
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie się z podstawowymi wiadomościami i metodami algebry liniowej, oraz analizy matematycznej. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy aparatu matematycznego
Ogólne informacje o zajęciach:
Matematyka 1, 30 godz. wykładu, 30 godz. ćwiczeń
| 1 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Algebra z geometrią. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
| 2 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
| 3 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji wielu zmiennych. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
| 1 | W. Krysicki, L. Wlodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, cz.1, cz.2 | PWN. | 1998 |
| 2 | J. Banaś, S. Wędrychowicz | Zbiór zadań z analizy matematycznej | WNT, Warszawa. | 2004 |
| 1 | W. Stankiewicz | Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, cz. 1, cz 2 | PWN, Warszawa. | 1999 |
Wymagania formalne:
Ukończona szkoła ponadgimnazjalna, matura z matematyki
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z zakresu matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej, obejmująca algebrę i analizę matematyczną
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Potrafi samodzielnie rozwiązywać proste (na poziomie maturalnym) problemy z zakresu algebry i analizy matematycznej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki oraz potrzebę jego podnoszenia. Stara się uzupełniać ewentualne braki.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Potrafi wyznaczań granice ciągów oraz badać zbieżność szeregów liczbowych. Zna podstawowe własności funkcji elementarnych oraz badać ich granice. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U10+ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Zna pojęcie pochodnej funkcji oraz potrafi stosować rachunek różniczkowy w zadaniach. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-K02+ |
P6S-KO P6S-WG |
| MEK03 | Zna pojęcie całki oznaczonej i nieoznaczonej. Potrafi wyznaczać całki podstawowych funkcji elementarnych oraz stosować rachunek całkowy w zagadnieniach geometrycznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-U10+ K-K02+ |
P6S-KO P6S-UW |
| MEK04 | Rozumie pojęcie równania różniczkowego zwyczajnego i cząstkowego. Potrafi rozwiązywać proste równania różniczkowe | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U14+ |
P6S-UU P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01-W15, C01-C15 | MEK01 | |
| 1 | TK02 | W01-W15, C01-C15 | MEK02 | |
| 1 | TK03 | W01-W15, C01-C15 | MEK03 | |
| 1 | TK04 | W01-W15, C01-C15 | MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
8.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 8.00 godz./sem. |
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
30.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Egzamin pisemny |
| Ćwiczenia/Lektorat | Kolokwia i aktywność na ćwiczeniach |
| Ocena końcowa | Średnia ocen z zaliczenia i egzaminu pisemnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie