
Główny cel kształcenia:
Opanowanie wiedzy na temat pochodzenia i specyfiki energii jądrowej i sposobów jej gospodarczego wykorzystywania, zasady działania, budowy i rodzajów reaktorów jądrowych oraz energetyki jądrowej, jej aktualnego stanu, oddziaływania na środowisko i ekonomicznych aspektów działania.
Ogólne informacje o zajęciach:
Celem wykładu jest przekazanie aktualnej, opartej na faktach i badaniach naukowych wiedzy, na temat energetyki jądrowej oraz skonfrontowanie stereotypów na temat energii jądrowej z realną wiedzą.
Materiały dydaktyczne:
https://v.prz.edu.pl/szewmar
| 1 | J. Kenneth Shultis, Richard E. Faw. | Fundamentals of nuclear science and engineering | CRC Press / Taylor & Francis Group. | 2017 |
| 2 | Websites | "International Atomic Energy Agency", "U.S.NCR", "EVN - Environmentalists For Nuclear Energy", "EC Website", "World Nuclear Association" | https://www.iaea.org/, https://www.nrc.gov/, http://www.ecolo.org/, https://energy.ec.europa.eu/topics/nuclear-energy_enl, https://world-nuclear.org/. | 2022 |
| 3 | Murray, Raymond L. | Nuclear energy : an introduction to the concepts, systems, and applications of nuclear processes | Burlington : Butterworth-Heinemann ; Amsterdam : Elsevier. | 2009 |
| 1 | Warszawski, Michał | Nuclear power plant : english-polish dictionary | Krosno : Wydawnictwo i Handel Książkami "KaBe". | 2013 |
Wymagania formalne:
Wpis w indeksie na semestr 2.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Termodynamika, Fizyka, Ekonomia - poziom I stopnia studiów technicznych: Chemia - zakres szkoły średniej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność krytycznej oceny zastanych schematów myślowych oraz wyciągania wniosków tylko w oparciu o empiryczne dane.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Świadomość wagi i zrozumienie skutków i aspektów pozatechnicznej działalności inżynierskiej.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada podstawową wiedzę na temat pochodzenia i specyfiki energii jądrowej i sposobów jej gospodarczego wykorzystywania. | wykład | test pisemny |
K-W02+++ K-W04+ K-U01+ K-K01+ |
P7S-KK P7S-KO P7S-UK P7S-WG P7S-WK |
| MEK02 | Ma podstawową wiedzę na temat zasady działania, budowy i rodzajów reaktorów jądrowych. | wykład | test pisemny |
K-W02+++ K-W04++ K-U01+ K-K01++ K-K03++ K-K06+ |
P7S-KK P7S-KO P7S-KR P7S-UK P7S-WG P7S-WK |
| MEK03 | Opanował w podstawowym zakresie wiedzę na temat energetyki jądrowej, jej aktualnego stanu, oddziaływania na środowisko i ekonomicznych aspektów działania. | wykład | test pisemny |
K-W02+++ K-W04++ K-U01+ K-K01++ K-K03++ K-K06+ |
P7S-KK P7S-KO P7S-KR P7S-UK P7S-WG P7S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | W01-W03 | MEK01 MEK02 | |
| 2 | TK02 | W04-W06 | MEK01 MEK02 | |
| 2 | TK03 | W07-W09 | MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK04 | W10-W11 | MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK05 | W12-W15 | MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK06 | W16-W17 | MEK02 MEK03 | |
| 2 | TK07 | W18-W19 | MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 2) | |||
| Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
4.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Obecność na wykładach jest obowiązkowa i może być sprawdzana. Ocena osiągnięcia modułowych efektów kształcenia MEK01 - MEK03 jest dokonywana na podstawie wyników testu jednokrotnego wyboru w którym występuje 100 stwierdzeń/pytań z których każde oceniane jest na 0 lub 1 punkt i odnoszących się w 30% do MEK01 i po 35% do MEK02 i MEK03. Aby zaliczyć test należy uzyskać minimum 35 % ponad średnią statystyczną (test jest symetryczny więc 50 punktów jest możliwe do uzyskania przy całkowicie przypadkowym wypełnianiu testu) co oznacza 68 punktów a 90 i więcej punktów oznacza ocenę najwyższą. Pomiędzy 75 i 90 punktami stosowana jest skala liniowa. |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa jest tożsama z oceną z wykładu. Zaliczenie wykładu w terminie poprawkowym obniża ocenę końcową o co najmniej pół stopnia. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie