
Główny cel kształcenia:
W ramach przedmiotu studenci zostaną zaznajomieni
z zagadnieniami dotyczącymi współczesnych metod tworzenia obiektów do gier komputerowych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Tematyka zajęć będzie obejmowała: zapoznanie z metodami tworzenia grafiki do współczesnych gier
komputerowych oraz przydatnych technik pracy. Zakres zajęć obejmował będzie również projektowanie
i modelowanie obiektów 2D i 3D, modelowanie materiałów oraz tekstur, poprawne przygotowanie modeli do
teksturowania, tworzenie środowisk modularnych. Studenci nabędą umiejętność modelowania obiektów
w postaci elementów środowiska jak i postaci.
| 1 | Piotr Chlipalski | Blender 2.69: architektura i projektowanie | Gliwice: Helion. | 2014 |
| 2 | Derakhsani Randi L., Derakhsani Dariush | Autodesk 3ds Max 2014: oficjalny podręcznik | Gliwice: Helion. | 2014 |
| 3 | Ben Simonds | Blender: praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu | Gliwice: Helion. | 2014 |
| 4 | Kelly L. Murdock | 3ds Max 2012: biblia: wiedza obiecana | Gliwice: Helion. | 2012 |
| 1 | Frank D. Luna | Projektowanie Gier 3D: wprowadzenie do technologii DirectX 11 | Gliwice: Helion, 2014. | 2014 |
| 2 | Dev Ramtal, Adrian Dobre | Wprowadzenie do fizyki w grach, animacjach i symulacjach Flash | Gliwice: Helion. | 2013 |
Wymagania formalne:
Wpis na piąty semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z zakresy systemów CAD
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność sprawnej obsługi komputera PC, systemu Windows i typowych aplikacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy grupowej. Student musi wykazywać interakcję w kontaktach interpersonalnych
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Zapoznanie z wiedzą dotyczącą metod tworzenia obiektów i grafiki do współczesnych gier komputerowych oraz przydatnych technik pracy. | wykład | test pisemny |
K-W01+ K-W03+ K-K02+ |
P6S-KK P6S-WG |
| MEK02 | Nabycie umiejętności projektowania i modelowania obiektów 2D i 3D (środowiska i postaci), modelowania materiałów oraz tekstur, poprawnego przygotowanie modeli do teksturowania, tworzenia środowisk modularnych. | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu |
K-U02+++ K-U05+++ K-U09+ K-K01+ K-K03+ |
P6S-KK P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 5 | TK01 | W1-W15 | MEK01 | |
| 5 | TK02 | L1-L45 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
| Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
10.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
0.50 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie wykładu w formie testu pisemnego jednokrotnego wyboru (weryfikującego MEK01) bez punktów ujemnych. Skala ocen zgodnie z obowiązującymi zasadami. |
| Laboratorium | Ocena wystawiana na podstawie zrealizowanego projektu indywidualnego. Weryfikacji podlega MEK02 |
| Ocena końcowa | Średnia ważona: 30% oceny z wykładu, 70% oceny z laboratorium. Obie oceny muszą być pozytywne |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie