
Główny cel kształcenia:
Uzyskanie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu filozofii i estetyki.
Ogólne informacje o zajęciach:
Kształtowanie kultury intelektualnej i umiejętności abstrakcyjnego myślenia. Przybliżenie najistotniejszych zagadnień filozoficznych, współczesnej teorii estetyki i filozofii sztuki, a także problematyki teorii architektury.
Materiały dydaktyczne:
przeźrocza, fotografie, rysunki, filmy dvd i tym podobne
Inne:
------
| 1 | Tatarkiewicz Władysław | Historia filozofii, tom 1, 2, 3 | PWN, Warszawa . | 1997 |
| 2 | Tatarkiewicz Władysław | Historia estetyki, tom 1, 2 i 3 | Warszawa. | 1960- |
| 3 | Tatarkiewicz Władysław | Dzieje sześciu pojęć | Warszawa . | 1976 |
| 1 | red. K. Wilkoszewska, | Estetyka czterech żywiołów | Kraków . | 2003 |
| 2 | red. K. Wilkoszewska | Estetyki filozoficzne XX wieku, | Universitas, Kraków. | 2000. |
| 3 | Belting Hans | Antropologia obrazu, | Kraków. | 2007 |
| 1 | red. R. Nycz | Postmodernizm. Antologia przekładów | Kraków. | 1997. |
| 2 | Seel Martin | Estetyka obecności fenomenalnej | Kraków . | 2008. |
| 3 | Mackiewicz Witold | Filozofia współczesna w zarysie | Wrocław . | 1998 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na VII semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student: Posiada podstawową wiedzę na temat rozwoju myśli filozoficznej w starożytności, średniowieczu, nowożytności oraz czasach współczesnych na poziomie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
student: Potrafi sformułować niezależną koncepcję poznawczą i poddać krytycznej analizie jej założenia. Tym samym posiada umiejętność samodzielnej decyzji poznawczej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
student: Wykazuje gotowość do społecznego zaangażowania w zrównoważony rozwój potencjału strategicznego. Posiada umiejętności samodzielnego zaangażowania w struktury gospodarki rynkowej.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | zna i rozumie dzieje myśli filozoficznej i związane z nimi tradycje twórcze oraz proces realizacji prac projektowych związanych ze wzornictwem | wykład | esej, zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu |
K-W07+++ K-U11++ K-K02++ |
P6S-KK P6S-UK P6S-WK |
| MEK02 | zna i rozumie uwarunkowania projektowania wynikające z możliwości psychofizycznych człowieka | wykład | esej, zaliczenie cz. pisemna |
K-U11+ K-U12+++ K-K03++ K-K05++ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UK |
| MEK03 | potrafi pozyskiwać informacje z właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym będącym językiem komunikacji międzynarodowej, w celu wykorzystania ich w procesie projektowym | wykład, dyskusja dydaktyczna | esej, zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu |
K-W02++ K-U12+++ K-U15+++ |
P6S-UK P6S-UU P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK02 | W02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK03 | W03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK04 | W04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK05 | W05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK06 | W06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK07 | W07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK08 | W08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK09 | W09 | MEK01 MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie pisemne z zakresu objętego wykładami. Weryfikacji podlegają MEK01 - MEK03 |
| Ocena końcowa | algorytm oceny z egzaminu oraz eseju wymaganego do zaliczenia |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie