
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest przekazanie studentowi podstawowej wiedzy w zakresie fotografii produktowej 2D i 3D
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł umożliwia studentowi zdobycie podstawowej wiedzy o metodach i narzędziach niezbędnych
do wykonania fotografii produktowej 2D i 3D. Ponadto student nabywa umiejętności współpracy w zespole, w obrębie wykonywania
zadania laboratoryjnego, wykorzystując wiedzę własną oraz w oparciu o przedstawione na wykładzie informacje i
przegląd literatury fachowej. Dodatkowo przygotowywany jest do zaproponowania własnych rozwiązań postawionego problemu
w zakresie wykonania fotografii produktowej.
| 1 | Fil Hunter, Steven Biver, Paul Fuqua | Światło w fotografii – Magia i nauka | Galaktyka. | 2009 |
| 2 | Eberhard Schuy | Fotografia produktowa-od przedmiotu do martwej natury | Galaktyka. | 2007 |
| 3 | Dan Simon | Fotografia cyfrowa: biblia | Gliwice: Helion. | 2005 |
| 4 | John Freeman | 15. Fotografia: nowy, wyczerpujący poradnik fotografowania: od podstaw kompozycji do naj-nowszych technik cyfrowych | Warszawa: Arkady. | 2006 |
| 5 | Alan Hess | Ekspozycja: sekrety doskonałego naświetlania | Gliwice: Helion. | 2011 |
| 6 | Scott Kelby | Photoshop: podręcznik użytkownika Lightrooma | Gliwice: Helion. | 2020 |
| 7 | Laurie Excell | Kompozycja: od zdjęcia do arcydzieła: opanuj sztukę twórczej kompozycji i twórz zachwycające, prawdziwie artystyczne fotografie! | Gliwice: Helion. | 2011 |
| 8 | Piotr Zawojski | Teoria i estetyka fotografii cyfrowej: antologia / wybór | Warszawa: Narodowe Centrum Kultury. | 2017 |
| 9 | George Barr | Perfekcja w fotografii: od inspiracji do obrazu | Gliwice: Helion. | 2010 |
| 1 | Tomasz Kudasik | Materiały dydaktyczne z zakresu fotogrametrii, fotografii produktowej 2D i 3D | PRz. | 2021 |
| 2 | Fil Hunter, Steven Biver, Paul Fuqua | Światło w fotografii – Magia i nauka | Galaktyka. | 2009 |
| 3 | Eberhard Schuy | Fotografia produktowa-od przedmiotu do martwej natury | Galaktyka. | 2007 |
| 1 | Tom Ang | Fotografia cyfrowa: podręcznik | Warszawa: Wydaw. Arkady. | 2014 |
| 2 | Matt Kloskowski | Fotomontaż w Photoshopie: sekrety doskonałego wyboru i łączenia obrazów cyfrowych | Gliwice: Helion. | 2012 |
| 3 | Scott Kelby | Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby'ego: edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Pho-toshop Lightroom Classic CC | Gliwice: Helion. | 2019 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na semestr piąty.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
wiedza ogólna z zakresu fotografii
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
umiejętność obsługi komputera PC oraz podstawowej obsługi aparatu cyfrowego
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
umiejętność pracy w zespole
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | posiada umiejętność samokształcenia się, pozyskiwania informacji z literatury, czasopism i innych źródeł | wykład, laboratorium | sprawozdanie, obserwacja wykonawstwa |
K-U04+++ K-U11++ K-U13++ K-U15+++ |
P6S-UK P6S-UU P6S-UW |
| MEK02 | potrafi zaproponować sposób realizacji fotografii produktowej, używając właściwych metod, technik i narzędzi | wykład, laboratorium | sprawozdanie, obserwacja wykonawstwa |
K-W02+++ K-W04+++ K-U03+++ K-U05+++ K-U14+++ K-K02+++ |
P6S-KK P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| MEK03 | zdobywa umiejętność współdziałania i opracowania wybranych zagadnień służących do wykonania zadania przez grupę, przyjmując w niej różne role | wykład, laboratorium | sprawozdanie, obserwacja wykonawstwa |
