
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie się z działalnością twórczą obejmująca badania naukowe, prace rozwojowe i wdrożeniowe, które podejmowane w sposób systematyczny w celu zwiększenia zasobów wiedzy konstruktorów, technologów oraz poznanie sposobu wykorzystania zasobów do tworzenia nowych zastosowań w przedsiębiorstwach przemysłowych
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł ma za zadanie dostarczyć wiedzę niezbędną do uczestnictwa w pracy zespołów zajmujących się prowadzeniem badań oraz wdrażaniem nowych produktów i technologii.
| 1 | Kogan Page , Kogan Page Ltd. | The Innovation Handbook - Jolly Adam The Innovation Handbook | -. | - |
| 2 | Makieła Zbigniew J. , Stuss Magdalena M. | Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami. | Wydawnictwo C.H. Beck . | 2019 |
| 3 | Barbara Rogoś-Turek, Iga Mościchowska | Badania jako podstawa projektowania user experience | Wydawnictwo Naukowe PWN. | - |
| 4 | Dorota Jelonek, Aleksander Moczała | Metody i techniki projektowania innowacji | PWE. | 2020 |
| 5 | Potwora Dorota , Potwora Witold | Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw | 2020. | Difin |
| 1 | Dariusz M. Trzmielak, William Bradley Zehner | Marketing nowych technologii i produktów B+R | -. | - |
| 2 | Badania i rozwój w korporacjach transnarodowych | Poznańska Krystyna , Kraj Kamil M. | Wydawnictwo Naukowe PWN . | 2015 |
| 3 | Jorisch Avi | I będziesz się rozwijał. Izraelska innowacyjność, która zmienia świat | Wydawnictwo Akademickie Dialog . | 2020 |
| 4 | Gans Joshua | Dylemat przełomowej innowacji | Wydawnictwo Naukowe PWN . | 2020 |
| 5 | Ryszard Knosala, Katarzyna Marek-Kołodziej, Sylwester Oleszek | Zarządzanie projektami innowacyjnymi Aplikacje w środowisku PLM | PWE . | 2021 |
Wymagania formalne:
Student zarejestrowany na semestr 3
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
wysoce wyspecjalizowana wiedza, której część stanowi najnowszą wiedzę w danej dziedzinie pracy lub nauki, będąca podstawą oryginalnego myślenia lub badań; krytyczna świadomość zagadnień w zakresie wie
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
specjalistyczne umiejętności rozwiązywania problemów potrzebne do badań lub działalności innowacyjnej w celu tworzenia nowej wiedzy i procedur oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Zarządzanie i przekształcanie kontekstów związanych z pracą lub nauką, ponoszenie odpowiedzialności za przyczynianie się do rozwoju wiedzy i praktyki zawodowej, wykazywanie się znaczącym autorytetem,
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | wyjaśnia wpływ działalność B+R na rozwój przedsiębiorstw przemysłowych | wykład problemowy, wykład interaktywny, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu |
K-W10++ |
P7S-WG |
| MEK02 | charakteryzuje rodzaj prowadzonych prac B+R | wykład interaktywny, wykład problemowy, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu |
K-U06++ |
P7S-UW |
| MEK03 | opisuje procesy powstawania i realizacji projektu na różnych etapach jego rozwoju, | wykład interaktywny, wykład problemowy, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu |
K-K02++ |
P7S-KO |
| MEK04 | stosuje wybrane wskaźnik poziomu gotowości technologii przy określaniu zadań badawczych | wykład interaktywny, wykład problemowy, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu |
K-U06++ |
P7S-UW |
| MEK05 | wymienia i porównuje parametry wskaźników odnoszących się do innowacyjności produktowej i procesowej | wykład interaktywny, wykład problemowy, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu, sprawozdanie z projektu |
K-U11+++ |
P7S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | W01 | MEK01 | |
| 3 | TK02 | W02 | MEK01 | |
| 3 | TK03 | W03 | MEK03 | |
| 3 | TK04 | W04 | MEK04 | |
| 3 | TK05 | W05 | MEK03 | |
| 3 | TK06 | W06 | MEK02 | |
| 3 | TK07 | W07 | MEK03 | |
| 3 | TK08 | P01 | MEK01 | |
| 3 | TK09 | P02 | MEK05 | |
| 3 | TK10 | P03 | MEK05 | |
| 3 | TK11 | P04 | MEK01 | |
| 3 | TK12 | p05 | MEK01 MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
| Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
2.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 3) | |||
| Zaliczenie (sem. 3) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | - na ocenę 2 (nast..): nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować swej wiedzy zdobytej na zajęciach - na ocenę 3 (dst.): poprawnie prezentuje podstawowe zagadnienia działalność B+R przedsiębiorstw przemysłowych bez umiejętności głębszej ich analizy; - na ocenę 4 (db.): efektywnie prezentuje działalność B+R przedsiębiorstw przemysłowych, dokonuje ich analizy, potrafi prowadzić dyskusje - na ocenę 5 (bdb.): potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować w zakresie działalności B+R przedsiębiorstw przemysłowych a także proponować modyfikacje własne zagadnienia związane z tematem prowadzenia prac B+R |
