logo PRZ
Karta przedmiotu
logo WYDZ

Seminarium dyplomowe (PTiKP)


Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia:
2025/2026
Nazwa jednostki prowadzącej studia:
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów:
Mechanika i budowa maszyn
Obszar kształcenia:
nauki techniczne
Profil studiów:
ogólnoakademicki
Poziom studiów:
pierwszego stopnia
Forma studiów:
stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Inżynieria napędów pojazdów samochodowych, Inżynieria odlewnictwa, Inżynieria odnawialnych źródeł energii, Inżynieria pojazdów samochodowych, Inżynieria spawalnictwa, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Napędy mechaniczne, Programowanie i automatyzacja obróbki, Przetwórstwo tworzyw i kompozytów polimerowych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia:
Katedra Przeróbki Plastycznej
Kod zajęć:
16646
Status zajęć:
obowiązkowy dla specjalności Przetwórstwo tworzyw i kompozytów polimerowych
Układ zajęć w planie studiów:
sem: 7 / P30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy:
polski
Imię i nazwisko koordynatora:
dr hab. inż. prof. PRz Wiesław Frącz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia:
Przygotowanie do wykonania samodzielnie pracy inżynierskiej

Ogólne informacje o zajęciach:

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Lenar P. Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych Helion. 2008
2 Korzyński M. Praca dyplomowa. Materiały pomocnicze. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. 2004
Literatura do samodzielnego studiowania
1 - PN-ISO 690:2002 Dokumentacja. Przypisy biograficzne. Zawartość, forma i struktura -. 2002

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy / umiejętności / kompetencji społecznych

Wymagania formalne:
Student zapisany na co najmniej semestr 7

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student posiada wiedzę z zakresu przedmiotów studiowanych na danym kierunku studiów

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analitycznego myślenia

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student posiada kompetencje społeczne z zakresu podejmowania współpracy w zespołach

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
MEK01 Posiada podstawowe umiejętności konieczne do opracowania, udokumentowania i przedstawienia przy użyciu metodologii i technik stosownych w nauce i technice, w sposób komunikatywny, precyzyjny i zrozumiały w środowisku inżynierów opracowań dotyczących zagadnień z zarządzania i inżynierii produkcji seminarium prezentacja projektu,sprawozdanie z projektu K-U07+
K-U09+
K-K04+
P6S-KO
P6S-UW

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
7 TK01 Wprowadzenie do przedmiotu P1-2 MEK01
7 TK02 Rodzaje prac dyplomowych: klasyfikacja i charakterystyka P3-4 MEK01
7 TK03 Wymagania formalne stawiane pracom dyplomowym P5-6 MEK01
7 TK04 Charakterystyka źródeł pierwotnych i wtórnych. Prawa autorskie, przypisy literaturowe P7-8 MEK01
7 TK05 Metody badawcze, przetwarzanie materiałów, systematyzowanie, wnioskowanie P9-10 MEK01
7 TK06 Projektowanie planu pracy dyplomowej P11-12 MEK01
7 TK07 Analiza opracowań studentów, prezentacje postępu w przygotowywaniu prac inżynierskich, dyskusja P13-30 MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 7) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 15.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 7) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 7)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium Na ocenę wpływa prezentacja przebiegu realizacji pracy inżynierskiej
Ocena końcowa Na ocenę końcową wpływa obecność na zajęciach oraz oceny z prezentacji postępów w realizacji pracy

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi nie