K-W02++ K-W04++ K-U03+++ K-U05++ K-U11+++ K-U12+++ K-U14+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| MEK04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego, przez siebie lub innych, zadania omawianego na zajęciach | wykład, laboratorium | sprawozdanie, obserwacja wykonawstwa |
K-W02++ K-W04++ K-U03++ K-U04++ K-U11++ K-U12+++ K-U14+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| MEK05 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób | wykład, laboratorium | sprawozdanie, obserwacja wykonawstwa |
K-U04+++ K-U11+++ K-U12+++ K-U13++ K-U14+++ K-U15+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
| MEK06 | Posiada wiedzę związaną z wykonaniem fotografii produktowej 2D i 3D | wykład, laboratorium | sprawozdanie, obserwacja wykonawstwa |
K-W02+++ K-W04+++ K-U03+++ K-U04++ K-U05+++ K-K02+ |
P6S-KK P6S-UW P6S-WG |
| MEK07 | Posiada wiedzę z zakresu obsługi aparatów cyfrowych oraz zastosowania akcesoriów niezbędnych do wykonania fotografii produktowej | wykład, laboratorium | sprawozdanie, obserwacja wykonawstwa |
K-W02++ K-W04++ K-U03++ K-U04+++ K-U05+++ K-U15+++ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 5 | TK01 | W01, W02, W03, W04 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 MEK07 | |
| 5 | TK02 | W05, W06, W07, W08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 | |
| 5 | TK03 | W09, W10, W11, W12, W13 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 | |
| 5 | TK04 | W14, W15 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 MEK07 | |
| 5 | TK05 | L01, L02, L03, L04, L05, L06, L07, L08, L09, L10, L11, L12, L13, L14, L15, L16, L17, L18, L19, L20, L21, L22 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 | |
| 5 | TK06 | L23, L24, L25, L26 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 | |
| 5 | TK07 | L27, L28 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 | |
| 5 | TK08 | L29, L30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
| Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
15.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 5) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Weryfikacja MEK 1-7 odbywa się na zajęciach laboratoryjnych. |
| Laboratorium | Poprawne wykonanie wszystkich zadań przewidzianych na zajęciach laboratoryjnych oraz zaliczenie sprawozdań na ocenę pozytywną. Podczas zajęć prowadzący zwróci szczególną uwagę na poprawność realizowanych zadań związanych z wykonaniem fotografii produktowej. Weryfikacji podlegają MEK 1 - 7 |
| Ocena końcowa | Średnia arytmetyczna ocen uzyskanych w trakcie zajęć laboratoryjnych oraz ze sprawozdań. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | K. Kokoszka; T. Kudasik; S. Miechowicz | Stolik do wózka inwalidzkiego | 2025 |
| 2 | P. Fudali; T. Kudasik; S. Miechowicz | Manipulator dla osób niepełnosprawnych | 2025 |
| 3 | T. Kudasik; S. Miechowicz; W. Wojnarowska | Evaluation of the use of PEEK material in a knee joint endoprosthesis insert by FEM analysis | 2022 |
| 4 | T. Kudasik; S. Majkut; S. Miechowicz; T. Piecuch; D. Pijanka; M. Sochacki; J. Trybulec; W. Wojnarowska | Method of designing and manufacturing craniofacial soft tissue prostheses using Additive Manufacturing: A case study | 2021 |
| 5 | . Gładysz; T. Kudasik; S. Miechowicz; M. Nieroda; W. Wojnarowska | Process of Manufacturing Transparent Models of Anatomical Structures | 2020 |
| 6 | T. Kudasik; S. Miechowicz; W. Wojnarowska | Effect of manufacturing technique on material homogeneity of an implant made of polyetheretherketone | 2020 |