
Główny cel kształcenia:
Sprawność posługiwania się rysunkiem jako narzędzie architekta, perspektywą malarską z zastosowaniem geometrii wykreślnej, wyczucie przestrzeni, wielkości, proporcji ze znajomością zasad projektowania, wrażliwość estetyczna, wyrobienie plastyczne, abstrakcyjne, filozoficzne myślenie i postrzeganie, zastosowanie technik artystycznych w pracy zawodowej.
Ogólne informacje o zajęciach:
Każde ćwiczenie rozpoczyna wykład wprowadzający, przybliżający tło opracowywanego tematu i precyzujący zadanie do wykonania. Przewidziane ćwiczenia ukierunkowane są na potrzebę teoretycznej artystycznej refleksji i zastosowanie jej praktyczne - zawodowe, w projektowaniu, oraz inspiracje ukierunkowujące, jak również komentarz autorski, nadający ogólny humanistyczny wymiar działaniu twórczemu i techniczny realny kształt ćwiczeniu plastycznemu. Ćwiczenia służą rozwijaniu abstrakcyjnego twórczego myślenia i wrażliwości artystycznej. Obejmują one opanowanie podstaw warsztatu rysownika, a skupione są poprawności kompozycji, proporcji oraz waloru w rysunku odręcznym.
Materiały dydaktyczne:
Martwe natury, odlewy, modele, wydarzenia kulturalne, aktualności
| 1 | Leszek Maluga | Autonomiczne rysunki architektoniczne | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej. | 2006 |
| 2 | Anna Starmer | Jak dobierać kolory. Inspirujące palety barw do projektowania wnętrz | Arkady, Warszawa. | 2005 |
| 3 | Philip Jodidio | Architecture Now! tomy 1 - 9 | Taschen. | 2010 |
| 4 | Mo Zell | Kurs rysunku architektonicznego. Narzędzia i techniki dla przedstawiania koncepcji architektonicznych | ABE Dom Wydawniczy, Warszawa. | 2008 |
| 5 | José M. Parramón, Muntsa Calbó | Perspektywa w rysunku i w malarstwie | WSiP, Warszawa. | 1993 |
| 6 | Umberto Eco | Historia Piękna | Dom Wydawniczy Rebis. | 2009 |
| 1 | Karel Teissig | Techniki rysunku | Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe. | 1982 |
Wymagania formalne:
Pozytywny wynik rekrutacji na studia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Ogólna orientacja w historii sztuki, architektury i technik artystycznych, zainteresowania profesjonalne, zdolność abstrakcyjnego patrzenia i myślenia.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Przygotowanie rysunkowe poprzedzające studia - wstępne umiejętności rysunkowe.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Samodzielność i umiejętność pracy w zespole.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | zna i rozumie rolę i zastosowanie grafiki, rysunku i malarstwa oraz technologii informacyjnych w procesie projektowania | laboratorium | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-W02+++ K-W11+++ K-U03+++ K-U16++ K-K06+++ |
P6S-KK_A P6S-UW P6S-UW_A P6S-WG P6S-WG_A |
| MEK02 | potrafi dostrzegać znaczenie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności projektowej, w tym jej wpływu na środowisko kulturowe i przyrodnicze | laboratorium | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-W02+++ K-W11+ K-U03++ K-K06++ |
P6S-KK_A P6S-UW P6S-WG P6S-WG_A |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | L01-L45 | MEK01 MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. Inne: 4.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 1) | Inne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Laboratorium | Średnia ocena ze wszystkich rysunków (weryfikacji podlegają MEK01 i MEK02) |
| Ocena końcowa | Ocena z laboratorium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie