
Główny cel kształcenia:
Zdobycie umiejętności projektowania wykończenia i wyposażenia budynków przy uwzględnieniu ich funkcji i przeznaczenia.
Ogólne informacje o zajęciach:
Nauka kompleksowego projektowania wykończenia obiektów z uwzględnieniem ich wiodącej funkcji np.: przemysłowej, biurowej, usługowej, mieszkalnej itp. oraz projektowania elementów wyposażenia budynków.
| 1 | Agata Krzywka, Robert Karaszewski | Projektowanie wnętrz a wyzwania zrównoważonego rozwoju | Wydaw. Nauk. PWN. | 2013 |
| 2 | Andrzej Basista | Architektura jako sztuka | Kraków: UNIVERSITAS. | 2016 |
| 3 | Victor Papanek | Dizajn dla realnego świata: środowisko człowieka i zmiana społeczna | Wydaw. Recto Verso. | 2014 |
| 4 | Etienne Grandjean | Ergonomia mieszkania. Aspekty fizjologiczne i psychologiczne w projektowaniu | Warszawa: Arkady. | 1978 |
| 5 | Ros Byam Shaw | Encyklopedia nowoczesnych wnętrz | Warszawa: Arkady. | 2007 |
| 6 | Linda O'Shea, Chris Grimley | The Interior Design Reference & Specification Book Updated & Revised: Everything Interior Designers Need to Know Every Day | Rockport Publischers Inc.. | 2018 |
| 1 | Ernst Neufert | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Warszawa: Arkady. | 2007 |
| 2 | Phyllis Richardson | Living Modern : The Sourcebook of Contemporary Interiors | London: Thames & Hudson. | 2013 |
| 3 | Chris Grimley, Kelly Harris Smith | Universal Principles of Interior Design: 100 Ways to Develop Innovative Ideas, Enhance Usability, and Design Effective Solutions | Rockport Publischers Inc.. | 2022 |
| 4 | Frida Ramstedt | The Interior Design Handbook | Penguin Books. | 2020 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na semestr 6.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student ma ogólną wiedzę w zakresie projektowania architektonicznego oraz podstawową wiedzę w zakresie materiałoznawstwa.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi zastosować w praktyce podstawową wiedzę z budownictwa i materiałów budowlanych, potrafi sporządzić dokumentację rysunkową.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student ma świadomość wpływu funkcjonalnego i estetycznego projektowania budynków na środowisko i jakość życia człowieka.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Zna zasady kształtowania typowych rozwiązań przestrzennych, potrafi stosować poprawne rozwiązania techniczne i materiałowe w wykańczaniu wnętrz budynków biorąc pod uwagę potrzeby użytkowników. | wykład | kolokwium |
K-W03+ |
P6S-WG |
| MEK02 | Ma wiedzę o podstawowych metodach projektowania elementów wyposażenia budynków z uwzględnieniem ich przeznaczenia oraz z zastosowaniem wiedzy ergonomicznej. | wykład | kolokwium |
K-W03+ |
P6S-WG |
| MEK03 | Potrafi w sposób praktyczny zastosować techniki łączenia walorów estetycznych z wartością użytkową przy projektowaniu elementów wykończenia i wyposażenia obiektów. | projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K-U01+ K-U09+ |
P6S-UW |
| MEK04 | Potrafi dokonać krytycznej analizy uwarunkowań i stosować zasady projektowania uniwersalnego, w tym ideę projektowania przestrzeni i budynków dostępnych dla wszystkich użytkowników. | projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K-U02+ K-U08+ |
P6S-UW |
| MEK05 | Potrafi przedstawić koncepcję projektową przy użyciu różnych technik i narzędzi projektowych oraz stosując odpowiednie normy i wytyczne projektowania uniwersalnego w architekturze i sztuce użytkowej. | projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K-U10+ K-U16+ |
P6S-UW P6S-UW_A |
| MEK06 | Jest gotów do samodzielnego myślenia i kreowania nowych koncepcji w celu rozwiązywania prostych problemów projektowych wynikających z postępujących zmian technologicznych i zmieniających się uwarunkowań społecznych. | projekt zespołowy | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-K02+ K-K03+ |
P6S-KK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | W01-W05, P01-P09 | MEK01 MEK03 | |
| 6 | TK02 | W06-W09, P10-P21 | MEK02 MEK04 | |
| 6 | TK03 | W10-W15, P22-P32 | MEK01 MEK03 MEK06 | |
| 6 | TK04 | P33-P45 | MEK05 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 7.00 godz./sem. |
|
| Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
|
| Konsultacje (sem. 6) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
8.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Na podstawie kolokwium pisemnego, weryfikującego MEK01 i MEK02. |
| Projekt/Seminarium | Na podstawie projektu. Weryfikacji podlega MEK03-MEK06 Na ocenę składają się: wartości merytoryczne (oryginalność koncepcji, wartości artystyczne projektu, prawidłowość rozwiązań); walory graficzne opracowania (estetyka, czytelność prezentacji projektu); część opisowa projektu (zawarte w niej wartości merytoryczne). |
| Ocena końcowa | Na podstawie średniej arytmetycznej ocen z wykładu i zajęć projektowych. Obie oceny muszą być pozytywne |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie