logo PRZ
Karta przedmiotu
logo WYDZ

Seminarium dyplomowe (MK)


Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia:
2025/2026
Nazwa jednostki prowadzącej studia:
Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów:
Inżynieria mechaniczna
Obszar kształcenia:
nauki ścisłe/techniczne
Profil studiów:
ogólnoakademicki
Poziom studiów:
pierwszego stopnia
Forma studiów:
stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Komputerowo zintegrowane wytwarzanie, Materiały konstrukcyjne, Pojazdy samochodowe, Programowanie maszyn CNC
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia:
Katedra Nauki o Materiałach
Kod zajęć:
16557
Status zajęć:
obowiązkowy dla specjalności Materiały konstrukcyjne
Układ zajęć w planie studiów:
sem: 7 / P15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy:
polski
Imię i nazwisko koordynatora:
dr hab. inż. prof. PRz Marcin Drajewicz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia:
Celem seminarium dyplomowego jest merytoryczne przygotowanie studentów do napisania pracy dyplomowej inżynierskiej i zaprezentowania wyników tej pracy.

Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł obowiązkowy jest realizowany w siódmym semestrze i obejmuje 30 godzin zajęć. Moduł kończy się napisaniem pracy inżynierskiej oraz prezentacją multimedialną wyników pracy.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Renata Wojciechowska Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej Warszawa : Difin. 2010
2 Bielcowie E i J., Poradnik pisania prac Arkadiusz Wingert, Kraków. 2004
3 Ewa Bielec, Janusz Bielec Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku EJB - Wydaw. 2000
4 Krystyna Kwaśniewska Jak pisać prace dyplomowe : (wskazówki praktyczne) Bydgoszcz : Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa. 2005
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Majchrzak J., Mendel T. Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych Wyd. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. 1995
2 strony internetowe - -. -

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy / umiejętności / kompetencji społecznych

Wymagania formalne:
Wybrany temat i opiekun pracy inżynierskiej.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student ma wiedzę z zakresu studiowanego kierunku, pozwalającą na samodzielne pogłębianie wiedzy w zakresie problematyki powiązanej z realizowaną pracą dyplomową.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Posiada umiejętność wyszukiwania literatury powiązanej z wybranym tematem pracy, potrafi prowadzić badania naukowe, opracowywać ich wyniki i formułować wnioski oraz tworzyć prezentacje multimedialne.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Potrafi uczestniczyć w dyskusjach, używa poprawnego języka technicznego w zakresie wybranej dyscypliny.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
MEK01 Dysponuje podstawową wiedzą z zakresu dyscyplin takich jak: automatyka i robotyka, inżynieria materiałowa, inżynieria produkcji, transport, informatyka, elektronika i elektrotechnika, termodynamika umożliwiającą rozwiązywanie zagadnień z zakresu inżynierii mechanicznej. seminarium K-U10+
K-U14+
K-K04+
K-K05+
P6S-KO
P6S-KR
P6S-UU
P6S-UW
MEK02 Dysponuje wiedzą na temat materiałów wykorzystywanych w technice wraz ze sposobami kształtowania oraz technik wytwarzania i procesów technologicznych seminarium K-U10+
K-U14+
K-K04+
K-K05+
P6S-KO
P6S-KR
P6S-UU
P6S-UW
MEK03 Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia pozatechnicznych (ekonomicznych, społecznych, prawnych) aspektów pracy inżyniera. seminarium K-U10+
K-U14+
K-K04+
K-K05+
P6S-KO
P6S-KR
P6S-UU
P6S-UW

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
7 TK01 Wymagania formalne i redakcyjne pracy dyplomowej. Struktura pracy, podział treści na rozdziały i podrozdziały. P1
7 TK02 Przedstawienie zasad tworzenia części teoretycznej i praktycznej pracy P2
7 TK03 Prezentacja części teoretycznej pracy. Dopracowanie spisu treści, celu pracy i zakresu. P3, P4
7 TK04 Przedstawienie zasad przygotowania prezentacji multimedialnej przedstawiającej treści związane z realizacją pracy. Zaprezentowanie w sposób atrakcyjny - w formie obrazów, tabel i wykresów - uzyskanych wyników badań oraz ich analizę i wnioski. P5
7 TK05 Prezentacje części praktycznej prac. P6 - P15

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 7) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 5.00 godz./sem.
Inne: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 5.00 godz./sem.
Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 7) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 7) Przygotowanie do zaliczenia: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 3.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi nie