| Projekt/Seminarium | Prezentacja projektu : - na ocenę 2 (nast..): nie przedłoży projektu z zajęć lub przedłożony projekt zawiera istotne błędy w analizie i przedstawieniu wyników; - na ocenę 3(dst.): przedłoży projekt zawierający błędy w przedstawieniu lub analizie wyników; - na ocenę 4 (db.): przedłoży projekt zawierający błędy edycyjne w przedstawieniu lub analizie wyników i sformułowaniu wniosków końcowych; - na ocenę 5 (bdb.): przedłoży projekt nie zawierający błędów w przedstawieniu lub analizie wyników i sformułowaniu wniosków końcowych; |
| Ocena końcowa | Na ocenę podsumowująca składać się mogą: a) zaliczenie opanowania materiału nauczania oraz pracy własnej studenta – referat; b) ocena opanowania materiału nauczania oraz pracy własnej studenta – zaliczenie z wykładu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | H. Derazkola; W. Jurczak ; A. Kubit; P. Myśliwiec; R. Ostrowski; P. Szawara; M. Zwolak | FSW Optimization: Prediction Using Polynomial Regression and Optimization with Hill-Climbing Method | 2025 |
| 2 | P. Myśliwiec; R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; M. Zwolak | Narzędzie do kształtowania przyrostowego blach | 2025 |
| 3 | R. Ostrowski; M. Szpunar; M. Zwolak | The Influence of PCBN Inserts Microgeometry on Cutting Forces, Surface Roughness, and Tool Wear When Milling Inconel 718 | 2025 |
| 4 | R. Ostrowski; M. Zwolak | Elastomerowa matryca tłocznika | 2025 |
| 5 | R. Ostrowski; M. Zwolak | Elastomerowa wkładka matrycy tłocznika | 2025 |
| 6 | R. Ostrowski; M. Zwolak | Elastomerowy stempel tłocznika | 2025 |
| 7 | R. Ostrowski; M. Zwolak | Tłocznik | 2025 |
| 8 | W. Łogin; R. Ostrowski; R. Śliwa; W. Ziaja | The influence of modification of the geometry of the front surface of the RFSSW tool inner sleeve on the fatigue life of joints during joining clad sheets made of aluminum alloy 2024-T3 | 2025 |
| 9 | A. Dzierwa; R. Ostrowski; M. Szpunar | Effect of Single-Point Incremental Forming Process Parameters on Roughness of the Outer Surface of Conical Drawpieces from CP Titanium Sheets | 2024 |
| 10 | M. Bujny; P. Myśliwiec; R. Ostrowski; M. Szpunar; M. Zwolak | Implementation of Technology for High-Performance Milling of Aluminum Alloys Using Innovative Tools and Tooling | 2024 |
| 11 | M. Motyka; R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; W. Ziaja | Advanced FEM Insights into Pressure-Assisted Warm Single-Point Incremental Forming of Ti-6Al-4V Titanium Alloy Sheet Metal | 2024 |
| 12 | M. Motyka; R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; W. Ziaja; K. Żaba | Thermo-Mechanical Numerical Simulation of Friction Stir Rotation-Assisted Single Point Incremental Forming of Commercially Pure Titanium Sheets | 2024 |
| 13 | P. Myśliwiec; R. Ostrowski; P. Szawara; M. Szpunar | Influence of Input Parameters on the Coefficient of Friction during Incremental Sheet Forming of Grade 5 Titanium Alloy Sheets | 2023 |
| 14 | R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński | Split-Plot I-Optimal Design Optimisation of Combined Oil-Based and Friction Stir Rotation-Assisted Heating in SPIF of Ti-6Al-4V Titanium Alloy Sheet under Variable Oil Pressure | 2022 |
| 15 | R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; M. Zwolak | Research on Forming Parameters Optimization of Incremental Sheet Forming Process for Commercially Pure Titanium Grade 2 Sheets | 2022 |
| 16 | R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; M. Zwolak | Tribological behaviour of Ti-6Al-4V titanium alloy sheets measured by a strip drawing test | 2022 |
| 17 | Ľ. Kaščák; R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński | Central Composite Design Optimisation in Single Point Incremental Forming of Truncated Cones from Commercially Pure Titanium Grade 2 Sheet Metals | 2021 |
| 18 | R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; M. Zwolak; K. Żaba | Effect of Lubricant Type on the Friction Behaviours and Surface Topography in Metal Forming of Ti-6Al-4V Titanium Alloy Sheets | 2021 |
| 19 | M. Bujny; P. Myśliwiec; R. Ostrowski; R. Śliwa; M. Zwolak | Effect of Welding Parameters and Metal Arrangement of the AA2024-T3 on the Quality and Strength of FSW Lap Joints for Joining Elements of Landing Gear Beam | 2020 |