
Główny cel kształcenia:
Przekazanie szczegółowej wiedzy z zakresu komputerowego wspomagania zarządzania procesami produkcyjnymi. Umiejętność wykorzystania systemu klasy ERP w zarządzaniu procesami produkcyjnymi
Ogólne informacje o zajęciach:
Student zostanie zapoznany z charakterystyką podstawowych systemów produkcyjnych
Materiały dydaktyczne:
Konspekty do zajęć z systemem SAP ERP
| 1 | E. Chlebus | Techniki komputerowe w inżynierii produkcji | WNT. | 2000 |
| 2 | Z. Weiss | Techniki komputerowe w przedsiębiorstwie | Wyd PP. | 1998 |
| 3 | red. Ryszard Knosala [i in.] | Komputerowe wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem : nowe metody i systemy | PWE. | 2007 |
| 4 | red. Leszek Kiełtyka | Komputerowe wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem | Wydaw.Wydz.Zarządzania Politech.Częst.. | 2000 |
| 1 | V. Kale | SAP R/3 | Helion. | 2001 |
| 2 | J. Auksztol, P. Balwierz, M. Chomuszko | SAP Zrozumieć system ERP | PWE Warszawa. | 2012 |
| 3 | Jim Mazzullo, Peter Wheatley. | SAP R/3 : podręcznik użytkownika | Helion,. | 2006 |
Wymagania formalne:
Student musi być zarejestrowany na semestr 7
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Posiada wiedzę z zakresu podstaw inżynierii produkcji
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Posiada umiejętność obsługi komputera
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy zespołowej
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Ma szczegółową wiedzę dotyczącą zarządzania przedsiębiorstwem przemysłu maszynowego. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach pozwalających opisywać struktury produkcyjne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące. | wykład | test |
K-W06++ K-K03+ |
P6S-KK P6S-WG |
| MEK02 | Ma wiedzę z zakresu realizacji procesów produkcyjnych w systemach informatycznych | wykład, laboratorium | obserwacja wykonawstwa, zaliczenie cz. praktyczna, test |
K-W06++ K-U05++ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK03 | Potrafi posługiwać się odpowiednio dobranymi aplikacjami komputerowymi wspomagającymi zarządzanie; potrafi otrzymane raporty zinterpretować i wyciągnąć poprawne wnioski. | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, zaliczenie cz. praktyczna |
K-U05++ K-K03+ |
P6S-KK P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | W01, W02 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK02 | W03, W04 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK03 | W05, W06 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK04 | W07, W08 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK05 | W09, W10 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK06 | W11, W12 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK07 | W13, W14 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK08 | W15 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK09 | L01, L02 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK10 | L03, L04 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK11 | L05, L06 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK12 | L07, L08 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK13 | L09, L10 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK14 | L11, L12 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK15 | L13, L14 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK16 | L15 | MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 7) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Na teście pisemnym sprawdzana jest realizacja efektów modułowych MEK1 i MEK2. Student odpowiada na pytania testowe: 50 - 60 % poprawnych odpowiedzi - 3,0; 61 - 70 % poprawnych odpowiedzi - 3,5; 71 - 80 % poprawnych odpowiedzi - 4,0; 81 - 90 % poprawnych odpowiedzi - 4,5; 91 - 100 % poprawnych odpowiedzi - 5,0; |
| Laboratorium | Ocena z laboratorium weryfikuje osiągnięcie modułowych efektów kształcenia MEK02, MEK03. Ocena z laboratorium określona jest na podstawie końcowego ćwiczenia zaliczającego. Student wykonuje w systemie podane zadania. Procentowa liczba uzyskanych punktów określa ocenę: 50 - 60 % punktów - 3,0; 61 - 70 % punktów - 3,5; 71 - 80 % punktówi - 4,0; 81 - 90 % punktów - 4,5; 91 - 100 % punktów - 5,0; |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa - średnia ważona 40% ocena z testu, 60% ocena z laboratorium. Obie oceny muszą być pozytywne |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | K. Antosz; A. Bełzo; R. Perłowski; S. Prucnal; J. Sęp; J. Wiech | Analysis of Static and Dynamic Ball Burnishing of Aluminum: A Servo-Controlled Crank Mechanism Approach | 2025 |
| 2 | R. Bielawski; M. Kłonica; A. Kubit; R. Perłowski; S. Woś | Selected Methods of Modifying the Surface Layer of a Carbon Composite | 2024 |
| 3 | W. Berezowski; T. Katrňák; A. Kubit; K. Łabno; R. Perłowski; W. Zielecki | Experimental Study of the Impact of Notches Made in the Front Edge of Adherends on the Properties of Static and Fatigue Strength of Adhesive Joints | 2023 |
| 4 | Ł. Bąk; T. Katrňák; K. Łabno; R. Perłowski; W. Zielecki | Experimental Research on the Influence of Structural Modifications of Adherends on the Load - Bearing Capacity of Lap Joints of S235JR Steel Sheets | 2023 |
| 5 | K. Antosz; A. Gola; R. Perłowski | Evaluation of the Effectiveness of Standard Scheduling Rules – An Educational Approach | 2022 |
| 6 | K. Antosz; R. Perłowski | Analiza wpływu sposobu wyznaczania wskaźników sezonowości na trafność prognoz w branży motoryzacyjnej | 2020 |