
Główny cel kształcenia:
Celami kształcenia są:
- przedstawienie podstawowych modeli interpretacji zachowań konsumenckich
- nauka umiejętności krytycznej analizy społeczeństwa konsumpcyjnego i rozwinięcie umiejętności oceny etycznego aspektu konsumpcji
- wykształcenie umiejętności zastosowania aktualnej wiedzy z obszaru psychologii konsumenckiej do wyjaśnienia motywacyjnych, poznawczych i emocjonalnych uwarunkowań zachowań i decyzji konsumenckich
- rozwinięcie rozumienia relacji między konsumentem a przedmiotem i marką
- znajomość komunikatów w grafice webowej i produktowej oraz podstaw liternictwa
i oddziałania kolorów,
- znajomość podstawowych mechanizmów wizualizacji, umiejętność prezentowania złożonych danych w zrozumiały i czytelny sposób
- zaznajomienia z mechanizmami kreatywnego myślenia
Ogólne informacje o zajęciach:
Tematyka wykładu obejmuję analizy związana z rozpoznawaniem potrzeb potencjalnych klientów: analiza postaw konsumenta na bazie potrzeb wg A. Maslowa. Role członków rodzinny w procesie zakupu. Wpływ czynników kulturowych na zachowania konsumpcyjne. Analizowanie wybranego segmentu rynku pod względem postaw konsumpcyjnych. Psychologiczne mechanizmy twórczego myślenia. Umiejętność rozróżniania i doboru wzorców projektowych w odniesieniu do problemu, urządzenia, potrzeby; zdolność porozumiewania się tym samym słownikiem pojęć co docelowi klienci.
Materiały dydaktyczne:
Wykład, dyskusja, studium przypadków, prezentacje
| 1 | Dąbrowska A., Bylok F., Janoś-Kresło M., Kiełczewski D., Ozimek I., | Kompetencje konsumentów: innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja, | Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2015.. | - |
| 2 | Rzemieniak M., Maciaszczyk M., (red.) | Współczesny konsument i organizacja w świetle nowych trendów rynkowych | Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg 2015. | - |
| 3 | Zasuwa G. | Znaczenie wartości w prospołecznych zachowaniach konsumentów: kontekst marketingu społecznie zaangażowanego | Wydawnictwo KUL, Lublin 2018. | - |
| 4 | Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura, Szymon Wichary | Psychologia poznawcza | Warszawa 2020. | - |
| 1 | Hill N., Alexander J. | Pomiar satysfakcji i lojalności klientów | Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. | - |
| 2 | Jaciow M., Stolecka-Makowska A., Wolny R. | E-konsument w Europie: komparatywna analiza zachowań | HELION, Gliwice 2013. | - |
| 3 | Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M. | Zachowania konsumentów – teoria i praktyka | Wydawnictwo AE, Poznań 2004. | - |
| 4 | Dariusz Doliński | Psychologiczne mechanizmy reklamy | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2005. | - |
| 1 | Don Norman | Wzornictwo i emocje. Dlaczego kochamy lub nienawidzimy rzeczy powszednie | Arkady 2015. | - |
| 2 | Michael Bierut | Raz mnie widzisz, raz nie widzisz i inne eseje o dizajnie | Charakter 2018. | - |
| 3 | Aleksandra Gruszka, Błażej Szymura, Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski | Trening twórczości | Sopot 2019. | - |
| 4 | Deyan Sudjic | Język rzeczy. Dizajn i luksus moda i sztuka. W jaki sposób przedmioty nas uwodzą | Wydawnictwo: G+J RBA 2013. | - |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Ogólna wiedza z zakresu zjawisk gospodarczych, społecznych, różnic kulturowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność logicznego myślenia i analizy. Kompetencje w zakresie metod zdobywania wiedzy.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Brak
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Dysponuje wiedzą o rozwoju kultury materialnej. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W04++ |
P6S-WG |
| MEK02 | Ma wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżyniera. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W08+++ |
P6S-WK |
| MEK03 | Potrafi określić cechy produktu przemysłowego zaspokajającego potrzeby ludzkie zmieniające się wraz z rozwojem technologii i społeczeństwa. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-U01++ |
P6S-UW |
| MEK04 | Wykazuje się umiejętnością efektywnego komunikowania się (z u użyciem fachowego słownictwa) z reprezentantami różnych środowisk. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-U11+++ |
P6S-UK |
| MEK05 | Ma świadomość zmian ludzkich potrzeb i stylu życia. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-K02+ |
P6S-KK |
| MEK06 | Jest gotów do samodzielnego podejmowania prac projektowych. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-K07+ |
P6S-KR_A |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | W1-W2 | MEK01 | |
| 6 | TK02 | W3-W4 | MEK01 | |
| 6 | TK03 | W5-W6 | MEK02 | |
| 6 | TK04 | W7-W8 | MEK03 | |
| 6 | TK05 | W9-W10 | MEK02 | |
| 6 | TK06 | W11-W12 | MEK01 | |
| 6 | TK07 | W13-W14 | MEK03 | |
| 6 | TK08 | W15-W16 | MEK03 | |
| 6 | TK09 | W17-W18 | MEK01 | |
| 6 | TK10 | W19 | MEK04 | |
| 6 | TK11 | W20-W24 | MEK05 | |
| 6 | TK12 | W25-W30 | MEK06 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
| Konsultacje (sem. 6) | |||
| Zaliczenie (sem. 6) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | |
| Ocena końcowa | Ocena z zaliczenia wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Wybrane zagadnienia psychologii.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie