
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów ze współczesnymi technikami wizualizacji opartymi na metodyce modelowania 3D.
Ogólne informacje o zajęciach:
W ramach modułu student zapoznaje się z narzędziami służącymi do przygotowania wizualizacji i animacji z wykorzystaniem silników renderujących..
Materiały dydaktyczne:
Przykłady i zadania udostępnianie na zajęciach.
| 1 | Derakhsani Randi L., Derakhsani Dariush | Autodesk 3ds Max 2014: oficjalny podręcznik | Gliwice: Helion, . | 2014 |
| 2 | Kelly L. Murdock | 3ds Max 2012: biblia: wiedza obiecana | Gliwice: Helion. | 2012 |
| 3 | Joanna Pasek | 3ds Max 2012: ćwiczenia praktyczne | Gliwice: Helion. | 2012 |
| 4 | Joanna Pasek | 3ds Max 2010: animacja 3D od podstaw: szkoła efektu | Gliwice: Helion. | 2010 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na semestr 6.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa znajomość obsługi komputera z systemem operacyjnym z graficznym interfejsem użytkownika.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność pracy z myszką, uruchamiania i zamykania programów oraz zarządzania systemem plików.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność czytania ze zrozumieniem i samodzielnej pracy z komputerem.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada wiedzę dotyczącą metod modelowania i kształtowania geometrycznych form i struktur w wybranych systemach komputerowych. | laboratorium | prezentacja projektu |
K-W02++ |
P6S-WG |
| MEK02 | Posiada umiejętność wykorzystania zamodelowanych form do tworzenia renderingu w oparciu o dobrane oprogramowanie obejmujące zagadnienia teksturowania i oświetlenia przygotowanych scen. | laboratorium | prezentacja projektu |
K-U03+++ K-U05++ K-U11+ |
P6S-UK P6S-UW |
| MEK03 | Jest gotów do rzetelnej samooceny, formułowania konstruktywnej krytyki dotyczącej prezentowanych przez siebie rozwiązań, ustosunkowywania się do krytyki w sposób jasny i rzeczowy. | laboratorium | prezentacja projektu |
K-K02+ |
P6S-KK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | L1-L8 | MEK01 | |
| 6 | TK02 | L9-L24 | MEK01 MEK02 | |
| 6 | TK03 | L25-L30 | MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 6) | |||
| Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Laboratorium | Weryfikacja MEK 1-3, minimum 50% - ocena 3,0; ponad 70% - ocena 4,0; ponad 90% - ocena 5,0 |
| Ocena końcowa | Ocena z laboratorium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie