
Główny cel kształcenia:
W ramach przedmiotu studenci zostaną zaznajomieni z zagadnieniami dotyczącymi modelowania komponentów i zespołów, tworzenia fotorealistycznych wizualizacji i animacji w wybranych systemach komputerowych.
Ogólne informacje o zajęciach:
W części dotyczącej procesu modelowania uwzględnione zostaną zagadnienia modelowania powierzchni
swobodnych z uwzględnieniem ciągłości krzywych i powierzchni oraz tematyka modelowania
zautomatyzowanego.
W części dotyczącej renderingu i tworzenia wizualizacji zostaną omówione zagadnienia tworzenia
fotorealistycznych wizualizacji i animacji modeli (komponentów i zespołów) uwzględniających definicje
i modyfikacje materiałów, tekstur, oświetlenia, odbicia, cieniowana.
Materiały dydaktyczne:
Rysunki przygotowane przez prowadzącego
| 1 | Derakhsani Randi L., Derakhsani Dariush | Autodesk 3ds Max 2014: oficjalny podręcznik | Gliwice: Helion. | 2014 |
| 2 | 104. 3ds Max 2012: biblia: wiedza obiecana | 3ds Max 2012: biblia: wiedza obiecana | Gliwice: Helion. | 2012 |
| 3 | Andrzej Jaskulski | Autodesk Inventor 2022 PL/2022+ Fusion 360: podstawy metodyki projektowania | Gliwice: Helion. | 2021 |
| 1 | Bogdan Noga | Inventor: podstawy projektowania | Gliwice: Helion. | 2011 |
Wymagania formalne:
Wpis na szósty semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z zakresy systemów CAD
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność sprawnej obsługi komputera PC, systemu Windows i typowych aplikacji.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy grupowej. Student musi wykazywać interakcję w kontaktach interpersonalnych
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada wiedzę dotyczącą modelowania komponentów i zespołów, tworzenia fotorealistycznych wizualizacji i animacji w wybranych systemach komputerowych. | wykład | test pisemny |
K-W01+ K-W03+++ K-U02++ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Posiada umiejętność modelowania powierzchni swobodnych z uwzględnieniem ciągłości krzywych i powierzchni oraz znajomość narzędzi modelowania zautomatyzowanego. | laboratorium | sprawozdanie z projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-U02+++ K-U05+++ K-U09+ K-K01++ K-K02+ K-K03+ |
P6S-KK P6S-UW |
| MEK03 | Posiada umiejętności z zakresu tworzenia renderingu i wizualizacji w postaci tworzenia fotorealistycznych wizualizacji i animacji modeli (komponentów i zespołów) uwzględniających definicje i modyfikacje materiałów, tekstur, oświetlenia, odbicia, cieniowana. | laboratorium | sprawozdanie z projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-U02++ K-U05+++ K-K01+ K-K03+ |
P6S-KK P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | W1-W15 | MEK01 | |
| 6 | TK02 | L1-L30 | MEK02 | |
| 6 | TK03 | L31-45 | MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
| Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie wykładu w formie testu pisemnego jednokrotnego wyboru (weryfikującego uzyskanie MEK01) bez punktów ujemnych. Skala ocen zgodnie z obowiązującymi zasadami. |
| Laboratorium | Ocena wystawiana na podstawie zrealizowanego projektu indywidualnego. Weryfikacji podlega uzyskanie MEK02 i MEK03 |
| Ocena końcowa | Średnia ważona: 30% oceny z wykładu, 70% oceny z laboratorium. Obie oceny muszą być pozytywne |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie