
Główny cel kształcenia:
Rozwijanie umiejętności posługiwania się rysunkiem, jako narzędziem projektowym, widzenia i dobierania właściwych proporcji, wyczucia przestrzeni, wrażliwości estetycznej, odwzorowania wyobrażeń przestrzennych za pomocą perspektywy, szrafu i światłocienia, doskonalenia plastycznego.
Ogólne informacje o zajęciach:
Podczas zajęć studenci poznają zasady perspektywy i uczą się je wykorzystywać w praktyce, w trakcie wykonywania odręcznych szkiców. Wykonywane są zarówno szybkie, syntetyczne szkice, jaki i pogłębione analizy rysunkowe. Każde zadanie rysunkowe jest poprzedzone teoretycznym wprowadzeniem.
| 1 | Michał Suffczyński | Rysunek Akwarela Sztuka komunikacji wizualnej | Wyd. Hokus-Pokus, Warszawa. | 2010 |
| 2 | Leszek Maluga | Autonomiczne rysunki architektoniczne | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. | 2006 |
| 3 | Simblet Sarah | Rysunek. Podręcznik | Wydawnictwo Arkady. | 2006 |
| 4 | Jan Bruzda | Szkice architektoniczne | Samodzielny Zakład Rysunku, Malarstwa i Rzeźby; Wydział Architektury Politechniki Krakowskiej - Kraków. | 1993 |
| 5 | José M. Parramón i Muntsa Calbó | Perspektywa w rysunku i malarstwie | Wyd. Szkolne i Pedagog, Warszawa. | 1993 |
| 1 | Yvec Leblanc | Rysunek perspektywiczny | Wydawnictwo Arkady. | 2012 |
| 2 | Małgorzata Mizia | Architektura w przestrzeni sztuk | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej., 20139. Małgorzata Mizia, Architektura w przestrzeni sztuk, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2013 |
Wymagania formalne:
Student zarejestrowany na semestr 2
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Ogólna wiedza z zakresu geometrii wykreślnej, technik i narzędzi artystycznych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność dostrzegania, kształtów, proporcji i planów. Zdolność abstrakcyjnego patrzenia i myślenia
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Chęć rozwijania warsztatu artystycznego, samodoskonalenia, pracy w zespole.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Dysponuje wiedzą dotyczącą roli szkiców odręcznych w procesie projektowania form i struktur przestrzennych | laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K-W02+++ |
P6S-WG |
| MEK02 | Zna i rozumie podstawowe zasady perspektywy, zna narzędzia wykorzystywane w trakcie realizacji prac artystycznych w technice rysunku odręcznego | laboratorium | prezentacja dokonań (portfolio) |
K-W02++ K-W11+++ |
P6S-WG P6S-WG_A |
| MEK03 | Potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami i technikami rysunkowymi służącymi do przedstawiania brył na płaszczyźnie za pomocą perspektywy, w technice rysunku odręcznego | laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K-U03++ K-U16+ |
P6S-UW P6S-UW_A |
| MEK04 | Potrafi prezentować pomysły przestrzenne i ich warianty w formie szkiców koncepcyjnych i uzupełniać je syntetycznymi opisami i schematami | laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K-U03++ K-U11++ K-U16++ |
P6S-UK P6S-UW P6S-UW_A |
| MEK05 | Jest gotów do podejmowania samodzielnych prac artystycznych oraz efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, emocjonalności i twórczego myślenia w trakcie rozwiązywania problemów projektowych | laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K-K06+++ K-K07++ |
P6S-KK_A P6S-KR_A |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | L01-L45 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 2 | TK02 | L01-L45 | MEK02 MEK04 MEK05 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Inne:
15.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 2) | Inne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Laboratorium | Średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich wykonanych rysunków (weryfikacja MEK 01-05; minimum 50% - ocena 3,0; ponad 70% - ocena 4,0; ponad 90% - ocena 5,0). |
| Ocena końcowa | Ocena z laboratorium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie