
Główny cel kształcenia:
Celem seminarium dyplomowego jest zapoznanie studenta z wymogami obowiązującymi przy realizacji pracy badawczej, ukierunkowanie studenta w zakresie tworzenia własnej pracy dyplomowej, pomoc metodyczna i merytoryczna przy realizacji pracy dyplomowej.
Ogólne informacje o zajęciach:
Zapoznanie studenta z metodologią przygotowywania i pisania pracy
magisterskiej.
Wybór tematu pracy, przygotowanie koncepcji i planu pracy
Przygotowanie pracy magisterskiej
Przygotowanie studenta do prezentacji
| 1 | Żebrowski Waldemar | Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. | CeDeWu. | 2020 |
| 2 | Radosław Zenderowski | Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej | CeDeWu. | 2020 |
| 3 | Maria Węglińska | Jak pisać pracę magisterską | Impuls . | 2013 |
| 4 | Beata Stępień | Zasady pisania tekstów naukowych | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2016 |
| 5 | Krzysztof Sawicki, Przemysław Paweł Grzybowski | Pisanie prac i sztuka ich prezentacji | Impuls. | 2013 |
| 6 | Przemysław Kutnyj | Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2020 |
| 7 | Beata Bielska | "Magisterkę kupię". Sprzedawanie i kupowanie prac dyplomowych jako element studenckiej kultury nieuczciwości | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. | 2015 |
Wymagania formalne:
Wpis na semestr 3.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Ogólne rozeznanie w problematyce badawczej w obszarze inżynierii mechanicznej i materiałowej. Świadomość własnych zainteresowań poznawczych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
specjalistyczne umiejętności rozwiązywania problemów potrzebne do badań lub działalności innowacyjnej w celu tworzenia nowej wiedzy i procedur oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Zarządzanie i przekształcanie kontekstów związanych z pracą lub nauką, ponoszenie odpowiedzialności za przyczynianie się do rozwoju wiedzy i praktyki zawodowej, wykazywanie się znaczącym autorytetem,
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Wymienia i charakteryzuje rodzaje prac dyplomowych. Opisuje wymagania formalne i redakcyjne zasady pisania pracy. | projekt indywidualny | prezentacja |
K-W05+ K-W08+ K-W09+ |
P7S-WG P7S-WK |
| MEK02 | Analizuje i identyfikuje informacje z źródeł literatury, podsumowuje i wybiera najodpowiedniejsze do swej pracy. | projekt indywidualny | prezentacja |
K-W11+ K-U10+ K-K04+ |
P7S-KK P7S-UW P7S-WG |
| MEK03 | Formułuje temat pracy badawczej, opisuje problem badawczy, wskazuje rozwiązania. | projekt indywidualny, | prezentacja |
K-W10+ K-U08+ K-U09+ K-U12+ |
P7S-UW P7S-WG |
| MEK04 | Prezentuje wyniki prac, dobiera najistotniejsze wyniki do zaprezentowania, ilustruje w sposób przejrzysty i zrozumiały | projekt indywidualny | obserwacja wykonawstwa |
K-W12+ K-U10+ K-K04+ |
P7S-KK P7S-UW P7S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | S01 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK02 | S02 | MEK02 MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
15.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
0.50 godz./sem. Inne: 10.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Projekt/Seminarium | na ocenę 3 Zna rodzaje prac inżynierskich. Ma wiedzę z zakresu wymagań formalnych i redakcyjnych. Umie pozyskiwać, integrować, oraz dokonywać interpretacji informacji uzyskanych z literatury oraz z innych źródeł. Potrafi opracować harmonogram pracy. na ocenę 4 Samodzielnie potrafi opracować plan do zadanego tematu pracy oraz sposób jej realizacji . Potrafi samodzielnie pozyskiwać dodatkowe źródła informacji. Samodzielnie wykonuje i referuje prezentacje. na ocenę 5 nie tylko osiągnął poziom wiedzy i umiejętności wymagany na ocenę 4. Opracowane i przedstawione referaty stanowią dogłębną analizę zadanego tematu. Aktywnie uczestniczy w seminarium poprzez dyskusje z innymi referującymi. |
| Ocena końcowa | W celu uzyskania pozytywnej oceny końcowej z modułu kształcenia - wymagane jest uzyskanie oceny pozytywnej z zaliczenia wykonanej i zaprezentowanej pracy podczas seminarium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie