznego myślenia
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
współpraca w grupie, argumentowanie własnych racji,
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada wiedzę z zakresu konstrukcji wyrobów z tworzyw sztucznych oraz narzędzi do ich wytwarzania | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K-W01++ K-W09++ K-W19+ K-U07+++ K-U08+ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
| MEK02 | Posiada wiedzę z zakresu konstrukcji form wtryskowych | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K-W04+++ K-W11+ K-W18+ K-K04+ K-K06+ |
P6S-KK P6S-KO P6S-WG P6S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | L01 | MEK01 | |
| 7 | TK02 | L02 | MEK01 | |
| 7 | TK03 | L03 | MEK01 | |
| 7 | TK04 | L04 | MEK01 | |
| 7 | TK05 | L05 | MEK01 | |
| 7 | TK06 | L06 | MEK01 | |
| 7 | TK07 | L07 | MEK02 | |
| 7 | TK08 | L08 | MEK02 | |
| 7 | TK09 | L09 | MEK02 | |
| 7 | TK10 | L10 | MEK02 | |
| 7 | TK11 | L11 | MEK02 | |
| 7 | TK12 | L12 | MEK02 | |
| 7 | TK13 | L13 | MEK02 | |
| 7 | TK14 | L14 | MEK02 | |
| 7 | TK15 | L15 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Laboratorium (sem. 7) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Laboratorium | Posiadanie podstawowej wiedzy z modułu MEK01 pozwala na uzyskanie oceny dostatecznej. Wyższy poziom wiedzy pozwala uzyskać odpowiednio wyższą ocenę.Na zaliczeniu ćwiczeń sprawdzana jest realizacja efektów modułu MEK02 w formie pisemnej. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest zaliczenie zajęć laboratoryjnych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie