
Główny cel kształcenia:
Rozwinięcie praktycznych umiejętności projektowych ukierunkowanych na produkty innowacyjne pod względem funkcji i formy.
Ogólne informacje o zajęciach:
Zajęcia dostarczają wiedzy nt. czynników innowacyjności oraz stymulują kreatywność studenta w projektowaniu nowych produktów.
| 1 | Eskild Tjalve | Projektowanie form wyrobów przemysłowych | ARKADY. | 1984 |
| 2 | Victor Papanek | Dizajn dla realnego świata | RECTO VERSO. | 2012 |
| 3 | Richard Morris | Projektowanie produktu | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2009 |
| 4 | Laura Slack | Czym jest wzornictwo? podręcznik projektowania | Dom Wydawniczy ABE. | 2007 |
Wymagania formalne:
Osiągnięcie efektów kształcenia w zakresie uprawniającym do rejestracji na 4 semestrze studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Elementarna wiedza z zakresu mechaniki, podstaw projektowania produktu i historii designu.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Podstawowe umiejętności z zakresu kształtowania formy oraz jej przedstawiania za pomocą rysunku odręcznego, technicznego i modelu CAD.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Zdolność obserwacji otoczenia społecznego i zachodzących w nim przemian. Inicjatywa społeczna i kreatywność.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Dysponuje wiedzą o czynnikach innowacyjności w projektowaniu produktu oraz sposobach wynajdywania produktów o nowych funkcjach, formie lub właściwościach konstrukcyjno-materiałowych. | wykład | test pisemny |
K-W03+ K-U04+ K-K01+ K-K02+ |
P6S-KK P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Potrafi znaleźć nową formę dla produktu o klasycznej funkcji. | projekt indywidualny, projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K-U01+ K-U14+ |
P6S-UO P6S-UW |
| MEK03 | Potrafi zaprojektować produkt wielofunkcyjny, dobierając dla niego odpowiednią formę i materiał. | projekt indywidualny, projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K-U01+ K-U14+ |
P6S-UO P6S-UW |
| MEK04 | Potrafi odkryć nową funkcję produktu i zaprojektować pod względem formy oraz właściwości konstrukcyjno-materiałowych produkt zdolny do wypełniania tej funkcji. | projekt indywidualny, projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K-U01+ K-U14+ |
P6S-UO P6S-UW |
| MEK05 | Jest gotów stymulować swoje otoczenie zawodowe do innowacyjności. | projekt indywidualny, projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K-K04+ K-K06+ |
P6S-KK_A P6S-KO |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 4 | TK01 | W01-W02, L01-L45 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 4 | TK02 | W03-W04, L04-L30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 4 | TK03 | W05-W06, L07-L30 | MEK01 MEK02 | |
| 4 | TK04 | W07-W08, L10-L45 | MEK01 MEK02 | |
| 4 | TK05 | W09-W10, L13-L45 | MEK01 MEK02 | |
| 4 | TK06 | W11-W12, L16-L45 | MEK01 MEK02 MEK05 | |
| 4 | TK07 | W13-W15, L31-L45 | MEK01 MEK04 MEK05 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
|
| Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 4) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 4) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Na podstawie kolokwium pisemnego. Weryfikacji podlega MEK01 |
| Projekt/Seminarium | Na podstawie średniej ocen z 3 indywidualnych opracowań projektowych. Weryfikujące uzyskanie MEK02 - MEK05 |
| Ocena końcowa | Średnia ważona: 1/3 oceny z wykładu + 2/3 oceny z projektu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | K. Baran; E. Kulpińska; M. Piekarski; H. Wachta | The Concept of Demonstrating Non-Existent Architecture Using Light Projection | 2025 |
| 2 | M. Piekarski | Mebel przesuwny do siedzenia | 2025 |
| 3 | M. Piekarski | Ławka obrotowa | 2024 |
| 4 | E. Kulpińska; M. Piekarski | Restytucja iluzoryczna utraconych dzieł architektonicznych międzywojennej Warszawy | 2023 |
| 5 | M. Piekarski | Static analysis of structural grillages made of steel reciprocal beams | 2023 |
| 6 | M. Piekarski | Topography of the 18th-century Rzeszów and its relics in the contemporary architectural and urban space of the city | 2023 |
| 7 | E. Kulpińska; M. Piekarski; A. Prokop | Illusory restitution of not preserved architectural objects – an analysis of methods and a case study | 2021 |
| 8 | M. Piekarski | Ławka obrotowa o co najmniej dwóch siedziskach | 2021 |
| 9 | M. Piekarski; A. Rybka; A. Sikora | Miasto 2.0: człowiek, przestrzeń, transformacja | 2021 |
| 10 | Ł. Bajda; E. Gotkowska; M. Piekarski | Transformation of Socialist Realistic Residential Architecture into a Contemporary Sustainable Housing Habitat—General Approach and the Case Study | 2021 |
| 11 | M. Piekarski | Efektywność konstrukcji rusztów z belek krótkich | 2020 |
| 12 | M. Piekarski | Floor Slabs Made from Topologically Interlocking Prefabs of Small Size | 2020 |
| 13 | M. Piekarski | Przejście podziemne dla pieszych lub rowerzystów | 2020 |