
Główny cel kształcenia:
Wykształcenie umiejętności rozwiązywania prostych problemów projektowych z zakresu projektowania produktu
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiotem zajęć są zagadnienia związane z przeprojektowywaniem istniejących produktów w zakresie funkcji i formy.
| 1 | J Ginalski, M Liskiewicz, J Seweryn | Rozwój nowego produktu | Akademia Sztuk Pięknych. Wydział Form Przemysłowych. Pracownia Rozwoju Nowego Produktu, Kraków. | 1994 |
| 2 | Jones, J. Christopher | Metody projektowania | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1977 |
| 3 | Alder H., Cichowicz A. | Inteligencja kreatywna | Amber, Warszawa. | 2003 |
| 4 | Kaufman J. C., Sternberg R. J. | The Cambridge handbook of creativity | Cambridge University Press, New York. | 2010 |
| 1 | I. Labuda | Possibilities of applying TRIZ methodology elements (the 40 Inventive Principles) in the process of architectural design | Procedia engineering, vol. 131, Elsevier, ss. 476–499. | 2015 |
| 2 | Cempel C. | Inżynieria kreatywności w projektowaniu innowacji | Wydawnictwo Naukowe Instytutu technologii Eksploatacji - PIB, Radom-Poznań. | 2013 |
| 1 | - | Czasopismo 2+3D. Grafika plus produkt | Fundacja Rzecz Piękna WFP ASP Kraków. | - |
| 2 | Baza informacji o patentach ESPACENET | - | -. | - |
Wymagania formalne:
Student zarejestrowany na semestr 2
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ergonomii, rysunku technicznego i geometrii wykreślnej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student sprawnie posługuje się rysunkiem odręcznym i technicznym
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student potrafi pracować w zespole, jest komunikatywny, jest gotów do wykorzystania intuicji oraz twórczego myślenia w trakcie procesu projektowego. Rozumienie potrzebę ciągłego dokształcania się.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania prostych problemów projektowych | projekt | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-K06++ K-K07++ |
P6S-KK_A P6S-KR_A |
| MEK02 | Zna i rozumie podstawowe zagadnienia techniczne i pozatechniczne, związane z projektowaniem prostych produktów spełniających potrzeby docelowych użytkowników | wykład | Kolokwium zaliczeniowe (test pisemny) |
K-W03+++ K-U01+ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK03 | Zna podstawowe sposoby identyfikowania i definiowania problemów projektowych, zasady określania założeń projektowych (celów, docelowych cech projektowanych przedmiotów), metody i techniki projektowania przedmiotów użytkowych | wykład | Kolokwium zaliczeniowe (test pisemny) |
K-W03++ K-U01+++ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK04 | Potrafi integrować i analizować informacje pozyskane z różnych źródeł i na ich podstawie opracować założenia projektowe uwzględniające wymagania i potrzeby przyszłych użytkowników | projekt | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-U01++ K-U02+++ K-K07++ |
P6S-KR_A P6S-UW |
| MEK05 | Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu metodologii projektowania ogólnego w praktyce - zaprojektować prostą formę przestrzenną spełniającą zadane lub opracowane założenia projektowe | projekt | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-U09+++ K-U14+ K-K06+ K-K07+ |
P6S-KK_A P6S-KR_A P6S-UO P6S-UW |
| MEK06 | Potrafi pracować w zespole projektowym jako jego lider lub członek zespołu projektowego, potrafi podporządkowywać się zasadom pracy zespołowej. | projekt | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-U09+ K-U14++ |
P6S-UO P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | W01-W02, P01-P45 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 2 | TK02 | W03-W04, P02-P12 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
| 2 | TK03 | W05-W06, P02-P12 | MEK02 MEK04 | |
| 2 | TK04 | W07-W08, P02-P12 | MEK03 MEK04 MEK05 | |
| 2 | TK05 | W03-W15, P03-P40 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 MEK06 | |
| 2 | TK06 | W09-W10, P30-P45 | MEK02 MEK06 | |
| 2 | TK07 | W11-W13, P01-P45 | MEK02 MEK05 MEK06 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
| Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
20.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | |||
| Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Kolokwium zaliczeniowe weryfikujące MEK02 i MEK03 |
| Projekt/Seminarium | Ocena z projektu, przeglądów, końcowej prezentacji a także aktywności na zajęciach (weryfikacja MEK01, MEK04, MEK05, MEK06) |
| Ocena końcowa | Średnia ważona ocen z projektu i jego prezentacji (0,7) oraz kolokwium zaliczeniowego (0,3). Obie oceny muszą być pozytywne |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | J. Dźwierzyńska; I. Labuda; F. Pugliese | An Innovative Concept for 3D Sand-Printed Sustainable Refugee Shelters in a Sandy Desert in a Hot and Dry Climate | 2024 |
| 2 | I. Labuda | Absorber automatyczny do dyssypacji energii kinetycznej | 2022 |
| 3 | I. Labuda | Absorber energii kinetycznej | 2022 |
| 4 | J. Dźwierzyńska; I. Labuda | Modeling of Curvilinear Steel Rod Structures Based on Minimal Surfaces | 2021 |