
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest wykorzystanie nabytej wiedzy, kompetencji i umiejętności w rozwiązywaniu problemów o charakterze inżynierskim z uwzględnieniem elementów sztuk plastycznych.
Ogólne informacje o zajęciach:
W ramach przedmiotu opracowany zostanie projekt wybranego urządzenia technicznego z zachowaniem zasad konstruowania i projektowania czego efektem będzie opracowanie techniczne umożliwiająca realizację przedstawionej koncepcji.
Materiały dydaktyczne:
Przykłady i zadania udostępnianie na zajęciach.
| 1 | Nawrot C., Mizera J., Kurzydłowski K.J | Wprowadzenie do technologii materiałów dla projektantów | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2006 |
| 2 | Górecki A. | Technologia ogólna. Podstawy technologii mechanicznych | WSiP; Warszawa. | 2013 |
| 3 | Korzyński M. | Podstawy technologii maszyn | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2008 |
| 4 | Tjalve E. | Projektowanie form wyrobów przemysłowych | Arkady, Warszawa. | 1984 |
| 5 | Dobrzański T., | Rysunek Techniczny Maszynowy | WNT Warszawa. | 2002 |
| 1 | Nawrot C., Mizera J., Kurzydłowski K.J | Wprowadzenie do technologii materiałów dla projektantów | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2006 |
| 2 | Górecki A. | Technologia ogólna. Podstawy technologii mechanicznych | WSiP; Warszawa. | 2013 |
| 3 | Zawora J. | Podstawy technologii maszyn | WSiP; Warszawa. | 2013 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na semestr piąty
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student ma wiedzę z dziedziny materiałoznawstwa i ergonomii.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi wykonać rysunek koncepcyjny i techniczny projektowanego produktu oraz potrafi zastosować w praktyce podstawową wiedzę z poznanych metod projektowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student ma świadomość roli jaką odgrywa zdolność projektowania urządzeń technicznych. Rozumie potrzebę kształtowania urządzeń technicznych zgodnie z zasadami ergonomii. Student ma zdolność do pracy w
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada wiedzę w zakresie elementarnego projektowania maszyn oraz konstrukcji mechanicznych z zachowaniem aspektów ergonomii, inżynierii wytwarzania i estetyki. | wykład, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu |
K-W03++ K-U09++ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Potrafi realizować własne koncepcje projektowe, konstrukcyjne i technologiczne w zakresie wzornictwa przemysłowego, dotyczące szeroko rozumianego otoczenia człowieka. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K-U10++ K-U16+++ |
P6S-UW P6S-UW_A |
| MEK03 | Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, procesy i usługi w zakresie budowy, wytwarzania i eksploatacji maszyn. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K-U08++ K-K03+ |
P6S-KK P6S-UW |
| MEK04 | Potrafi definiować problemy projektowe, konstrukcyjne oraz technologiczne w zakresie wzornictwa przemysłowego, wynikające z obserwacji potrzeb zarówno jednostki jak i społeczeństwa, co jest niezbędne do stworzenia poprawnego wzoru przemysłowego. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K-U02+++ |
P6S-UW |
| MEK05 | Jest zdolny do przeprowadzenia analizy potrzeb i zachowań człowieka jako jednostki, funkcjonującej w określonych warunkach i konkretnym otoczeniu, a wyciągnięte wnioski potrafi uwzględnić w trakcie pracy nad projektem, tworząc funkcjonalny i przyjazny wzór przemysłowy. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K-U01++ |
P6S-UW |
| MEK06 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w różnych językach; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać analizy i interpretacji, wyciągać wnioski, formułować i uzasadniać opinie. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K-K03++ |
P6S-KK |
| MEK07 | Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego doskonalenia (studia II i III stopnia, studia podyplomowe, kursy) co prowadzi do podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K-K02+ |
P6S-KK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 5 | TK01 | W1-W6 | MEK01 | |
| 5 | TK02 | W7-W11 | MEK01 | |
| 5 | TK03 | W12-W15 | MEK01 | |
| 5 | TK04 | P1-P4 | MEK02 | |
| 5 | TK05 | P5-P15 | MEK02 MEK03 MEK04 MEK07 | |
| 5 | TK06 | P16-P25 | MEK06 | |
| 5 | TK07 | P26-P32 | MEK02 MEK05 | |
| 5 | TK08 | P33-P40 | MEK01 | |
| 5 | TK09 | P41-P45 | MEK01 MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
| Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
14.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 6.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 5) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
20.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie pisemne. Weryfikacji podlega MEK01 |
| Projekt/Seminarium | Na ocenę za projekt wpływają wartości merytoryczne projektu (oryginalność koncepcji, wartości artystyczne projektu, prawidłowość rozwiązań), walory graficzne opracowania (czytelność prezentacji projektu i estetyka) oraz oceny z przeglądu stanu zaawansowania projektu i z aktywności na zajęciach. Weryfikacji podlegają MEK01-07 |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ważną oceny z projektu (70%) i oceny z zaliczenia wykładu (30%). Obie oceny muszą być pozytywne |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie