
Główny cel kształcenia:
Poznanie podstaw teoretycznych definiowania geometrii części i zespołów mechanicznych w programach CAD oraz nabycie praktycznych umiejętności w aspekcie modelowania 3D części i złożeń z uwzględnieniem druku 3D w technologii FDM oraz obróbki na 3-osiowej frezarce CNC.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów 7 sem.
| 1 | Kucharski T. | Programowanie obliczeń inżynierskich. | Wydaw. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk. | 2000 |
| 2 | Osiński J.(red.): | Wspomagane komputerowo projektowanie typowych zespołów i elementów maszyn. | PWN, Warszawa. | 1994 |
| 3 | Andrzej Wełyczko | CATIA V5. Przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym | Wydawnictwo HELION. | 2005 |
| 4 | Wojciech Skarka, Andrzej Mazurek | CATIA. Podstawy modelowania i zapisu konstrukcji | Wydawnictwo HELION. | 2005 |
| 1 | Sroka J. (red.): | Komputerowe wspomaganie badań silników spalinowych. | Ofic.Wydaw.Politech.Wrocł., Wrocław. | 1996 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na sem. 7 specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student powinien posiadać umiejętności w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student powinien posiadać kompetencje społeczne w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Zna sprzęt, wybrane oprogramowanie i funkcjonowanie systemów CAD/CAM w przedsiębiorstwie.Potrafi wykorzystać system CATIA V5 oraz oprogramowanie GOM Inspect w powiązaniu z tworzeniem modeli części i zespołów, przygotowaniem do druku 3D oraz obróbki na maszynach CNC. | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna |
K-W05++ K-W06++ K-U07+ K-U09+ K-U15+ K-K03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | L1 | ||
| 7 | TK02 | L2-L3 | MEK01 | |
| 7 | TK03 | L4-L5 | MEK01 | |
| 7 | TK04 | L6-L7 | MEK01 | |
| 7 | TK05 | L8-L9 | MEK01 | |
| 7 | TK06 | L10-L11 | MEK01 | |
| 7 | TK07 | L12-L13 | MEK01 | |
| 7 | TK08 | L14-L15 | MEK01 | |
| 7 | TK09 | L16-L17 | MEK01 | |
| 7 | TK10 | L18-L19 | MEK01 | |
| 7 | TK11 | L20-L21 | MEK01 | |
| 7 | TK12 | L22-L23 | MEK01 | |
| 7 | TK13 | L24-L25 | MEK01 | |
| 7 | TK14 | L26-L27 | MEK01 | |
| 7 | TK15 | L28-L29 | MEK01 | |
| 7 | TK16 | L30 | MEK01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Laboratorium (sem. 7) | Przygotowanie do laboratorium:
30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
20.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
10.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
15.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Laboratorium | Ocena jest wystawiana na podstawie stopnia opanowania MEK02. Wykonanie modelu bryłowego/powierzchniowego części - ocena 3,0. Zdefiniowanie więzów kinematycznych zawieszenia koła i przeprowadzenie symulacji w module DMU Kinematics w programie CATIA V5 - ocena 4,0. Dodatkowe wygenerowanie wykresu zależności kinematycznych wybranych parametrów ruchu w zdefiniowanym zespole zawieszenia oraz wygenerowanie g-kodu na ploter CNC celem wykonania wybranego elementu zawieszenia - ocena 5,0. |
| Ocena końcowa | Ponieważ laboratorium jest jedyną formą zajęć ocena końcowa jest tożsama z oceną z laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie